Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 31 mar 2008, 20:51

witam!

intersuje mnie jaki jest u was kąt otwarcia przepustnicy, zwłaszcza w silniku 105 konnym.

u mnie (90km) przy geju w podłodze otwierała sie na jakieś 45 stopni. ale po wybadaniu że potencjometr (od otwarcia przepustnicy) ma jeszcze zapas obrotu, wziąłem szlifierkę i wyciąłem ogranicznik, tak że przepustnica sie otwiera ładnie pod kątem 90 stopni.

no i po jeździe próbnej stwierdziłem że autko lepiej smiga i interesuje mnie czy ma to jakieś poparcie w nauce, że zwiększenie otwarcia może dołozyć kilka kucyków, czy poprostu poprawiłem sobie samopoczucie i mi sie wydaje.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 01 kwie 2008, 19:35

Tak jak piszesz ja też mam 90KM i przepustnica otwiera się pod 45 stopni. Czytałem gdzieś na forum że to jest właśnie różnica między 105KM a 90KM, że w tych mocniejszych otwierała się całkiem. Nawet mój mechanik przy remoncie jak to oglądał to mówił mi że raczej powinna otwierać się na full przy wciśniętym do końca pedale gazu, ale jak go spytałem czy mi to wypiłuje to powiedział że jak mając 90KM przekręciłem panewkę 8) , to strach pomyśleć co będzie przy 105KM.

No i moim zdaniem to chyba auto będzie więcej palić no nie? Czy się mylę?

PS: A czy przestawiałeś coś pedał gazu? Czy tylko wypiłowałeś? Bo jestem gotów kupić drugi silnik :D ,żeby tylko ten był mocniejszy.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Dziadek » 01 kwie 2008, 22:04

: yesyes : Nie jestem pewien na bank ale silniki które Wy macie były w autach na rynek niemiecki i chyba austriacki coś moc silnika powiązana z opłatami.Moim skromnym zdaniem te silniki tylko tym się różnią.Mogę być w błędzie ale nie sądzę ponieważ nie znalazłem podziału w częściach zamiennych na silnik 90 i 105 KM
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 01 kwie 2008, 22:49

Racja Dziadku, przeglądałem EPERa i silniki są te same. Tylko dla helmutów dławili je, ponieważ jakieś takie przepisy mają że OC niższe.

a stwierdziłem że naprawde lepiej śmiga, i od razu samopoczucie lepsze :D

jak ze spalaniem to narazie nie wiem.

a przy geju nic nie modyfikowałem, kiedyś zatrzymywał sie w połowie drogi, a teraz można go wgnieść do samej podłogi.

powiem tak :D co nas nie zabije, to nas wzmocni.

jeżeli jest ktoś zainteresowany to mogę zrobic pare zdjęć jak to przerobiłem.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Kozi » 02 kwie 2008, 7:25

Oj tak przydałoby się trochę fotek. Może przy odrobinie wolnego czasu tez usprawnie moje autko
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 02 kwie 2008, 17:03

Ja również poproszę o foty i z góry dzięki.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 02 kwie 2008, 18:48

no więc:

potrzebna nam szlifierka kątowa i klucz 13 nasadowy o cienkiej ściance, takie coś jak na zdjęciu, takie są przy małej grzechotce.

najpierw ściagamy linke, przkręcamy przepustnice ręką i próbujemy wyciągnac końcówke (strzałka) z tego czarnego plastiku, jak sie uda to dobrze, jak nie to wyciągamy spinkę, można zaznaczyć w którym rowku była, (czerwone kółko na dole) podciągamy linkę i wyciagamywtedy zaczep.

nastepnie bierzemy klucz i odkręcamy nakrętke w czarnym plastiku.

zwracamy uwagę jak sa zaczepione sprężyny (sa dwie)

http://images25.fotosik.pl/187/43e227f7a6a04743.jpg[/img]

po odkręceniu ściagamy plastik (opornie schodzi)

gdy go mamy juz w rękach, wkręcamy w imadło i piłujemy kawałek ogranicznika, tak żeby od końca zostało go 9mm.

jak na zdjęciu. Widok na ten plastik jest od strony spręzyn.

http://images29.fotosik.pl/187/7abdf21de2caf9e3.jpg[/img]

gdy to mamy, to składamy wszystko, zwracamy uwagę na dobre zaczepienie spręzyn, dokręcamy nakrętke. Linka nie wymaga regulacji, spinke dajemy na stare miejsce (u mnie tak było).

No i po tej modyfikacji przepustnica otwiera sie tak:
http://images33.fotosik.pl/202/f1cc96c599e86935.jpg[/img]

czas modyfikacji to około 20 minut, a autko moim zdaniem śmiga lepiej.
Powodzenia!
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 02 kwie 2008, 19:18

Jutro jak znajdę trochę czasu to się wezmę i pochwale się spostrzeżeniami.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: Kozi » 03 kwie 2008, 7:08

Jak kolega zrobi to prosze się podzielić odczuciami co do osiągów. Jak sie potwierdzi to zabieram się za przeróbkę. Przy okazji dzięki za fotorelację :)
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 697
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: makek » 03 kwie 2008, 10:27

Kiedyś podstawiałem do mojej Dedry 101KM ECU z Delty 90KM, nie zauważyłem spadku osiągów. U mnie przepustnica otwiera się praktycznie równolegle do strugi powietrza. Biorąc się za piłowanie trzeba by zwrócić uwagę na TPS, bo można przedobrzyć i albo ECU nałapie błędów od przekroczonych wartości, albo TPS będzie służył jako ogranicznik, a tani on nie jest.
Były wykonania 1.8 ie (ze starym kolektorem, inną przepustnicą, bez EGR itd), których moc sięgała prawie 110KM.

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: viruskill » 03 kwie 2008, 10:54

ja bym polecil wstawic blosa i dopiero wtedy silnik odzyje :)
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 697
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: makek » 03 kwie 2008, 13:26

"viruskill" pisze:ja bym polecil wstawic blosa i dopiero wtedy silnik odzyje :)
Zastosowanie Blosa w silniku 1.8 8v specjalnie nie podniesie jego mocy, momentu, w stosunku do prawidłowo dobranej instalacji (mikser / reduktor). Wcześniej miałem mikser fi 32 mm i spokojnie taki przelot wystarczał, bo na Blosie auto jeździ tak samo, może trochę równiej pracuje (brak zaworu krokowego na LPG).

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: kretekpodnietek » 03 kwie 2008, 14:23

Makek, zobacz w eperze, części silnika 90 i 105KM sa takie same (komputer, wałki rozrządu itp.)

no i czuć przy wyższych obrotach przyrost mocy, i v-max większy.

a co do TPS, sprawdzałem jego kąt obrotu i mimo wypiłowania ma jeszcze zapas, więc napewno nie posłuży jako ogranicznik.

własnie u Ciebie otwiera sie prawie równolegle, a u mnie przedtem nie, tylko 45 stopni.

a co do miksera, przed przepustnicą kanał sie zwęża do 45mm. rozwierciłem mikser na 40mm i nie ma sensu szukać czegoś lepszego. czas do 100 jest dobry :D

właśnie u siebie też nie mam EGR i katalizatora, jak znajde jakaś hamownie w okolicy to z chęcią bym moc swojego autka zmierzył.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 15 kwie 2008, 19:12

Witam. W końcu znalazłem chwile czasu i przerobiłem tą przepustnicę. Faktycznie jest różnica ale pow 3500obr i to nieznaczna. Może dlatego że mam silnik świeżo po remoncie i sportowy tłumik super sprint, co też powoduje że auto jest i tak żwawe. No i ja nie mam gazu i może dlatego.

Jeżeli chodzi o spalanie to jeżeli nie będziemy cisnąć auta przy normalnej jeździe do przysłowiowej deski to spalanie się nie zmieni. Pozdrawiam.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
Kontakt:

Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.

Post autor: karol1125 » 26 kwie 2008, 7:39

Piszę kolejną odpowiedź bo muszę podzielić się moim nowym spostrzeżeniem. Otóż w mojej delcie miałem rozwaloną obudowę filtra powietrza, a zakup używanej to 150 zł + nowa wkładka. Jako że nie lubię inwestować w używane części zbyt dużo kasy, to zakupiłem filtr stożkowy.

I teraz dopiero czuć tą różnicę. Przy jeździe na mieście na 2 lub 3 biegu po wciśnięciu do deski auto zaczyna się fajnie zbierać. No i ten dźwięk :twisted:
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”