Delta II 2.0 16vT - za małe doładowanie/brak Overboostu MBC

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Delta II 2.0 16vT - za małe doładowanie/brak Overboostu MBC

Post autor: jimmy166 » 29 lut 2016, 17:06

Witajcie.
Moj samochodzik :
Lancia Delta HPE 2.0 16vT 96"
Autko w super stanie, silnik po remoncie.
Doprowadzam autko to najlepszego stanu , chciałbym równiez podniesc troche moc.
W tym celu zamontowałem Wskażnik Boost , BoV'a
Boost wstaje przy ~2800 rpm , utrzymuje 0,6 bara do 5000 a następnie spada na 0.3 bara.
Nie ma overboost'u :/

Przerzuciłem sie na MBC , skręciłem maksymalnie by powoli wystroić boost na 0,6 stabilne.
Rzeczywiście boost wstaje wcześniej bo od ~2700 rpm, nabija 0,2 bara i nagle od 3500 mam chyba overboost w granicach 1,1 bara , odrazu zaprzestałem by nie upalić tłoków.

Najważniejsze pytania :
Jaki jest seryjny boost dla 2.0 16vt?
Kiedy , jak długo i na jakim poziomie utrzymuje sie overboost?
Czy po odłączeniu selenoid'u seryjnego sterowania nie powinien pojawić sie overboost?

Dziwna sprawa , prosze o pomoc.
Dziekuje.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 586
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Delta II 2.0 16vT - Za małe doładowanie -Brak Overboostu

Post autor: Młody_H » 29 lut 2016, 17:55

Sprawdź szczelność układu dolotowego, pewnie 20-letnia guma gdzieś pękła i zaczyna puszczać dopiero jak turbosprężarka zacznie dmuchać.
Wyrzuć MBC, załóż tak jak być powinien elektrozawór. Jak dojdziesz do ładu z serią to dopiero się baw.

Zresztą temat był rozpracowywany dla Dedry 8vT, tutaj będzie podobnie.
Dedra 2.0T 124kW - podłączenie Pierburga - paradoks

jimmy166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - za małe doładowanie/brak Overboostu

Post autor: jimmy166 » 29 lut 2016, 18:51

Zrobilem jak mówisz , wrociłem do Pierburga .
Zastanawialem sie czy podlaczenie wtyczki ma znaczenie , czy ktorys styk jest zmasowany.
Niestety , nie ma znaczenia.
Wchodzi na 0,6 bara , nic wiecej i pózniej powoli spada ...

Zastanawiam sie czy Westgate sie nie zastała , ale w sumie skoro na MBC walnął 1 bar?

Inaczej.
Bez odłączonego Pierburga, nie powinno byc overboost? Więc skoro ten 1 bar na MBC?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”