Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: Rudiger » 08 kwie 2013, 11:24

Witam
Zima była ciężka więc środkowy tłumik doszedł do wniosku że już się zmęczył pracą i na skrzyżowaniu położył się na drodze :)
Odpadła rura wlotowa...
Na razie wyciąłem środkowy tłumik i wspawałem na szybko łącznik, jak się zrobi kapkę cieplej to i tak wymieniam cały układ wydechowy.

I teraz tak - KAŻDY z układów wydechowych pokazywany na Allegro do Lancii Delty 1,6 ma inny tłumik końcowy (z taką kiełbasą-zawijasem rury wydechowej z części przedniej tłumika do tyłu). U mnie ostatni tłumik wygląda zupelnie inaczej - jest tłoczony z blachy, składany z dwóch połówek i wylot rury ma w tylnym narożniku (cały układ wydechowy jest oryginalny).
Brać taki z kiełbasą (czy wejdzie mi ta kiełbasa...w nadwozie :) ) a może brac układ od Fiata Brava 1,6 16V? Będzie pasować?

dawidson

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: dawidson » 08 kwie 2013, 11:56

Rudiger pisze:Witam
Zima była ciężka więc środkowy tłumik doszedł do wniosku że już się zmęczył pracą i na skrzyżowaniu położył się na drodze :)
Odpadła rura wlotowa...
Na razie wyciąłem środkowy tłumik i wspawałem na szybko łącznik, jak się zrobi kapkę cieplej to i tak wymieniam cały układ wydechowy.

I teraz tak - KAŻDY z układów wydechowych pokazywany na Allegro do Lancii Delty 1,6 ma inny tłumik końcowy (z taką kiełbasą-zawijasem rury wydechowej z części przedniej tłumika do tyłu). U mnie ostatni tłumik wygląda zupelnie inaczej - jest tłoczony z blachy, składany z dwóch połówek i wylot rury ma w tylnym narożniku (cały układ wydechowy jest oryginalny).
Brać taki z kiełbasą (czy wejdzie mi ta kiełbasa...w nadwozie :) ) a może brac układ od Fiata Brava 1,6 16V? Będzie pasować?
Szczerze? Spawaj coś sam jak możesz. Tłumik z zawijasem ma ten problem, że stoi w nim woda a co za tym idzie rdzewieje jak głupi.Ten bez zawijasa rdzewieje podobnie... Kończy sie na tym, że albo odpadają mocowania rur do puszek albo ostatnia puszka robi się dziurawa nawet gdy reszta jest ok.

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: Rudiger » 08 kwie 2013, 12:08

Ok ale z czego spawać :)
Wyrzuciłem ten drugi tłumik trochę z ciekawości - jak będzie pracowac silnik. Ale jest za głośno, poza tym barwa dzwięku do bani.
Ostatni tłumik też ruina właściwie...
Jeśli w tym tłumiku z kiełbasą stoi woda to szybko będzie wykończony - LPG+zima+dojazdy do pracy 98% .....

Przeglądam net i u mnie ostatni tłumik wygląda tak
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3158130087
ale to Włochy i koszt ok 300zł za jeden tłumik.

zastanawiam się nad takim zestawem, mam dobre dościawdczenia z Izawitem
http://allegro.pl/tlumik-fiat-brava-bra ... 52826.html

wydaje mi się że podpasuje do delty nie?

dawidson

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: dawidson » 08 kwie 2013, 12:33

Rudiger pisze:Ok ale z czego spawać :)
Wyrzuciłem ten drugi tłumik trochę z ciekawości - jak będzie pracowac silnik. Ale jest za głośno, poza tym barwa dzwięku do bani.
Ostatni tłumik też ruina właściwie...
Jeśli w tym tłumiku z kiełbasą stoi woda to szybko będzie wykończony - LPG+zima+dojazdy do pracy 98% .....

Przeglądam net i u mnie ostatni tłumik wygląda tak
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3158130087
ale to Włochy i koszt ok 300zł za jeden tłumik.

zastanawiam się nad takim zestawem, mam dobre dościawdczenia z Izawitem
http://allegro.pl/tlumik-fiat-brava-bra ... 52826.html

wydaje mi się że podpasuje do delty nie?
Jeśli średnica rur się zgadza to powinien pasować - no może ewentualnie trzeba bedzie wieszaki giąć/spawać ale to moim zdaniem najmniejszy problem.

kanip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 05 lip 2010, 21:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: kanip » 08 kwie 2013, 16:08

witaj jak chcesz orginalny kształetem jak miałes to koszt na allegro całego około 700 ja miałem taki sam ale kupiłem http://allegro.pl/lancia-delta-1-4-1-6- ... 61102.html taki i pasuje bez przerabiania i rok ponad nim śmigam jest oki :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: bassman » 14 kwie 2013, 22:29

Ten z zawijasem jest od nowszej Bravy. Pasuje i dobrze się sprawdza. Woda stoi w każdym układzie wydechowym.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1.6 16V - układ wydechowy

Post autor: Rudiger » 13 lis 2013, 11:44

Uwaga: Nie polecam tłumików Izawitu od Bravo/Brava do Lancii 1,6 16V! Z technicznego punktu widzenia.
Kupiłem cały układ wydechowy od Bravo, Brava 1,6 16V, końcowy tłumik bez kiełbasy - wylot normalnie.
Założyłem, sprawdziłem nawet wcześniej katalizator (cały,drożny, niewykruszony, obudowa stan b.dobry)
Układ szczelny ale pracuje głośno, poza tym pomiędzy 2500-3200 dwa razy pojawia się rezonans (nie brzęczenie a takie narastające nagle ooOOOoo)
Bardzo jest to uciążliwe. Ogólnie wrażenie jest takie jakby puszki nie miały absolutnie wkładów z waty i przez to jest głośno.

Izawit podszedł bardzo uczciwie i mogę zwrócić cały układ, mimo to że kupiłem układ NIE DEDYKOWANY bezpośrednio do Delty. Także tu nie mam zastrzeżeń.

Natomiast rozczarowałem się efektem końcowym, zwłaszcza że tyrałem na zmianą całego układu (rozwiercanie śrub w katalizatorze itp) 6 godzin :x

Nie wiem jeszcze jaką drogą pójdę bo jedyna alternatywa w tej chwili to MTS, cały komplet za ok 700-800zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”