Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: Lukanio42 » 09 cze 2015, 23:40

Witam, moja Delta z silnikiem 1.6 8v nie utrzymuje obrotów, brakuje jej mocy.. Wymienione części :
-cewka zapłonowa i kable WN,
-sonda lambda
-świece zapłonowe
-filtr powietrza
-sterownik silnika
-wtrysk
-przepustnica
Po odpaleniu silnik trzyma wysokie obroty, lecz po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy obroty wracają do normy, po podłączeniu dalej wariują. Zamieniłem czujnik na drugi, lecz problem pozostał. Problem zaczął się dziać po naprawie alternatora. Wymieniłem alternator na nowy, kable i przewodziki posprawdzałem czy nie są gdzieś przerwane. Do tego wszystkiego zapala się kontrolka wtrysku. Po podłączeniu do kompa miałem błąd czujnika temperatury wody, ale nie wymieniłem go, ponieważ nigdzie nie mogę kupić odpowiedniego (za mały gwint).

Zastanawiam się jeszcze nad zmianą silnika. Potrzebuję tylko wiedzieć czy silnik 1.6 16V 105 KM wyjęty z Lybry będzie pasował do Delty i czy skrzynia z 8v będzie pasować do 16v??
Czekam na konkretnie odpowiedzi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8471
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: stabraf » 10 cze 2015, 11:23

Utrzymuje wysokie obroty zapewne przez ten uszkodzony czujnik temp. wody.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1437
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 11 cze 2015, 18:15

Jak mówi Stabraf czujnik temperatury będzie dawał tak?e objawy. ECU myśli że silnik jest zimny i wydłuża czasy wtrysków poprzez co silnik dostaje więcej paliwa. Silnik chodzi cały czas na ssaniu. Kiedyś u siebie odłączyłem czujnik temp. wody na pracującym silniku i obroty od razu poleciały do góry i zapaliła się kontrolka silnika.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1437
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 11 cze 2015, 18:24

Masz jak zrobić wykres w mesie? Sprawdź czy lambda nie leci na bogato i się tam otrzymuje. Trochę nie pasuje mi tu brak mocy bo przy większej ilości paliwa w cylindrach silnik powinien być mocniejszy, chyba że wykrywając awarię czujnika temperatury ecu przechodzi w tryb awaryjny.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4743
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: Bichoń » 11 cze 2015, 18:34

Z tym silnikiem to się chyba MESem nie połączy...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1437
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 11 cze 2015, 18:49

Jakie masz ecu, bosch monomotronic MA 1.7 ? Z którego roku autko?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 366
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Lokalizacja: Toruń

Re: Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: GrimlocK » 11 cze 2015, 21:20

MES się połączy z tym silnikiem, od pewnej wersji jest oficjalnie wspierany.

Wymiana czujnika położenia przepustnicy w tym monowtrysku jest kłopotliwa - czujnik musi być umiejscowiony dokładnie w tym samym miejscu w jakim jest montowany fabrycznie. Jeżeli jest przesunięty to wartości napięcia jakie odczytuje ECU nie będą odpowiadały realnemu uchyleniu przepustnicy. Ogółem zamiast wymienić czujnik mniej problematyczna jest wymiana całego korpusu przepustnicy z nigdy nie ruszanym, sprawnym czujnikiem. Prawdopodobnie Twoje problemy wynikają właśnie z tego powodu. Podłącz sobie MultiEcuScan i sprawdź wskazanie uchylenia przepustnicy lub po prostu multimetrem sprawdź napięcie. Jak to zrobić znajdziesz na forum Tipo Tempra, w dziale download jest manual z charakterystyką czujnika jak i wątek poruszający problem z CPP. Czujnik temperatury wody sprawdzisz bardzo łatwo, mierząc jego rezystancję i porównując z wartościami dla danej temperatury.

schaba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2013, 22:07
Imię: Arek
Lokalizacja: Pcin

Re: Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: schaba » 21 lis 2015, 21:56

Witam koledzy.
Odświeżę trochę temat a mianowicie w mojej Delcie 1.6 8v było trochę odwrotnie. Jak ją przegazowałem i jak schodziła z obrotów to praktycznie do zera aż gasła. Działo się tak na gazie, na benzynie było dobrze, może zgasła kilka razy w przeciwieństwie do gazu za każdym razem. Szukałem trochę na forum i znalazłem, że może to być problem z silniczkiem krokowym, ale jak go odłączyłem to na ciepłym silniku nie ma zmian poza tym, że schodzi nisko do ok 6tys obr/min . Nie gaśnie po przegazowaniu, tylko że znowu jak ostygnie to ciężko pali, trzeba dodać gazu i poczekać aż się zagrzeje lecz to trochę denerwujące. Może mi ktoś powie czy to będzie jednak ten silniczek krokowy, czy może jednak to coś innego? Jeżeli potrzebne jeszcze jakieś informacje to dopiszę.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 23:26 przez stabraf, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód: Proszę używać polskich znaków no i interpunkcji... - poprawiłem.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4743
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Delta 1.6 8v - problemy z pracą silnika

Post autor: Bichoń » 21 lis 2015, 22:09

schaba pisze:Witam koledzy odswieze trochę temat a mianowicie w mojej delcie 1.6 8v było trochę odwrotnie ze jak ja przegazowalem i jak schodziła z obrotów to praktycznie do zera ze aż hasła działo sietak na gazie na benzynie było dobrze może zgasla kilka razy w przeciwieństwie do gazu za każdym razem ale szukalem trochę na forum i znalazłem ze może to być przyczyna problem z silniczkiem krokowym ale jak go odlaczylem to na ciepłym silniku nie ma zmian po za tym ze schodzi nisko do ok 6tys ale nie gaśnie po przegazowaniu tylko ze znowu jak ostygnie to ciężko pali trzeba dodać gzu i poczekasc AZ się zagrzeje lecz to trochę denerwujace i może mi ktoś posłowie czy to będzie jednak ten silniczek krokowy czy może jednak to cos innego jeżeli potrzebne jeszcze jakieś informacje to do pisze
Ja piernicze, to najdłuższe zdanie w tym miesiącu na forum. Chciałem to zrozumieć, ale nie ogarnąłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”