Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Post autor: Mado » 07 mar 2017, 21:14

Mam ogromny problem z silnikiem 2.0 16v, u mnie akurat siedzi we Fiacie Coupe, ale tam na forum bardzo ciężko uzyskać jakieś informacje, pewnie dlatego, że tych aut było bardzo mało. I mam nadzieję temat nie zostanie usunięty, w końcu w dużej ilości Lancii on siedział :) Znalazłem kilka podobnych tematów na forum, ale większość dotyczyła rozjechanych map ze względu na założenie LPG.

Sprawa wygląda następująco: auto pali w trasie ponad 10, w mieście do 20, kopci na czarno, świecie po kilku km robią się czarne, pracuje bardzo nierówno, trzęsie silnikiem, obroty biegu jałowego raz są 800 (szarpie bardzo), raz 1100 (mniej szarpie, ale nadal). W zimie duże problemy z odpalaniem, tak jak przy źle ustawionym zapłonie, gwałtowne zatrzymanie silnika przy kręceniu. Sonda nie oscyluje, po odpaleniu rośnie powoli napięcie z 0,5 do 0,8-0,9 i tak stoi. Jej wartość spada do 0 gdy silnik schodzi z obrotów przy zamkniętej przepustnicy, czyli gdy dawka paliwa jest odcinana, więc sonda wygląda na ok. Obecnie w aucie nowe świece i kable. Sonda już trzecia, na każdej to samo, kolejny VAE, nowa cewka, przekaźnik pompy paliwa (stary padł), czujnik położenia wału, wałka rozrządu, ustawiony zapłon, rozrząd. Łącze się z kompem przez IAW, wskazania położenia przepustnicy, temperatur powietrza, wody, oleju odpowiednie. Co do lambdy - napięcie na grzałce ok, próbowałem pociągnąć osobno masę do lambdy, nic nie dało. Sprawdzałem też ciśnienie paliwa - na biegu jałowym ok 2,5, po lekkim przygazowaniu od razu wzrasta do 3.
Ostatnio zamówiłem drugiego kompa. Po podłączeniu auto przez kilka sekund pracuje ok, do czasu jak próbuje ustalić obroty b. jałowego. Wtedy zaczyna przerywać bardzo mocno, nie chce w ogóle podnieść obrotów, Lambda stoi na 0,1 - 0,2.

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Dwa walnięte kompy? W sumie już mnie nic nie zdziwi.

Edit:
Dodam jeszcze, że po odłączeniu lambdy auto pracuje trochę lepiej, nie kopci tak mocno i da się jechać na niskich obrotach. Z lambda jest to niemożliwe, szarpie bardzo mocno.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2017, 21:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Post autor: NOWY84 » 09 mar 2017, 16:33

W Coupe jakie Masz ECU, 4Q...? Kupiłeś ten drugi o tym samym symbolu?

Jest jakieś prawdopodobieństwo, że Twoje ECU uległo awarii, tzn wartość adaptacji wyszła poza zakres, a ten co Kupiłeś drugi jest po jeździe na LPG i jest to samo tylko w przeciwnym kierunku. Taka przypadłość tych sterowników.

Tak w poście nie Wspomniałeś nic o MapSensorze...był sprawdzony/podmieniany? Sam czujnik, jak i przewód podciśnieniowy idący do niego? W tych układach to główny czujnik.

Kolejna rzecz, wtryskiwacze, były w jakiś sposób sprawdzane/podmieniane? Regulator ciśnienia paliwa sprawdzany, czy nie puszcza paliwa przewodem podciśnieniowym w dolot?

Cewka jest nowa, ale czy odpowiednia? Kiedyś u siebie też kupiłem nową i okazała się delikatnie o innych opornościach i auto odczuwalnie słabiej jeździło.
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Re: Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Post autor: Mado » 09 mar 2017, 20:45

Komputer mam 4Q4 i kupiłem identyczny, z tym samym numerem seryjnym części.

Map sensor nie był sprawdzany / podmieniany. Może go w jakiś łatwy sposób sprawdzić, poza podmianą? Przewód do dolotu jest na pewno cały, sprawdzałem.

Regulator nie puszcza w dolot. Sprawdzałem ciśnienie na listwie, wartości odpowiednie. Wcześniej miałem taką dziwną awarię, że był pęknięty oring na regulatorze. Kawitacja się za niego wzięła i zniknęła jego 1/4. Zacząłem się zastanawiać, czy te mikro cząsteczki gumy nie zniszczyły wtrysków. Regulatory mam dwa, podmieniałem, sprawdzałem. Zero różnicy.
Wtrysków nie sprawdzałem, chyba poza ich demontażem nie ma prostego sposobu na test.
Jeszcze jedna obserwacja jest taka, że świeca pierwszego cylindra od strony rozrządu jest dużo jaśniejsza, prawie szara, pozostałe czarne jak węgiel i to jest mocno zastanawiające i kieruje moje myśli do wtrysków.

Cewka nowa, nie jest dedykowana dokładnie do tego silnika, bo takiej dostać nie idzie. Przekopałem różne fora i wielu osób wkładało tą co ja, z Tipo i było ok. Z resztą czy cewka stara czy nowa - zero różnicy.

Są jakieś nominalne wartości czasu wtrysku dla biegu jałowego lub przy innych parametrach pracy?
Pytam bo w pewnym momencie się poddałem, dałem auto do mechanika polecanego we Wrocławiu. Facet trzymał auto 2 tygodnie i się poddał. Powiedział że komp redukuje czas wtrysku do minimum ale to nic nie daje.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Post autor: mac1us » 09 mar 2017, 21:05

Poszukam jutro sprawnego kompa od Delty 2,0 16v, powinienem go mieć, może podeślę go do Ciebie na próbę. Generalnie to auto powinno pracować nawet na kompie od 2,0 8v np. z Tempry, bo układ wtryskowy jest bardzo, bardzo podobny, nie wiem jak z mocą... Raczej stawiałbym na kompa skoro całą resztę przegrzebałeś, a sonda to raczej skutek.

Rozwiązaniem z rozjeżdżającymi się mapami to komp z tipo, ale nie działa wtedy podnoszenie obrotów przy klimie.

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Re: Delta II/Fiat Coupe 2.0 16v - ogromne spalanie/lambda stoi na bogato

Post autor: Mado » 09 mar 2017, 21:16

Super, jak znajdziesz daj znać to się dogadamy z wysyłką na próbę.
U mnie obecnie jak włączę klimę to obroty potrafią skoczyć do 1500.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”