Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę?

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę?

Post autor: jimmy166 » 02 mar 2016, 0:35

Witajcie ponownie.
Mam ciągły problem z uzyskaniem doładowania w Peaku(overboost) w mojim 2.0 16vT.

Sprawdziłem Pierburg czyli selenoid , podłączony na krótko działa, tzn. otwiera sie.
W momencie momencie podlączenia pod wtyczke w aucie, na pozycji kluczyka nr II -ZAPŁON , słychać odrazu otwarcie.

Chciałem sprawdzić potencjometr przepustnicy , w sposób podobny do wymaganego podczas jazdy.
Tzn. kluczyk pozycja II - zapłon
Ucho przystawiam do Pierburga (selenoid ) i otwieram manualnie przepustnice aż do maximum.
Niestety , podczas otwarcia przepustnicy zaworek nie reaguje, tzn. nie zamyka sie.

Pozostają pytania :
-Jak sprawdzic/wyregulowac potencjometr pozycji przepustnicy?
-Jest możliwość ze coś innego nie działa,bloku - niewiem , spalony bezpiecznik?

Nie mam juz pomysłów na odzyskanie boostu.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4644
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: Bichoń » 02 mar 2016, 9:38

jimmy166 pisze: Pozostają pytania :
-Jak sprawdzic/wyregulowac potencjometr pozycji przepustnicy?
Podpiąć się pod komputer, który pokaże położenie przepustnicy w stopniach albo procentach. Wystarczy zestaw Euroscan + Visa, jakbyś był w okolicach Krakowa, to takim dysponuję.

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: jimmy166 » 02 mar 2016, 18:36

Niestety - poza Warszawę raczej nie mam potrzeby wyjeżdżać.

Myślę że procentowy odczyt otwarcia przepustnicy nie wiele mi pomoże w tym momencie , z racji tego że i tak nie wiem, przy jakim otwarciu powinno otworzyć Pierburga.

Bardziej pomocne będzie , jeśli ktoś podpowie co mam sprawdzić , wtyczkę lub jakiś czujnik.


Dziwne jest to iż :
Na maksymalnie przymkniętym MBC, gdzie nie powinno robić prawie boostu , dmucha mi prawie 1 bar !
Nie ma możliwości zmniejszyć boost'u..

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 710
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: wladek-15 » 02 mar 2016, 23:35

W silniku 8v jest na odwrót. Czyli jeśli pirburg jest otwarty, (turbina dmucha w sztangę i zamyka turbo) wtedy ciśnienie doładowania maleje. Jeśli pirburg jest zamknięty, (sztanga stoi w miejscu) turbo osiąga maksymalne wartości doładowania ....
Nie wiem jak jest w silniku 16v, ale w 8v popychacze są regulowane płytkami regulacyjnymi i jeśli luz jest niewłaściwy, to czujnik spalania stukowego. Odczytuje stuki popychaczy jako spalanie stukowe. Tym samym sterownik ecu ogranicza, za pomocą pirbujga moc silnika, poprzez doładowanie turbiny ;)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: jimmy166 » 03 mar 2016, 0:41

Cholera , bardzo cenna podpowiedz .Dziękuje :)
Tylko jak sprawdzić czy czujnik stykowego blokuje ECU , jedynie sprawdzając luz zaworowy?

Ogólnie to naprawdę dziwna sprawa.
Pierburg podłączony według ogólnych schematów dolne sterowanie turbo -> westgate = doładowanie 0,6 bara i spada.
Pierburg podłączony ODWROTNIE do schematów westgate -> dolne sterowanie turbo = doładowanie 0,5/0,6 bara i spada
Pierburg POMINIĘTY czyli odłączona wtyczka z ECU = doładowanie 0.5 bara i spada
MBC podłączony prawidłowo, dolne sterowanie turbo-> westgate MINIMALNE doładowanie to 0,85/0,95 bara i spada

Nie wiem , czy on jest w jakimś trybie awaryjnym , czy westagate nie trzyma.
Ale to są sprzeczne informacje.
Jeśli westgate nie trzyma na MBC tez nie zbudował by boostu.
Jesli Pierburg jest odłączony turbo powinno dmuchnąć kres swoich możliwości czyli + 1,5 bara
Jesli Pierburg odwrotnie podłączony , turbo powinno dmuchnąć 0,9 bara jak u większości użytkowników.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 710
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: wladek-15 » 03 mar 2016, 1:39

w seri masz 0.95 bara w silniku 8V
posprawdzał bym jeszcze na twoim miejscu przewody ciśnieniowe które dochodzą to pirburga
często egr nie trzyma ciśnienia i przepuszcza doładowanie w wydech..
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - Pierburg nie reaguje na przepustnicę

Post autor: jimmy166 » 03 mar 2016, 2:09

EGR - u mnie go nie ma, raczej.

W serii 16vT mam 1,05 bara dokładnie.

Przewody od dawna grube , silikonowe wszystkie podciśnienia.

Zmieniłem też DV na Blow Off'a ale jest tak samo , na jednym czy na drugim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”