Dedra - wspomaganie kierownicy ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 maja 2004, 0:00
- Lokalizacja: Kraków
Dedra - wspomaganie kierownicy ?
Witam! Od paru dni mam pewien problem przy ostrym kręceniu kierownicą( przy zawracaniu na 3). Dobiega mnie niepokojący hałas z jakiegoś urządzenia... Podejrzewam, że ma to coś wspólnego ze wspomaganiem, chociaż nie ma jakichś wyczuwalnych oporów kierownicy. Czy może to być jakaś związana z niską temperaturą usterka, może coś z płynem układu hydraulicznego od wspomagania???
Pozdrawiam!
Martelka
Pozdrawiam!
Martelka
Dedra 2.0 Turbo
Dedra - wspomaganie kierownicy ?
witaj
a sprawdziłaś płyn w układzie, ja dolałem i już jest dobrze
a sprawdziłaś płyn w układzie, ja dolałem i już jest dobrze
Dedra - wspomaganie kierownicy ?
Najprawdopodobniej hałasuje pompa wspomagania.
1. trzeba sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełnić.
2. płyny układów hydraulicznych maja właściwości hydrofilowe czyli wchłaniają wilgoć. Jeśli płyn w Twoim aucie nie był dawno wymieniany może mieć sporą zawartość wody i traci swoje właściwości. Trzeba go wymienić bo zatrze się pompa.
Pozdrawiam
1. trzeba sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełnić.
2. płyny układów hydraulicznych maja właściwości hydrofilowe czyli wchłaniają wilgoć. Jeśli płyn w Twoim aucie nie był dawno wymieniany może mieć sporą zawartość wody i traci swoje właściwości. Trzeba go wymienić bo zatrze się pompa.
Pozdrawiam
- Kamil
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Limanowa, Trzebinia
Dedra - wspomaganie kierownicy ?
Mam pytanie: Czy przy kręceniu kierownicą normalne jest słyszenie "pomruku"? Dodam, że płyny niedawno wymieniałem. Nie wiem czy to narmalne, gdyz w poczciwym "Poldku" wspomagania nie było :/
wspomaganie
Sprawdź w jakim stanie jest pasek napędu pompy wspomagającej (o ile dobrze pamiętam napęd jest paskiem wielorowkowym a nie zębatym więc mogą być poślizgi albo jest powykruszany)
u mnie kiedyś podobnie hałasował pasek od pompy wody i alternatora.
u mnie kiedyś podobnie hałasował pasek od pompy wody i alternatora.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Dedra - wspomaganie kierownicy ?
Mam dwie dedry a przewineło sie ich chyba z 15
to na pełnym skręcie słychać taki nito skrzypienie ,szelest harakterystyczne .
to na pełnym skręcie słychać taki nito skrzypienie ,szelest harakterystyczne .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
wspomaganie kierownicy
To że przy skrecaniu może być słyszany pewien niewielki szum mozna uznać za normalne. miałem ilka wózków ze wspomaganiem i zawsze tak bylo.
To znaczy na postoju przy szybkim skręcie, bo podczas jazdy są znacznie mniejsze opory skrętu kół i nie powinno być słychać wspomagania.
Co do pełnego skrętu to należy pamiętać że przekładnia kierownicza jest zablokowanaw skrajnym położeniu i ciągnąc dalej kierownicę wymuszasz pracę wspomagania a przecież już dalej nie "pójdzie"
Wtedy własnie będzie "jęczeć" pompa, zreszta kazdy na jej miejscu by tak postąpił.
Można zrobić próbę skręcić na maxa w dalszym ciągu ciągnąć kierownicę a potem lekko ją popuścić. Pompa najpierw hałasuje a potem ucichnie a to z tej przyczyny że włączanie wspomagania odbywa się poprzez napięcie wałka skrętnego wchodzącego do przekładni kierowniczej który również pełni rolę zaworu sterującego.
Nie muszę chyba pisać że zmuszanie jej do pracy ponad siły nie wyjdzie jej na zdrowie.
To znaczy na postoju przy szybkim skręcie, bo podczas jazdy są znacznie mniejsze opory skrętu kół i nie powinno być słychać wspomagania.
Co do pełnego skrętu to należy pamiętać że przekładnia kierownicza jest zablokowanaw skrajnym położeniu i ciągnąc dalej kierownicę wymuszasz pracę wspomagania a przecież już dalej nie "pójdzie"
Wtedy własnie będzie "jęczeć" pompa, zreszta kazdy na jej miejscu by tak postąpił.
Można zrobić próbę skręcić na maxa w dalszym ciągu ciągnąć kierownicę a potem lekko ją popuścić. Pompa najpierw hałasuje a potem ucichnie a to z tej przyczyny że włączanie wspomagania odbywa się poprzez napięcie wałka skrętnego wchodzącego do przekładni kierowniczej który również pełni rolę zaworu sterującego.
Nie muszę chyba pisać że zmuszanie jej do pracy ponad siły nie wyjdzie jej na zdrowie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6