Nuova Delta - termostat

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 11 kwie 2005, 10:58

Witam serdecznie,


Jako ze to moj pierwszy post - celem przedstawienia:
niedawno stałem sie szcześliwym posiadaczem Delty II z 97 roku ;)
poj 1.6 przebieg 210 tys przy czym po 170 tys wymieniony został silnik oraz sprzeglo plus pare innych drobnostek.
Autko jest w swietnie utrzymane i w zasadzie jest ok, mam jednak 2 male problemy:

1. Spalanie - stad termostat w temacie - pokonuje dziennie ok 45 km w tym miasto - 4-5 km - reszta w trasie. no i z szybkich obliczen wychodzi mi ok 10 l/100km. A wierzcie mi staram sie jezdzic lagodnie (i nie przekaraczac 3000 obrotów). Wskaznik temperatury caly czas na 70 stopniach. To sugerowało by walnienty termostat. Jako ze z mechaniki jestem totalna lama mam pytanko: znalazlem na stronie www.locosc.pl coś takiego:
VER 5684.87 termostat : 1.6ie 835c1 Delta II 93.06- VERNET 62.40
bedzie pasowało??? z opisu wynika ze powinno...
no i jesli ktos ma z tym doświadczenie - jak wymienić, czy to duzo roboty, czy tez wybrac sie do jakiegos "specjalisty" ???

2. Mojej Delcie "wydaje" sie że ja kradne :D - objawia sie to tym ze podczas jazdy zapala (albo i nie) sie "FIAT CODE" - czesto jest to polaczone z drobnym szarpnieciem. W ekstremalnych wypadkach zeby uruchomic pojazd musze odpiac na chwile akumulator, co standartowo wiaze sie z uruchomieniem alarmu i grzebaniem pod maska - a to momentami obciach :D .
Moja (i nie tylko moja) diagnoza: jest jakies przebicie przy kablach do świec i iskra czasmi idzie na silnik. Moze ktos spotkal sie z czyms podobnym i moze potwierdzic diagnoze ???
Jesli jest prawidlowa - gdzie dorwac takie kable??? jesli nie co to moze być???

Z gory dzieki za ewentualna pomoc.

pozdrówki dla wszystkich
Halis

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 11 kwie 2005, 11:21

wychodzi mi ok 10 l/100km
z lektury postow na temat spalania Delty
to 10l/100km to chyba norma

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 11 kwie 2005, 14:31

wypełnij dane w swoim profilu zeby można było odczytać jakie masz dokładnie auto. Jak ktoś będzie z tej samej miejscowości to ci moze polecić nawet sklep w którym mozna tanio kupić części

Piszesz że ma delte z 97r o ile wiem to tam już były montowane tylko silniki 16V a ten nr silnika ktory podales dotyczacy termostatu to jest nr do silnika 8V (osmiozaworowego) wiec moze nie pasować.

Prawie we wszystkich autach padają termostaty przy czym w deltach zawsze jest ten sam objaw otwierają sie za szybko i trzymają temperature 70C zamiast 90C. Wymieniać jak najszybciej bo szkoda kasy na paliwo. Zimą palił mi o 1,5 litra więcej przez zepsuty termostat.

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Nuova Delta - termostat

Post autor: TADEO » 12 kwie 2005, 14:31

"Halis1" pisze:
2. Mojej Delcie "wydaje" sie że ja kradne :D - objawia sie to tym ze podczas jazdy zapala (albo i nie) sie "FIAT CODE" - czesto jest to polaczone z drobnym szarpnieciem. W ekstremalnych wypadkach zeby uruchomic pojazd musze odpiac na chwile akumulator, co standartowo wiaze sie z uruchomieniem alarmu i grzebaniem pod maska - a to momentami obciach :D .
Moja (i nie tylko moja) diagnoza: jest jakies przebicie przy kablach do świec i iskra czasmi idzie na silnik. Moze ktos spotkal sie z czyms podobnym i moze potwierdzic diagnoze ???
Jesli jest prawidlowa - gdzie dorwac takie kable??? jesli nie co to moze być???

czy przypadkiem nie uzywasz czerwonego kluczyka matki ??? bo ja przez momnt uzywalem i mialem dokladnie tak jak ty
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Anonymous

Re: Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2005, 14:36

"TADEO" pisze:
czy przypadkiem nie uzywasz czerwonego kluczyka matki ??? bo ja przez momnt uzywalem i mialem dokladnie tak jak ty
Matka lezy spokojnie w domku - wiec to nie to. Ale dzieki za oddzwiek.

Anyway zdecydowałem sie juz na zakup nowego termostatu - w moich okolicach kosztuje 200 zeta, moze ktoś ma namiary na jakis sklep internetowy gdzie mozna to taniej zalatwic. Ten o ktorym pisalem w pierwszym poscie z Loco nie bedzie mi pasowal...

Pozdrówki
Halis

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nuova Delta - termostat

Post autor: Kmicic » 12 kwie 2005, 16:12

Jesli chodzi o termostat to na 99 % nie jest to termostat do Twojego auta.
Do 16V wchodzi termostat jednolity z obudowa a nie sam wklad jak w starym 8V. To utrudnia znalezienie taniego rozwiazania.

Ostatnio ten temat przerabial moj tato we fiacie. Koszt termostatu to maximum jakies 250 zl w serwisie do 190 zl poza nim.
Kmicic

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nuova Delta - termostat

Post autor: Kmicic » 12 kwie 2005, 16:17

"Halis1" pisze:Witam serdecznie,
Moja (i nie tylko moja) diagnoza: jest jakies przebicie przy kablach do świec
Jesli jest prawidlowa - gdzie dorwac takie kable??? jesli nie co to moze być???
Takie kable mozesz kupic w serwisie za okolo 190 zl albo na przyklad w Polskim Janmorze.
Sprzedaja nawet bezposrednio poprzez allegro. Ostatnio pytalem o cene to wychodzi okolo 109 zl plus przesylka.

http://allegro.pl/my_page.php?uid=3241087

ale czy to wszystko o czym piszesz jest powodem kabli? ja nie wiem. Bardziej to wyglada na jakies rozlaczenie napiecia.

pozdrawiam
Kmicic

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - termostat

Post autor: mustafi » 12 kwie 2005, 23:12

"Kmicic" pisze:Jesli chodzi o termostat to na 99 % nie jest to termostat do Twojego auta.
Do 16V wchodzi termostat jednolity z obudowa a nie sam wklad jak w starym 8V. .

nie wiem jaki termostat wchodzi do 1.6 8v ale do 1.8 8v nie pasuje wklad tylko caly z obudowa. Termostat w delcie to chyba najbrdziej "skopana" czesc, jestes juz 4 znana mi osoba (ze mna wlacznie) ktora kupila delte a ta miala juz w "standardzie" zaciety termostat i pomykala na duzym obiegu. Koszt do mojego 1.8 8v to bylo 120zl oryginal w Fiacie, podrob nie ma. Nie wiem jak to jest z 1.6 16v. jesli chodzi o spalanie to troche wysokie, jesli na 100km robisz 90km trasy to 16v 1.6 przy spokojnej jezdzie powienien brac 7-8l ale wymien termostat i wtedy zobaczysz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nuova Delta - termostat

Post autor: Kmicic » 13 kwie 2005, 9:08

"mustafi" pisze:
"Kmicic" pisze:Jesli chodzi o termostat to na 99 % nie jest to termostat do Twojego auta.
Do 16V wchodzi termostat jednolity z obudowa a nie sam wklad jak w starym 8V. .

nie wiem jaki termostat wchodzi do 1.6 8v ale do 1.8 8v nie pasuje wklad tylko caly z obudowa. Termostat w delcie to chyba najbrdziej "skopana" czesc,
Mylisz sie. Ja mam takie samo auto 1.8 i rozdzielny wklad.
Wszystko zalezy od roku produkcji i miejsca sprzedazy auta.
Nawet w EPER'ze jest pokazane, ze wystepuja dwa rodzaje do naszego silnika : wklad i korpus z termostatem.

Natomiast do 1,6 16V wylacznie zupelnie inny termostat, jednoczesciowy razem z obudowa.
Pozniej wrzuce rysunek tego elementu.
pozdrawiam
Kmicic

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz
Kontakt:

Nuova Delta - termostat

Post autor: dexus » 13 kwie 2005, 9:21

Do mojej dedry 2.0 8v też mi proponowali i krzyczeli że tylko cały termostat z obudową (150zł) jednak pojechałem do mechesów i wymienili mi sam wkład. Cena z robocizną 55zł. Najlepiej o takie żeczy to pytaj w euro moto fan.
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 13 kwie 2005, 9:58

Elo,

Wszystkie informacje sie potwierdzaja - potrzebny jest termostat z obudowa - sam wkład niestety nie pasuje,
czynie poszukiwania jak jak najtańszego jak narazie:
- Hurtownia - 190-200 zeta
- Fiat - 253 + 103 zeta na jakieś dodatkowe rurki...

dotarłem tez do Vernetowego numeru termostatu do tego modelu Lancii - VR 6590.88 - to jakby ktoś kiedys szukał może sie przydać.

Pozdr
Halis

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 13 kwie 2005, 10:03

"Kmicic" pisze:Jesli chodzi o termostat to na 99 % nie jest to termostat do Twojego auta.
Do 16V wchodzi termostat jednolity z obudowa a nie sam wklad jak w starym 8V. To utrudnia znalezienie taniego rozwiazania.

Ostatnio ten temat przerabial moj tato we fiacie. Koszt termostatu to maximum jakies 250 zl w serwisie do 190 zl poza nim.
Ja mam delte 1,6 8V 94r i tez termostat jest razem z obudową.

Strzaszne ceny podajecie tych termostatów ja zapłaciłem za markowy 70zł

Anonymous

Nuova Delta - termostat

Post autor: Anonymous » 13 kwie 2005, 10:21

No faktycznie drogie te termostaty do 1,6 16V dużo droższe niż do 1,6 8V.
Jak byś był z trojmiasta to bym ci pomógł kupić z rabatem. popytaj jeszcze na forum kto ma rabat w jakiejs hurtowni i mieszka w twojej okolicy.

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nuova Delta - termostat

Post autor: Kmicic » 13 kwie 2005, 12:55

Pozniej wrzuce rysunek tego elementu.
pozdrawiam
Zgodnie z obietnica. Termostat jest oznaczony jako 6.
http://www.ipoczta.net/~artie/upload/fi ... at_16v.jpg[/img]
Kmicic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”