Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

peterlin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 9:44
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Rzeszów

Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: peterlin » 02 sie 2016, 19:54

Witam,

jak już pisałem w powitalnym e-mailu, zerwał mi się rozrząd w Dedrze 1.8 VVT 16V (kod silnika: 183 A1.000, VIN ZLA83500004138279, '98 r.). Zatargałem auto do mechaniora i trochę się nie miło zaskoczyłem ceną naprawy, mianowicie: regeneracja głowicy ok. 650 zł, części rozrządu ok. 1600 (bez wariata) plus oczywiście robota szpeców. M. in. z tych względów zastanawiam się nad wymianą silnika.
- Stąd moje pytanie czy do w/w autka pasowałby silnik z Dedry 1.8 16V z 1996 r. (kod silnika 182.A2000, VIN ZLA83500004122786)??
- czy mocowania silnika są identyczne jak w moim i silnik bez problemu zamontuję ??
- czy pozostałe elementy, osprzęty, wiązki, itd. da się bez problemu połączyć z nowym motorem ??
- czy komputer będzie działał bezproblemowo ??
- czy silnik 182.A2000 ma wielopunktowy wtrysk paliwa - pytam ponieważ w starym założona jest sekwencja LPG i czy da się to przełożyć ??

Wiem że, z "nowym" silnikiem też może być różnie ale sporo się oczytałem o 1.8 VVT i myślę że, być może to jest ten moment aby pozbyć się silnika z wariatem. A propo wariatora czy zna ktoś serwis w którym go regenerują ?? widziałem ofertę regeneracji wariatorów na allegro, dzwoniłem i pisałem ale bez odzewu ... w ogóle czy taka regeneracja ma sens ?? o ile oczywiście jest możliwa - czytałem że, nie zawsze... (forum alfy)
-Pytanie odnośnie wariatora: gdybym pozostał przy starym motorze i nie regenerował (wymieniał) wariatora to oprócz spadku mocy i dieslowskiego klekotu nic się nie dzieje ?? trzeba go wykręcić czy zostawić ??

Z góry dziękuję za odpowiedź. Chętnie poznam wasze opinie na temat mojego problemu, może ktoś coś doradzi, jakiś serwis, może ma jakieś części itp. Liczyłem się z tym że, do autka trochę dołożę ale nie sądziłem że, aż tyle w sam silnik ...

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: vanisch » 03 sie 2016, 8:56

A 182.A2000 to nie jest ten sam silnik różniący się tylko głowicą? Ale nie będą przecież działać zamiennie.
1.8 vvt był w Coupe, Lybrach, Deltach, Barchettach, Punto HGT.

Ceny części aż tak skoczyły? Kiedyś szukałem rozrządu 1.8 VVT i kosztował 900-1000zł + wariator :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: Helios » 03 sie 2016, 9:48

Zmień warsztat kolego, ja dokładnie wczoraj zamawiałem rozrząd do 1.8 VVT, kompletny INA z pompą wody, paskiem balansowym i rolką za jakieś ~550zł. Nawet z robotą zależy od warsztatu ale tak 200-400zł to widzę, że chcą od Ciebie 100% więcej : zolta :

Dobrze czytałeś, wariata można regenerować, choć nie każdy już się nadaje.
Z klepiącym wariatem można śmiało jeździć, nie ma to na nic wpływu.

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: Rapeek » 03 sie 2016, 11:16

Właśnie niesprawny wariator jest powodem wycinania ząbków na pasku.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

peterlin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 9:44
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: peterlin » 03 sie 2016, 13:03

vanisch pisze:A 182.A2000 to nie jest ten sam silnik różniący się tylko głowicą? Ale nie będą przecież działać zamiennie.
1.8 vvt był w Coupe, Lybrach, Deltach, Barchettach, Punto HGT.

Ceny części aż tak skoczyły? Kiedyś szukałem rozrządu 1.8 VVT i kosztował 900-1000zł + wariator :roll:
Czyli podmiana silnika o jaką sobie wymyśliłem to nie jest taka prosta sprawa - czy mógłbyś coś więcej napisać jakie są przeszkody odnośnie takiej podmiany ?? wladek - 15 radzi zakup słupka silnika 1.8 VVT i tak też pewnie zrobię ale pytam ponieważ znalazłem kompletny silnik 1.8 16V a przy okazji pomyślałem że, pozbędę się wariatora ...

Ceny koleś podał mi oczywiście delikatnie mówiąc wygórowane (będzie miał z czego zrobić rabat :D - fakt że, podana przeze mnie cena zawiera jeszcze parę dodatkowych pierdół które zaproponowali do wymiany ...

peterlin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 9:44
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: peterlin » 03 sie 2016, 13:08

aha jakby ktoś miał na sprzedaż słupek silnika 1.8 VVT to rozważę zakup, ewentualnie jakiś link do aukcji (na razie nie znalazłem) albo szrot na którym kwitną w/w motory...

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: vanisch » 03 sie 2016, 13:13

Dzwoniłeś do Brygadzisty? Słupek jest- chyba- taki sam jak w Lybrach? :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

peterlin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 9:44
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: peterlin » 03 sie 2016, 17:21

Rozmawiam z Brygadzistą tylko zastanawia mnie słowo "chyba". Kolega Brygadzista też nie ma pewności czy jest w 100% "kompatybilny"...

Miał ktoś może doświadczenie w podmianie motorów w Dedrze i Lybrze ??

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: vanisch » 03 sie 2016, 21:53

Wątpię żeby się coś różniło, oznaczenie ma inne?
Barchetta i HGT mają takie samo oznaczenie co ten w Dedrze (183 A1.000).
Tu coś masz na ten temat:
viewtopic.php?f=14&t=47641
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Dedra 1.8 VVT 16v - wymiana silnika

Post autor: Tomzik » 06 sie 2016, 18:22

Wariat jest dobra rzecz, nie wiem czemu wszyscy tak psioczą. Dzięki niemu ten silnik, bądź co bądź bardzo lubiący obroty jako typowa "szesnastka" ma całkiem niezłą elastyczność z dołu czego o 1,6 16V powiedzieć nie mogę.

Ja bym go co najmniej spróbował reanimować. Ale fakt, należę do ludzi, którzy już kilkukrotnie podnieśli wartość starej Delty ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”