delta II tłoczek zacisku tył

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 26 sie 2022, 12:35

Nie kupisz samych gumek od girling'a możesz poszukać czy TRW nie robi (spółka macierzyńska dla Girling'a) chociaż wątpię. Raczej do wyboru z zestawów naprawczych masz Autofren, Ert, Frenkit. Robiłem z każdego i jak dla mnie porównywalna jakość, a przynajmniej ja nie wiedze różnicy. Gumy dość dobre, niestety nie wiem jak będą sprawowały się długofalowo - czy nie będą się kruszyć. Możesz też szukać oryginalnych zestawów naprawczych z FCA. Tłoczki na pewno można było kupić nie wiem jak z gumami. Wtedy miałbyś od producentów zacisków części. Niemniej jak są to białe kruki... chociaż czasem można wyrwać jak dobrze szukasz :) foto niżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 26 sie 2022, 12:46

dzięki i pozdrawiam
na zdjęciu po lewej girling po prawej autofren
w girlingu zdecydowanie szerszy ( 2 mam różnicy) mam segment wchodzący w tłok.( szerokość rowka w tłoczku)
i girling dużo sztywniejszy
spróbuję jeszcze innego producenta
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 26 sie 2022, 20:08

trafiłem zrobiłem . autofren D4129

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 30 sie 2022, 12:40

Tak jak by kogoś interesowało to były OE zestawy naprawcze - od tłoczka przez gumki prowadnice itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 31 sie 2022, 20:38

dzięki, druga strona zrobiona. próbuje odpowietrzyć, wydaje mi się, że słabo leci płyn ( z jednej strony w ogóle przestaje lecieć), na drugi dzień odpowietrzam ponownie i nagle pedał staje się bardzo miekki, że nawet przód ledwo hamuje.
dodam, że korektor hamowania mam zatarty ale mechanika mam dopiero za dwa tygodnie

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 01 wrz 2022, 7:49

Co za problem ogarnac korektor? odkręcasz, czyścisz z rdzy, przedmuchujesz środek sprężonym powietrzem, smarujesz, malujesz wł-la :) największy problem będzie z odkręceniem przewodów hamulcowych polecam, dzień wcześniej obmyć - idealnie było by na jakieś myjce ciemieniowej a dalej zalać obficie jakimś penetratorem typu WD. Puchną też z czasem przewody hamulcowe od wewnątrz zwłaszcza elastyczne blokując często właściwy dopływ i powrót płynu, zaś wpadający w podłogę czy miękki pedał hamulca nie zawsze oznacza zapowietrzony układ (choć przeważnie :P ). Z czasem padają tez uszczelki w pompie hamulcowej i przepuszcza już płyn nie budując ciśnienia co odczuwalne jest właśnie miękkim, wpadającym pedałem hamulca.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 01 wrz 2022, 7:54

właśnie najbardziej obawiam się odkręcenia przewodów, a robię wszystko na parkingu, na lewarku i dojdcie do tych przewodów słabe mając podloge na nosie

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 01 wrz 2022, 8:04

No to rozruszaj na aucie. Trochę to druciarska robota ale jak trzeba... Ściągnij sprężynę z korektora oraz gumową osłonę i za-psikaj sworzeń dźwigni korektora. Potem pozostaje rozruszać i przesmarować obficie czymś gęstym, by woda, która przedostaje się głównie górą tej gumowej osłony nie powodowała dalszej korozji połączenia. To jest główny problem tego ustrojstwa. Polecam sobie nabyć nową sprężynę kosz ok. 10-11zł znajdziesz na najpopularniejszym portalu aukcyjnym :P

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 01 wrz 2022, 11:02

spróbuję,
w razie co mam inny na podmiane.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 01 wrz 2022, 12:42

Nie jest to skomplikowana operacja ale pod auto trza wleźć.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 19 wrz 2022, 10:53

okazuje się że ktoś już obszedł zatarty korektor.
teraz nie wiem do nowego który wężyk gdzie ma wejść
pomocy

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1811
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Jam_Belfegor » 19 wrz 2022, 14:32

Nie wiem czy coś trzeba jeszcze dodawać do tego:

Jeśli chodzi o pompę ABS to jak byś nie wiedział co oznaczają oznaczenia obwodów to masz niżej:

VL - vorne links (lewy przód)
VR - vorne rechts (prawy przód)
HR - hinten rechts (prawy tył)
HL - hinten links (lewy tył)

Jak sam zauważyłeś żeby nie pokiełbasić obwodów to mają różne końcówki (średnice).

Jak by coś było nie jasne to jeszcze pytaj.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas1982
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: delta II tłoczek zacisku tył

Post autor: Wojtas1982 » 19 wrz 2022, 15:27

dzięki wielkie, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”