Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 10:14

no to fajnie :D

Karol, mógłbyś zrobić zdjęcie jak to zrobiłeś?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 26 kwie 2008, 13:55

Bardzo proszę. Nie mam doprowadzonej rury z zimnym powietrzem, a dolnej skrzynki fabrycznej nie zostawiłem bo nie miała już zaczepów. Ale i tak czuć różnicę.
http://images31.fotosik.pl/231/6976db1acd5fccf6med.jpg[/img]

http://images29.fotosik.pl/202/499d7068b41ade8cm.jpg[/img]

http://images31.fotosik.pl/231/09666b043fdfd64bm.jpg[/img]

http://images32.fotosik.pl/230/2721fa257ed0ba62m.jpg[/img]

PS: Łukasz pisałeś że wywaliłeś EGR. Zatem mógłbyś mi dać jakiś opis lub fotorelację jeżeli nie będzie problemu co mam wywalić, a co zaślepić?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 20:15

są dwie wersje:

1. odkręcasz zawór przy kolektorze ssącym i robisz uszczelkę ale TYLKO z otworami na śruby, także spaliny nie maja którędy wejść do kolektora, szybsze i łatwiejsze.

2. wypieprzasz wszystko związane z EGR i jego sterowaniem. ja mam tak zrobione.
-robisz zaślepke z jakiegoś płaskownika na kolektor ssący
-pod śrubę w kolektorze wydechowym podkładasz coś (u mnie akurat nakrętka) albo zaślepiasz jakaś śrubą.
-zaślepiasz wężyki wychodzące z przepustnicy.
-reszte, czyli rurki, węzyki, zawór wywalasz.

może na allegro ktoś kupi :D

tak to wygląda bez EGR:

http://images23.fotosik.pl/202/b002986de04757fdm.jpg[/img]

http://images23.fotosik.pl/202/514407ab49cab536m.jpg[/img]

http://images25.fotosik.pl/201/ec7404516aaba3c2m.jpg[/img]
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 26 kwie 2008, 20:37

Wielkie dzięki. Aha a sondę gdzie zamontowałeś, bo mówiłeś że nie masz katalizatora. Wspawałeś się w kolektor?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 20:52

katalizator narazie tylko przebiłem, żałuje tego, bo lepiej było zachowac wkład w całości, można go za dobre pieniądze sprzedać.

narazie sonda jest w starym miejscu, ale na dniach wywalam kata i wstawie prostą rurę aż do pierwszego tłumika.

ostatnio wspawałem nakrętke w dwururkę i tam pójdzie sonda.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 26 kwie 2008, 21:54

A nie lepiej zamiast prostej rury dać strumienicę w obudowie katalizatora? Na przeglądzie się nie będą czepiać :D

A co do katalizatora to już rozmawiałem z kumplem ze złomowiska i pójdzie za ładną kasę, a strumienica będzie mnie kosztować max 60zł.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: makek » 26 kwie 2008, 23:00

Zastąpienie katalizatora rurą, czy strumienicą ma sens tylko wtedy gdy katalizator jest uszkodzony albo zużyty. Jeździłem przeszło dwa lata na strumienicy, wszystko było ok do czasu kiedy miałem w dobrym stanie tłumiki. Z czasem z ich wkładu niewiele zostało i pojawiły się drgania w okolicach 4 tys obr, na każdym biegu, niezależnie czy Pb czy LPG. Wspawałem stary-dobry katalizator i drgania ustały,

Zanim kupicie filtr stożkowy spójrzcie przez niego pod światło, bardzo ładnie widać jaką może mieć skuteczność filtracji. Mój z przebiegiem ok 1tys km leży w garażu - szkoda silnika, zysk na mocy praktycznie żaden, może tylko ten dźwięk, który prowokuje głębsze wciśnięcie pedału gazu i stąd uczucie większego kopa.

O układzie EGR jest trochę na forum, napiszę tylko tyle, że zaślepiałem, demontowałem i w końcu założyłem tam gdzie był. Dlatego, że otwiera się on tylko w ściśle określonych warunkach, nie pamiętam dokładnie, ale chyba minimalne podciśnienie do zaworu dawkującego pojawiało się dopiero powyżej 3000 obr/min, żeby go otworzyć musi być na tyle wysokie żeby pokonać siłę sprężyny. Każdy ruch przepustnicą powoduje zamknięcie EGRu, więc nie działa on kiedy auto przyśpiesza, czy w takim układzie warto cokolwiek z tym robić?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 26 kwie 2008, 23:21

racja Makek, ale czasem najpierw człowiek coś zrobi później pomysli. włąsnie żałuje że przebiłem katalizator, ale tak bywa, a chce go zastąpic rurą, bo mam ogólnie układ wydechowy udziwniony, za plecionką od dwururki strasznie jakoś poklejony i kiedyś odpadł mi wieszak przy nim i przyspawałem byle jak i teraz dosyć nisko wisi i często ociera o podłoże.

a Egr wywaliłem ponieważ miałem rurki pourywane, więc nie chciałem tego lepić, i jakoś nie przemawia do mnie założenia jego działania, jeżeli pchniemy spaliny w kolektor zamiast powietrza to mieszanka gorzej sie spali i powstanie jeszcze więcej niedopalonych związków, czemu ma własnie on przeciwdziałac, chyba że sie myle.

co do stozka, nigdy nie myslałem nad tym, tylko dlatego że nie uśmiecha mi sie jego czyszczenie, a przy gazie na mikserze do zapewnienia odpowiedniej mieszanki palił by pewno z 20 l na 100km. może coś dać, ponieważ rury przy filtrze mają 70 mm,czy tam ileś. jak otwór z przodu auta przez który powietrze wpada do rury ma średnice 50mm, może akurat cos pomoże.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 26 kwie 2008, 23:24

U mnie ma sens, bo ja nie trzymam auta dłużej niż 2-3 lata. Bardzo podobają mi się włoskie auta, ale to tylko samochód i nie zamierzam go postawić na wystawie. A jak już włożyłem 1700 w remont silnika to chcę się nacieszyć, a nie wyremontuje i sprzedam komuś w bdb stanie. Może to i trochę egoistyczne poglądy, ale poprzedni właściciel nie sprzedał mi auta bez wad. :evil:
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: maciek_czer » 27 kwie 2008, 1:21

Z mojego doświadczenia podpowiem tylko że jeżeli katalizator wywalac to zastępowac go rurą (inaczej może brzęczeć - zwłaszcza w Lanciach) co do EGR to wystarczy zaślepić
1. odkręcasz zawór przy kolektorze ssącym i robisz uszczelkę ale TYLKO z otworami na śruby, także spaliny nie maja którędy wejść do kolektora, szybsze i łatwiejsze.
A co do samej przepustnicy to włosi stosowali takie triki bo w niektórych krajach (sam nie wiem w których, dawnej EWG) podatki i itp. zależały od mocy silnika. Pamiętam jak w mojej AR wersji 3.0 v6 24v na rynek szwajcarski moc silnik była ograniczona przez właśnie przesunięty ogranicznik przepustnicy ( co za tym idzie kick-down automatu - bo taką wersję AR 164 posiadam też był ustawiony na ogranicznik i po usunięciu ogranicznika robił kick-down'a za wcześnie) Oczywiście regulacja wg instrukcji z modelu 164 3.0 V6 24V USA MR95 przywróciła świetność W/w modelu dając pełne 211 ( a może i więcej) KM. TAkże inteligencja i Eper dużo wyjaśni, sam nie wpadłem na różnice między 1.8 90KM a 1.8 105KM obwiniałem kompa albo wałki rozządu, a ściślej same koła (w DOHC wszytkie krzywki są zawsze co 90 stopni w kolejności 1-3-4-2, a zmiany faz osiągane są za pomocą róznych kół paska i co za tym idzie innego umiejscowienia kołków ustalających je) Pominę tu wersje które posiadały troche ostrzejsze krzywki - bo było ich nie wiele. Dlatego często jeszcze fiatowskie 2.0 8V ustawiało się jak stare 1.6 8v (zmieniając koła) i uzyskiwało się ok 140 KM zamiast 115 KM tylko na jałowych się trochę ciężko ustawiało bo trząsł sie i wymagało to trochę zręczności aby to uspokoić zresztą wałki wyrównoważajace chyba po to wprowadzili później w Cromie I.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 27 kwie 2008, 9:36

Maciek, dałeś wielką podpowiedź dla użytkowników themy i dedry z silnikiem 2.0 8v :D

a jak myślisz, w delcie by taki patent zadziałał?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 27 kwie 2008, 18:29

"maciek_czer" pisze:Z mojego doświadczenia podpowiem tylko że jeżeli katalizator wywalac to zastępowac go rurą (inaczej może brzęczeć - zwłaszcza w Lanciach) co do EGR to wystarczy zaślepić
Heh mam kumpla który wywalił wkład z katalizatora w nexii. Ale to huczy 8O
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: maciek_czer » 28 kwie 2008, 21:02

"kretekpodnietek" pisze:Maciek, dałeś wielką podpowiedź dla użytkowników themy i dedry z silnikiem 2.0 8v :D

a jak myślisz, w delcie by taki patent zadziałał?
Warto pokombinować z 1.8 się nie bawiłem ale możliwe że pomoże :roll:
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 28 kwie 2008, 21:45

ciekawi mnie to, trzeba kółek poszukać :D

tylko chyba w najgorszym przypadku jak faza otwarcia bedzie nieodpowiednia moze być że tłok przywali w zawór, czy raczej to nie jest możliwe?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 29 kwie 2008, 9:21

8V nie koniecznie musi być kolizyjny, ale i tak trzeba to sprawdzić. Bo szkoda zabawy dla remontu za 2 koła :D .
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”