Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Paweu » 01 cze 2011, 10:09

Dzisiaj w trakcie jady w zakręcie coś mi strzeliło w kole. Od tej pory podczas skręcania słyszę stuk w kole i mam wrażenie jakby jedno koło samo próbowało skręcić (kierownica sama ciągnie w lewo i słyszę pisk opony). Drążki kierownicze i końcówki są w porządku, sworzeń wahacza tez ok. Podczas skręcania na postoju nie ma żadnych problemów, dopiero skręcając w czasie jazdy (nawet przy małej prędkości)słyszę trzaski i kierownica sama ciągnie w lewo. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Przegub zewnętrzny?

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Johnny » 01 cze 2011, 12:14

skąd dokładniej jesteś, może by gdzieś podjechać spotkać się i ogarnąć coś, co dwie głowy to nie jedna :)
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: schab » 01 cze 2011, 12:20

Paweu pisze:Dzisiaj w trakcie jady w zakręcie coś mi strzeliło w kole. Od tej pory podczas skręcania słyszę stuk w kole i mam wrażenie jakby jedno koło samo próbowało skręcić (kierownica sama ciągnie w lewo i słyszę pisk opony). Drążki kierownicze i końcówki są w porządku, sworzeń wahacza tez ok. Podczas skręcania na postoju nie ma żadnych problemów, dopiero skręcając w czasie jazdy (nawet przy małej prędkości)słyszę trzaski i kierownica sama ciągnie w lewo. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Przegub zewnętrzny?
Przegub zewnętrzny nie trzaska raz , tylko sytematycznie klekota w trakcie jazdy i na pewno nie powoduje ściągania auta w którąkolwiek stronę . Mnie przychodzą do głowy dwa potencjalne problemy : poluzowana ( pęknięta ) śruba mocująca amortyzator do zwrotnicy , albo pęknięta listwa maglownicy wewnątrz przekładni kierowniczej .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Paweu » 01 cze 2011, 12:27

Śruby amorka są ok. A czy ta pęknięta listwa maglownicy nie odzywałaby się na postoju? Bo na postoju skręcam kołami bez żadnych problemów i "efektów".

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: bassman » 01 cze 2011, 13:00

Przy pechowym ustawieniu taki efekt może dawać pęknięta sprężyna zawieszenia, bardzo rzadko uszkodzone łożysko kolumny mcphersona.

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Paweu » 01 cze 2011, 13:20

Ale sprężyna i łożysko kolumny tak samo pracują w samochodzie który "się toczy" jak i na postoju.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: bassman » 01 cze 2011, 21:03

Niekoniecznie, auto jeśli stoi wspomniane elementy poddaje stałej sile nacisku, podczas ruchu jest inaczej (chyba że jedzie po idealnie równej powierzchni).
Proponuje podnieść auto na lewarku i poszarpać kołem w linii poziomej i pionowej, jeśli będą wyczuwalne luzy w osi pionowej stawiam na łożysko, jeśli w poziomej na coś w zawieszeniu, jeśli przy kręceniu grzechocze i ma luzy w osi obrotu to stawiam na przegub.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: bentekQLIMAX » 01 cze 2011, 21:23

a ja bym proponował sprawdzić jednak maglownice
podobny problem miałem w matizie a te stuki były dość głośne i tylko w czasie jazdy
miałem wtedy uszkodzone uszczelniacze teflonowe czy cuś takiego pod tą gumową osłoną
pozdro

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Paweu » 01 cze 2011, 21:40

na 99% dyfer :(

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: bassman » 02 cze 2011, 19:38

Współczuję...
Przecież to się nie psuje, no chyba że brakło oleju.

Pozdrawiam.

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 - problem przy skręcaniu w czasie jazdy

Post autor: Paweu » 02 cze 2011, 22:09

Jak widać wszystko się psuje :) 100% szpera się zrobiła - niektórzy do tego dążą :) (ale nie z przodu :P )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”