Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2008
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: grodek » 23 cze 2012, 16:43

Witam. Do wymiany mam przegub , zanim to jednak zrobię mój czarodziej od Delty sugeruje wymianę półosi prawej , z których fiatów będzie pasować?

Delta II , 2.0 GT 16V
Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, 23:37 przez grodek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: bassman » 23 cze 2012, 22:51

Z jakiego względu nie wystarczy wymiana samego przegubu, tylko razem z półośką?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2008
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: grodek » 23 cze 2012, 23:37

Do wymiany jest przegub wewnętrzny.

___________________________________

Wysłano z Motorola Defy z użyciem Tapatalk

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: bassman » 24 cze 2012, 0:28

Sprawdź w eperze, to da Ci 100% pewności, mnie jedynie co przychodzi do głowy, bez kompa, to Fiat Coupe i Marea, ale pewność będę miał dopiero w domu przy kompie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 809
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: schab » 24 cze 2012, 10:14

Przeguby wewnętrzne są te same dla wszystkich aut powyżej 1,6. Dokładnie odwrotnie jest z półosiami - wiem o co najmniej trzech rodzajach .
Nie rozumiem natomiast na czym polega problem z twoją półosią - jest krzywa , ma wytarte wielokliny ? Dlaczego wymaga wymiany ?
Pytanie drugie - która półoś ? Przypominam , że prawa półośka jest dzielona . Jedna część - wychodząca ze skrzyni , podparta łożyskiem przykręconym do bloku silnika - kończy się przegubem , do którego mocowana jest krótka półoś idąca dopiero do koła .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2008
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: grodek » 24 cze 2012, 14:26

Chodzi o prawą półośkę z tym przegubem , skoro czarodziej od Delty mówi że trzeba wymienić to po prostu trzeba. W jakich modelach fiata mogę ją znaleźć?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - półoś - pasujące zamiennki

Post autor: mac1us » 24 cze 2012, 18:19

Nikt Ci tego nie powie, a jak powie to jest małe prawdopodobieństwo, że dobrze doradzi, sprzeda. Jedynym sposobem jest kupienie od takiej samej wersji silnikowe w rocznika w miarę odpowiadającego Twojemu. Przegub wewnętrzny wymienia się chyba łatwiej od zewnętrznego, nie rozumiem po co kupować całą półoś. Nie wiadomo, czy z przodu masz tylko szerokie błotniki, czy też szerokie zawieszenie, my z tego co pamiętam mamy 3 lub 4 rodzaje półosi i różnią się długością, a od 16vt ma też inny wieloklin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”