Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 22 cze 2019, 18:18

Witam,
Mam problem z moją skrzynią b. do Delty II 2.0 16V nie moge odkręcić osłony przy skrzyni biegów pod flansza lewej (krótkiej) pół osi. Nie ma opcji by wsadzić tam jakiegokolwiek klucz, samą flnszę nie da się wyjąc. Jak w takim razie wymienić uszczelnienie lewej pół osi w skrzyni biegów?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2019, 21:17 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Piszemy w tytule po polskiemu ;)

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: MaciekTTT » 22 cze 2019, 19:24

Przemku flansze od polosi się wybija. Tam jest pierścień jak do zewnętrznego przegubu i odkrecisz gniazdo uszczelniacza

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Dzidziuś


Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 23 cze 2019, 20:26

Macku pierścień jest wewnątrz skrzyni? Flasze można ciągnąc ścigaczem? Nie chce walić na chama po flanszy. A może podważanie jej z dwóch stron?

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: MaciekTTT » 23 cze 2019, 21:02

Najlepsza byłaby łyżka monterowka. Ale tak możesz podważyć z dwóch stron i lekko go uderzyć, bo pierścień jest wewnątrz skrzyni, ale montowany na flanszy

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Dzidziuś

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: wladek-15 » 23 cze 2019, 21:30

Potwierdzam
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 24 cze 2019, 11:10

Czyli jak rozumiem wyjdzie cały zespół nr 13 a trzyma go pierścień nr 2?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 24 cze 2019, 11:12

P.S. 5 i 11 domyślam że to są właśnie uszczelniacze na półosie a 11? jakiś oring / uszczelka?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 26 cze 2019, 9:42

Macku wybicie flanszy od strony drugiej półosi jest niemożliwe (a szkoda) gdyż mamy centralnie na środku wałek z mechanizmu różnicowego - pozycja 14 na schemacie. Fotka w załączeniu :( tak więc pozostaje mi wybijanie od strony flanszy. Ponieważ boje się walenia młotem po flaszy wymyśliłem sobie ze znajdę jakieś dostatecznie długie śruby 8semeczki i wpuszczę 2 - 3 przez otwory do mocowania przegubu półosi i będę wyciągał flaszę poprzez rozkręcanie nakrętek na tych śrubach od spodu pod falnszą, tak by opierały się o nią, szpilki zaś oprą się o skrzynie b. i zrobi się nam partyzancki 3 punktowy ściągacz :>

Tak z innej beczki mam problem z wyciągnięciem po kolej uszczelniaczy. Są tak zabite w skrzynię oraz prowadnicę łożyska oporowego że nie idzie ich wyciągnąć. Wiozłem już największy śrubokręt, zapieram się z całej siły i nic, a nie chce pokaleczyć czegokolwiek dookoła bo będzie się lało. Jakieś patenty? Uszczelniacz z tulei prowadzącej, praktycznie jest już w strzępach, bo pokancerowałem go kombinerkami i ani drgnie.

A i jeszcze ciekawostka tuleja prowadząca łożysko oporowe była osadzona na "sylikonie". Eper nie pokazuje żadnej części pomiędzy tuleją a skrzynią więc wygląda to na patent fabryczny. Tak więc zapewne będę musiał się uzbroić w masę uszczelniającą np. jakiegoś Reintz'a albo Elringa do silników i dawaj :) + muszę odszukać momenty dociągania śrub żeby nam się zrobiło dobre uszczelnienie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi

Post autor: Jam_Belfegor » 11 lip 2019, 9:25

Jak by ktoś był zainteresowany w tym temacie jest jak wyciągnąć flaszę z użyciem prostych śrub
http://forum.tempra.org/topics9/lancia- ... htm#299592

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”