Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Witajcie,
Pacjent Delta mk2 1,8VVT '98 + vag kkl z przejściówka na 3pin (przejściówka z podaniem + i masy)
Sprawa wygląda bardzo dziwnie, ale od początku;
Wtyczka w okolicach PP kielicha jest 3pin z 2zainstalowanymi pinami tj b.czerwony i czarny (GND), obok jest 1pin b.niebieska całość stanowi linię komunikacji z ECU, analogiczne kolory i kolejność posiada złącze ABSu (to przy pompie ham.), z którym połączenie następuje bez przeszkód.
Ktoś się bawił podpinaniem w/w zestawu i ma pomysł w czym może leżeć problem?
Pacjent Delta mk2 1,8VVT '98 + vag kkl z przejściówka na 3pin (przejściówka z podaniem + i masy)
Sprawa wygląda bardzo dziwnie, ale od początku;
Wtyczka w okolicach PP kielicha jest 3pin z 2zainstalowanymi pinami tj b.czerwony i czarny (GND), obok jest 1pin b.niebieska całość stanowi linię komunikacji z ECU, analogiczne kolory i kolejność posiada złącze ABSu (to przy pompie ham.), z którym połączenie następuje bez przeszkód.
Ktoś się bawił podpinaniem w/w zestawu i ma pomysł w czym może leżeć problem?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
No, ale w czym problem? Z tego co wiem to przejściówki w naszym przypadku nie chcą działać, tym bardziej jeśli masz kable vag na usb wtedy ni hu hu na 100% nie będzie działać.
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
działają alfy, działają fiaty 3pin to czemu ma nie działać lancia?
a sam vag jest tylko interfejsem, ma linie K i L, skoro działa ABS to i ECU musi, wykorzystuje dokładnie te same linie
a sam vag jest tylko interfejsem, ma linie K i L, skoro działa ABS to i ECU musi, wykorzystuje dokładnie te same linie
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Ja miałem taki sam przypadek ze swoją Deltą, z abs-em się połączył, a z ecu nie także nic nie musi. Nie był to żaden iterwejsik tylko gutmann za kilka naście tysięcy lub więcej.
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
euroscan się łączy bez najmniejszego problemu, sprawdzone organoleptycznie ergo i vag powinien.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Oprócz linii K i L musi być stabilne zasilanie 12V - najlepiej na wprost z akumulatora - wiecznie z tym walczyłem w Dedrach - następna pięta achillesowa to brudne styki we wtyczce 3 pinowej ( rzadko używana) proponuje przemyć octanem etylu (uważać na plastiki i lakier) powinno działać.mac1us pisze:Ja miałem taki sam przypadek ze swoją Deltą, z abs-em się połączył, a z ecu nie także nic nie musi. Nie był to żaden iterwejsik tylko gutmann za kilka naście tysięcy lub więcej.
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Witam
Panowie cos mi tu nie pasuje nie mem w tej chwili pod reka esitronica i pinoutu wtyczki 3 pin ale napewno wystepuje linia K i L oraz masa nie pamietam natomisat na ktorych pinach. Vag KKL posiada obd2 czyli na pin 16 musimy podac + ,na pin 4 minus czasami trzeba podac mase takze na pin 5, pin 7 K, pin 15 L
Lepiej spisuje sie interface na elm 327, ale vag kkl w polaczeniu z fiat ecu scan tez sie laczy pamietaj tylko o podaniu na pin 16 obd w vag kkl plusa zasilania
Panowie cos mi tu nie pasuje nie mem w tej chwili pod reka esitronica i pinoutu wtyczki 3 pin ale napewno wystepuje linia K i L oraz masa nie pamietam natomisat na ktorych pinach. Vag KKL posiada obd2 czyli na pin 16 musimy podac + ,na pin 4 minus czasami trzeba podac mase takze na pin 5, pin 7 K, pin 15 L
Lepiej spisuje sie interface na elm 327, ale vag kkl w polaczeniu z fiat ecu scan tez sie laczy pamietaj tylko o podaniu na pin 16 obd w vag kkl plusa zasilania
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Tak jak pisałem, przejściówka jest z możliwością podania dodatkowej masy na 4/5p i +12 na 16p
Styków nie czyściłem, to fakt, jutro się tym zajmę jak będzie pogoda
Styków nie czyściłem, to fakt, jutro się tym zajmę jak będzie pogoda
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Niestety czyszczenie styków nic nie dało, rozebrałem całą wtyczkę wyczyściłem, a nawet podpinałem bez obudowy mieszając kablami linii K/L bez efektu.
Zaczynam się zastanawiać czy problem nie leży gdzieś głębiej, rozmawiałem z pewnym elektronikiem, mówił że problemy czasem tkwią w rezystorach na jednej z linii...
Zaczynam się zastanawiać czy problem nie leży gdzieś głębiej, rozmawiałem z pewnym elektronikiem, mówił że problemy czasem tkwią w rezystorach na jednej z linii...
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nuova Delta 1,8VVT i FiatECUScan - problem z połączeniem
Mam to samo, ale odwrotnie, tzn. z silnikiem program łączy się bez żadnego problemu (wtrysk Hitachi) natomiast z ABS nie ma szans- zarówno wersja programu 2.6 jak i 3.2 (z silnikiem tylko wersja 3.2 bo w 2.6 nie ma silnika w polu wyboru). Moja Delta jest z 97 roku, ale silnik ten sam, taki sam kabel (na USB).
Także bez najmniejszego kłopotu połaczyłem się z silnikiem Bravy 100 16V z 99 roku (wtrysk M-M 49F).
Jeszcze nie próbowałem jak wygląda sprawa w Kappie
A przy okazji- czy w Delcie sterownik od silnika nie ma hodometru? Nie znalazłem takiej pozycji, a byłem ciekaw jak z przebiegiem rzeczywistym. Natomiast w Bravie jak najbardziej był w zakładce parametry.
Także bez najmniejszego kłopotu połaczyłem się z silnikiem Bravy 100 16V z 99 roku (wtrysk M-M 49F).
Jeszcze nie próbowałem jak wygląda sprawa w Kappie
A przy okazji- czy w Delcie sterownik od silnika nie ma hodometru? Nie znalazłem takiej pozycji, a byłem ciekaw jak z przebiegiem rzeczywistym. Natomiast w Bravie jak najbardziej był w zakładce parametry.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205