Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Martelka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 11 maja 2004, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Post autor: Martelka » 05 mar 2005, 21:35

Witam! Od paru dni mam pewien problem przy ostrym kręceniu kierownicą( przy zawracaniu na 3). Dobiega mnie niepokojący hałas z jakiegoś urządzenia... Podejrzewam, że ma to coś wspólnego ze wspomaganiem, chociaż nie ma jakichś wyczuwalnych oporów kierownicy. Czy może to być jakaś związana z niską temperaturą usterka, może coś z płynem układu hydraulicznego od wspomagania???
Pozdrawiam!
Martelka
Dedra 2.0 Turbo

Anonymous

Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Post autor: Anonymous » 06 mar 2005, 7:10

witaj
a sprawdziłaś płyn w układzie, ja dolałem i już jest dobrze
:D :D :D :D :D :D

Prezes

Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Post autor: Prezes » 06 mar 2005, 10:20

Najprawdopodobniej hałasuje pompa wspomagania.

1. trzeba sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełnić.
2. płyny układów hydraulicznych maja właściwości hydrofilowe czyli wchłaniają wilgoć. Jeśli płyn w Twoim aucie nie był dawno wymieniany może mieć sporą zawartość wody i traci swoje właściwości. Trzeba go wymienić bo zatrze się pompa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Limanowa, Trzebinia

Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Post autor: Kamil » 01 kwie 2005, 14:45

Mam pytanie: Czy przy kręceniu kierownicą normalne jest słyszenie "pomruku"? Dodam, że płyny niedawno wymieniałem. Nie wiem czy to narmalne, gdyz w poczciwym "Poldku" wspomagania nie było :/

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

wspomaganie

Post autor: Jacek » 01 kwie 2005, 15:05

Sprawdź w jakim stanie jest pasek napędu pompy wspomagającej (o ile dobrze pamiętam napęd jest paskiem wielorowkowym a nie zębatym więc mogą być poślizgi albo jest powykruszany)
u mnie kiedyś podobnie hałasował pasek od pompy wody i alternatora.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Dedra - wspomaganie kierownicy ?

Post autor: sloneczna » 01 kwie 2005, 21:30

Mam dwie dedry a przewineło sie ich chyba z 15
to na pełnym skręcie słychać taki nito skrzypienie ,szelest harakterystyczne .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

wspomaganie kierownicy

Post autor: Jacek » 02 kwie 2005, 11:10

To że przy skrecaniu może być słyszany pewien niewielki szum mozna uznać za normalne. miałem ilka wózków ze wspomaganiem i zawsze tak bylo.
To znaczy na postoju przy szybkim skręcie, bo podczas jazdy są znacznie mniejsze opory skrętu kół i nie powinno być słychać wspomagania.
Co do pełnego skrętu to należy pamiętać że przekładnia kierownicza jest zablokowanaw skrajnym położeniu i ciągnąc dalej kierownicę wymuszasz pracę wspomagania a przecież już dalej nie "pójdzie"
Wtedy własnie będzie "jęczeć" pompa, zreszta kazdy na jej miejscu by tak postąpił.
Można zrobić próbę skręcić na maxa w dalszym ciągu ciągnąć kierownicę a potem lekko ją popuścić. Pompa najpierw hałasuje a potem ucichnie a to z tej przyczyny że włączanie wspomagania odbywa się poprzez napięcie wałka skrętnego wchodzącego do przekładni kierowniczej który również pełni rolę zaworu sterującego.
Nie muszę chyba pisać że zmuszanie jej do pracy ponad siły nie wyjdzie jej na zdrowie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”