Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 06 lip 2011, 9:41

Witam. Wczoraj w nocy zanikło nagle ładowanie. Tzn najpierw błysnęła kontrolka ładowania a po 5 minutach jazdy zaczęła się świecić.
Jak sądzicie - alternator? mostek pewnie padł albo szczotki...
Czy ktoś z Was demontował alternator w Delcie II 1,6 16V z 1996r? Pompę wspomagania chyba trzeba zdemontować z tego co widzę :x
Czy pompę po odkreceniu da się odchylić na bok czy trzeba węże odkręcać też?

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 670
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Delta II 1,6 16V ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Krzys » 06 lip 2011, 10:08

Wczoraj demontowałem w Bravo 1,6 16v ale to raczej podobnie. Wystarczy odchylić pompę wspomagania i powinno wyjść górą. Wyjęcie to jakieś 30 - 45 minut roboty.

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 06 lip 2011, 14:48

Dzięki, czyli rzeźni nie ma? Są tam jakieś śruby altka które trzeba odkręcać od dołu?

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 670
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Krzys » 06 lip 2011, 17:35

Od dołu jest jedna klucz 19 potem trzeba ją wybić w stroną paska. Z boku (od strony koła) trzeba napinacz zdjąć i pasek.

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 06 lip 2011, 21:37

Dzięki.
Pękł alternator, niech to szlag : cenzura :
Trzeba szukać nowego....
Krzys, ponieważ nie zdemontowałem altka nie wiem jaki to model. Może masz dostę do Epera jakiegoś by to sprawdzić? Będę wdzięczny.
Model to Lancia Delta 1.6 16v, 96r, wspomaganie, bez klimy i bez ABS.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 670
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Krzys » 07 lip 2011, 9:38

Szukaj Fiatowskiego 1.6 16v 75A wystarczy. Stosowane w Bravo, Brava, Siena i Stilo. :link:

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 07 lip 2011, 11:57

Dzięki Krzys.
Zdecydowalem się na używkę z Allegro, własnie 75A od Bravo/Brava. Na spokojnie sobie wymienię łożyska i będzie OK. Przy okazji wymiany wymienię wreszcie paski ktore czekają w garażu od roku.
Nie chciałem regenerowanego bo mam znajomka elektromechanika i mówi że pakują tam najtańsze podzespoły (łożyska np.)

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 23 lis 2011, 10:26

Tak na zakończenie :-P
Kupiona używka okazała się gniotem z pęknięta obudową (mimo że dopytywałem się sprzedajacego czy nie ma przypadkiem pęknięć). Całe szczęście że sprzedający oddał kasę po wysyłce zwrotnej towaru.
Sparzywszy się na używce kupiłem z pewnego źródła altek po całkowitej regeneracji.
Samochód postawiłem do mechanika którego chciałem sprawdzić (nigdy wcześniej u niego nie byłem, a sprawiał wrażenie godnego zaufania), wymiana trwała 1,5 dnia bo ciągle nie miał czasu. Jak przyjechałem po odbiór wozu to pomagałem mu jeszcze montowac rury chłodzenia alternatora, by szybciej skończyć i zabrać wreszcie samochód :-?
Alternator przez pierwsze godziny użytkowania dośc mocno śmierdział, ba, nawet się z niego lekko dymiło przez pierwszą chwilę po uruchomieniu - dosuszała się widocznie farba którą był lakierowany korpus alternatora.
Na chwilę obecną wszystko jest już ok, przejechałem kilka tyś km i wszystko gra.

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 08 wrz 2012, 19:27

Ot i po roku muszę odgrzać kotleta o którym pisałem :(

Panowie, poradźcie.
Wczoraj wszystko było ok. Dziś wsiadam rano a tu rozładowany akumulator do zera. Ładuję więc akumulator, chcę odpalić - odpala.
Ale jeszcze przed odpaleniem, na włączonej stacyjce nie świeci się kontrolka ładowania (ikonka aku). I ładowania jako takiego brak. Sprawdzałęm miernikiem i po odpaleniu jest 11,8V na akumulatorze.
Co to może być? Zwarcie? Alternator dostał zwarcia?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: bassman » 09 wrz 2012, 0:38

Na początek sprawdź żarówkę ładowania.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony: Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje: Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95'
: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'

Tatowa: Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - moja była.

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 09 wrz 2012, 13:53

Kontrolka na chwilę miga (no może przez ułamek sekundy żarzy się) w momencie gdy silnik już zapala.
Także żarówka jest ok

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1127
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: kornel_95 » 09 wrz 2012, 14:16

Sprawdź kable od akumulatora do alternatora ....
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 11 wrz 2012, 7:58

Wczoraj wyjąlem altek i dziś oddałem do weryfikacji - zobaczymy czy to on był sprawcą zamieszania.
UWAGA!!!!
Wyjęcie alternatora w Lanci Delcie 1,6 16V to BANAŁ! Zajęło mi to 30minut i to tylko dlatego że nie wiedziałem z której strony do niektórych śrub podejść.
1. Wóz stawiamy na lewarek, odłączamy aku, zdejmujemy prawe przednie koło i fragment plastikowego nadkola (3 wkręty) który osłania koła pasowe.
2. Demontujemy napinacz rolkowy (2 śruby na klucz 15)
3. Odkręcamy kable od alternatora (od góry silnika)
4. Demontujemy rury układu chłodzenia alternatora
5. Odkręcamy 2 śruby trzymające alternator - OD GÓRY silnika najlepszy dostęp
6. Wyjmujemy alternator - UWAGA u mnie wyszedł przez nadkole, w kierunku zacisku tarczy hamulcowej. Na styk i trzeba trochę nim pokręcić ale wyszedł.

I wszystko :)

Awatar użytkownika
Rudiger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 25 mar 2009, 9:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: Rudiger » 12 wrz 2012, 7:59

Altek dostał nowy mostek prostowniczy i regulator i wszystko wróciło do normy. Czas montażu alternatora ok 25 minut.
Także polecam własnoreczne naprawy alternatora w Delcie jeśli ktoś ma choć minimalne zdolnosci manualne :)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora

Post autor: bassman » 22 wrz 2012, 19:29

Masz rurę łapiącą powietrze do chłodzenia alternatora?
Uszkodzenie tej rury w 90% przypadków objawia się przegrzaniem elektroniki mostka, lub regulatora.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony: Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje: Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95'
: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'

Tatowa: Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - moja była.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”