Delta II - silnik 2.0 16V (836AA, 836CA)

Pelcu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 14 sty 2011, 10:50
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Delta II - silnik 2.0 16V (836AA, 836CA)

Post autor: Pelcu » 11 mar 2011, 13:42

Interesuje mnie kupno silnika, takiego jak w temacie. Czy są jakieś szanse na dostanie tej jednostki w miarę przyzwoitym stanie? Jakie mniej więcej koszty są takiego silnika?
Lancia Delta '93 1,8 103KM

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Dawid » 11 mar 2011, 13:47

Interesuje Cie swap do swojej Delty?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Pelcu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 14 sty 2011, 10:50
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Pelcu » 11 mar 2011, 14:11

Dokładnie.

Fabrycznie było właśnie 2.0 16V lecz w skutek jego awarii poprzedni właściciel wstawił 1.8

Chciałbym przywrócić fabryczny silnik, lecz nie wiem czy to w ogóle jest opłacalne.
Lancia Delta '93 1,8 103KM

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: schab » 11 mar 2011, 15:07

Pelcu pisze:Dokładnie.

Fabrycznie było właśnie 2.0 16V lecz w skutek jego awarii poprzedni właściciel wstawił 1.8

Chciałbym przywrócić fabryczny silnik, lecz nie wiem czy to w ogóle jest opłacalne.
Tu już nawet nie chodzi o opłacalność - tylko o podaż takich silników . Stąd pewno poprzedni właściciel założył - to co mu się udało znaleźć . Pamiętaj , że te silniki musiałyby mieć 15 lat i więcej ...
Na Allegro nie ma ani jednego ( pomimo tego że były montowane jeszcze m.innymi w Fiacie Tipo i Coupe ) . Są 4 twin sparki z Alfy , ale te wymagałyby rzeźby .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Pelcu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 14 sty 2011, 10:50
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Pelcu » 11 mar 2011, 15:36

No to w takim razie jeździć tym co się ma ;)

Dzięki chłopaki
Lancia Delta '93 1,8 103KM

Awatar użytkownika
zieli77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Słupno/W-wa

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: zieli77 » 11 mar 2011, 17:13

Zanim temat zamkną pozwólcie, że się podepnę.

Interesował się ktoś może swap'em do delty ale silnika 2.0 20v albo v6 2.5 z alfy?

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6295
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: vanisch » 11 mar 2011, 17:22

Średnio się opłaca bawić w przekładkę 2.0 20v chyba że turbo, a 2.5 v6- kup całą 155 i do roboty ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Dawid » 11 mar 2011, 17:33

vanisch pisze:Średnio się opłaca bawić w przekładkę 2.0 20v chyba że turbo, a 2.5 v6- kup całą 155 i do roboty ;)
Szkoda 155.Lepiej mieć to i to. :D
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
zieli77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Słupno/W-wa

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: zieli77 » 11 mar 2011, 17:36

Wybacz, moje niedopatrzenie. 2.0 20V z turbo oczywiście.

Delcine mam od niedawna i po przesiadce z 80 konnego vw czułem wyraźnie przyrost mocy, ale chyba za szybko się przyzwyczaiłem :) Po za tym inne brzmienie ww. silników kusi.

Może ktoś interesował się tematem i coś zdoła podpowiedzieć, albo może nawet są też tacy co już przerabiali taką zabawę?
Przy okazji, który z tych silników wybralibyście sami? W którym przypadku łatwiej z samym swap'em i później z użytkowaniem?

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Przemek » 11 mar 2011, 17:47

Pelcu pisze:Interesuje mnie kupno silnika, takiego jak w temacie. Czy są jakieś szanse na dostanie tej jednostki w miarę przyzwoitym stanie? Jakie mniej więcej koszty są takiego silnika?
Bardzo proszę: silnik (2.0 HPE 150 KM, kompletny, z osprzętem) wraz ze skrzynią biegów, przednim zawieszeniem, przekładnią kierowniczą, łożem silnika. Wszystko to razem wykręcone z auta sprawnego w które inne wjechało w tył. Silnik jest we Wrocławiu, później spróbuję Ci jakieś fotki wysłać. Cena za taki zestaw 2500,-

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6295
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: vanisch » 11 mar 2011, 18:21

zieli77 pisze:Wybacz, moje niedopatrzenie. 2.0 20V z turbo oczywiście.

Delcine mam od niedawna i po przesiadce z 80 konnego vw czułem wyraźnie przyrost mocy, ale chyba za szybko się przyzwyczaiłem :) Po za tym inne brzmienie ww. silników kusi.

Może ktoś interesował się tematem i coś zdoła podpowiedzieć, albo może nawet są też tacy co już przerabiali taką zabawę?
Przy okazji, który z tych silników wybralibyście sami? W którym przypadku łatwiej z samym swap'em i później z użytkowaniem?

Z Fiata Coupe podejdzie, do alfy 155 wchodzi to i do Delty/Dedry wejdzie:
:link:

W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować. Najtaniej będzie kupić w całości Fiata Coupe z UK.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: schab » 11 mar 2011, 19:18

zieli77 pisze:Zanim temat zamkną pozwólcie, że się podepnę.
Interesował się ktoś może swap'em do delty ale silnika 2.0 20v albo v6 2.5 z alfy?
Była długo na Allegro Delta z silnikem V6 z Alfy . Ostatnia cena - jak dobrze pamiętam to ~12 000 . Auto było naprawdę dopieszczone i moim zdaniem - warte takiej kasy .
Ale jest i druga strona medalu . We wszystkich testach dotyczących Alfy Brera z silnikiem V6 - opinie były jednoznaczne : dźwięk silnika niezapomniany , ale auto się nie prowadzi , ani nie skręca ! Ten silnik jest po prostu za ciężki do przednionapędowego kompakta . Po zmianie silnika topowej Brery na 2,0 20V T te mankamenty zniknęły ( razem z dźwiękiem ... :D ) Alfa zaczęła skręcać , ale dźwięk jest nijaki . A w zasadzie był , bo przestali ją produkować .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2737
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Mariusz91 » 11 mar 2011, 21:21

Kwestia gustu, moim zdaniem pięć garów w rzędzie brzmi równie pięknie. Tak dla smaku Kappa z 2.4 5.20

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qvmL8CjM ... re=related[/youtube]

Awatar użytkownika
Aroniaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 17 lut 2008, 0:00
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Olkusz

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Aroniaa » 11 mar 2011, 23:37

W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować.
absolutnie się z tym nie zgadzam z turbinami nie ma żadnego problemu zęby ja zreanimować.. http://www.mototechnic.pl/
http://www.turbo-tec.eu/pl/
http://turbodynamica.pl/
3 pierwsze firmy które regenerują turbiny

Awatar użytkownika
Aroniaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 17 lut 2008, 0:00
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Olkusz

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II

Post autor: Aroniaa » 11 mar 2011, 23:37

vanisch pisze:
zieli77 pisze: W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować. Najtaniej będzie kupić w całości Fiata Coupe z UK.
absolutnie się z tym nie zgadzam z turbinami nie ma żadnego problemu zęby ja zreanimować.. http://www.mototechnic.pl/
http://www.turbo-tec.eu/pl/
http://turbodynamica.pl/
3 pierwsze firmy które regenerują turbiny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”