Delta II - hamulce

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: bassman » 09 sie 2010, 20:44

Ja właśnie po ostatnim weekendzie mam nowe te najdłuższe przewody (z pompy ABS na tył) ;) - tak jak napisałem, wszystko łanie poszło, po za jednym... Docisk obróciło z kawałkiem rurki metalowej.

Pozdrawiam.

kanip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 05 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: kanip » 02 mar 2012, 13:59

Witam kupiłem sobie nowe na tył tarcze nacinane nawiercane i czy stare tarcze są przykręcone jakoś czy wystarczy ściągnąć całe zaciski i jarzmo i tarcza powinna zejść? pozdrawiam prosze o pilną odpowiedz

Jaszczomp 4
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:03
Imię: Kamil
Lokalizacja: Włodawa

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Jaszczomp 4 » 12 mar 2013, 0:23

Mam taki problem.
Delta II 1.9 TD 98r.

Objaw zepsutej pompy hamulcowej, wymieniłem gumki w pompie a pedał dalej opada powoli prawie do końca. Przy odpowietrzaniu pompy przód gdy odkręce odpowietrznik to "sika" płynem i pedał szybko opana czyli norma. Natomias tył gdy odkręcam odpowietrznik płyn leci dość wolno, a pedał opada powoli nie jak w przypadku przodu. Czy regulator siły hamowania może być wadliwy? Czy przewody na tylne hamulce są zapchane? A może jednak trzeba dobrze ten tył odpowietrzyć. Nie chce kupić nowej pompy bo stara jednak miała złe gumki bo widać było różnice. Niby auto teraz lepiej hamuje jak przed wymianą zestawu naprawczego nawet koła piszczą a może prawe przednie.. Ale jest lepiej, lecz ten pedał opada po jakimś tam czasie.

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Delta II - hamulce

Post autor: samuel1987 » 12 mar 2013, 9:32

Lancia Delta II 1.9TD 97r
To ja jeszcze dorzucę swoje 5 gr żeby tworzyć nowego tematu. Panowie potrzebuję sprawny (niesprawny już mam :) ) korektor siły hamowania. Razem z bratem doszliśmy do takiego wniosku po tym jak Lucyna hamuje, a hamuje tak że przy ostrym hamowaniu blokuje tylko jedno koło z tyłu i hamuje ono dużo mocniej od przednich co skutkuje stawianiem Lucyny bokiem. Jeśli ktoś ma to ustrojstwo !sprawne!:) to dajcie znać na PW. Tak ogólnie to hamulce w Delcie to żylety....
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - hamulce

Post autor: vanisch » 12 mar 2013, 10:10

Wyrzuć korektor hamowania i po problemie. Nówki są w chorych cenach, a używki będą w takim stanie jak masz.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - hamulce

Post autor: bassman » 12 mar 2013, 14:51

Ja we wszystkich swoich wyrzuciłem korektory - też polecam ten sposób działania, jeśli jednak chcesz koniecznie go założyć to mam dwa sprawne w 100%, mogę Cię poratować. Jednak zastanowiłbym się poważnie nad wyrzuceniem tego badziewia.

Co do pompy, jeśli fachowo była zregenerowana, to powinna działać. Sprawdź miękkie przewody hamulcowe na wahaczach tylnych (4 szt. przy tarczach, 2 szt. przy bębnach). Jeśli nie są spuchnięte do środka to zostaje kolektor siły hamowania i pompa ABSu jeśli takową posiadasz.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II - hamulce

Post autor: Wilkin » 12 mar 2013, 14:59

bez korektora Lancia i inne tez hamują lepiej
Ale - tylko na suchym,ew mokrym
w zimę za to tył wyprzedza przód bo hamuje za mocno
można go wywalić - ale trzeba brać na to poprawkę przy użytkowaniu.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Delta II - hamulce

Post autor: samuel1987 » 12 mar 2013, 15:37

bassman pisze:Ja we wszystkich swoich wyrzuciłem korektory - też polecam ten sposób działania, jeśli jednak chcesz koniecznie go założyć to mam dwa sprawne w 100%, mogę Cię poratować. Jednak zastanowiłbym się poważnie nad wyrzuceniem tego badziewia.

Co do pompy, jeśli fachowo była zregenerowana, to powinna działać. Sprawdź miękkie przewody hamulcowe na wahaczach tylnych (4 szt. przy tarczach, 2 szt. przy bębnach). Jeśli nie są spuchnięte do środka to zostaje kolektor siły hamowania i pompa ABSu jeśli takową posiadasz.

Pozdrawiam.

Czyli tył będzie nadal hamował mocniej ale oba koła z tą samą skutecznością. Podaj mi cene tego korektora to się zastanowię którą opcje wybiorę czy wyrzucać czy nie....
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - hamulce

Post autor: bassman » 12 mar 2013, 18:02

Za czteropaka zielonego piwa Ci oddam.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Delta II - hamulce

Post autor: samuel1987 » 12 mar 2013, 20:40

bassman pisze:Za czteropaka zielonego piwa Ci oddam.

Pozdrawiam.

Pasuje :D Podaj mi dane i konkretną cenę z przesyłką na PW. Wolę założyć ten korektor bo sporo jeżdżę po mieście i dosyć agresywnie więc zdarza mi się mocniej przyhamować więc lepiej byłoby żebym nie stanął bokiem...
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Jaszczomp 4
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:03
Imię: Kamil
Lokalizacja: Włodawa

Re: Delta II - hamulce

Post autor: Jaszczomp 4 » 13 mar 2013, 16:27

Na Mój problem nikt raczej nie odpowiedział :P no ale trudno to teraz zadam pytania zmieniłem szczęki cylinderki i będny. Chyba wszystko się dotarało lecz prawy tył bęben zimny po hamowaniu a lewy gorący jak Ja ... Wina przewodów gumowych? Bo miałem tak na przodzie że jedna str. hamowała ciągle a druga nie. Wymieniłem i po problemie tutaj też tak może być?

dawidson

Odp: Delta II - hamulce

Post autor: dawidson » 13 mar 2013, 17:14

Jaszczomp 4 pisze:Na Mój problem nikt raczej nie odpowiedział :P no ale trudno to teraz zadam pytania zmieniłem szczęki cylinderki i będny. Chyba wszystko się dotarało lecz prawy tył bęben zimny po hamowaniu a lewy gorący jak Ja ... Wina przewodów gumowych? Bo miałem tak na przodzie że jedna str. hamowała ciągle a druga nie. Wymieniłem i po problemie tutaj też tak może być?
Może to przewody.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Jaszczomp 4
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:03
Imię: Kamil
Lokalizacja: Włodawa

Re: Delta II - hamulce

Post autor: Jaszczomp 4 » 13 mar 2013, 21:30

A odnośnie korektora siły hamowania dziś zajrzałem jak On wygląda i są cztery wejścia i żeby go wyrzucić to jak połączyć przewody? Trójnik to wiem że jest do przewodów ale czwórnik czy coś takiego? Jak to rozwiązać?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - hamulce

Post autor: Bichoń » 14 mar 2013, 9:54

Jeżeli są 4 "wejścia", to dwa przewody idą od pompy ABS (lub hamulcowej, jeżeli ABSu nie ma), a dwa - wychodzą do kół. Przewody połącz na krótko, prawy do prawego, lewy do lewego. Jak połączysz na krzyż, to ABS może ogłupieć (puszcza na jedno koło, a z drugiego dostaje sygnał).

Jaszczomp 4
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:03
Imię: Kamil
Lokalizacja: Włodawa

Re: Delta II - hamulce

Post autor: Jaszczomp 4 » 14 mar 2013, 10:38

Odnośnie jeszcze korektora siły, czy może ma wpływ na to że jest on zepsuty że prawe przednie koło prawdopodobnie hamuje mocniej niz lewe? Czy raczej on nie ma wpływu na to które koło z przodu hamuje mocniej które nie?

Ps. A ABS nie mam czyli tak jak mówisz prawy prawy, lewy lewy.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, 10:43 przez Jaszczomp 4, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”