Nuova Delta - sonda lambda

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: mustafi » 08 cze 2005, 14:59

Po dlugich dywagacjach i kosulatacjach doeszedlem, ze moje wysokie spalanie wynika z uszkodzonej sondy lambda, na trasie pali nienajgorzej ok 11l/lpg beznynki nie wiele mniej, a miasto chocbym nawet lekko cisnal 18, wynika to z tego ze sonda z opoznieniem reaguje i przy czesto zmienianych obrotach silnka(miasto) daje ciagle duza mieszanke. Taka jest diagnoza moja i innych specow. Teraz pytanie: Jaka wybrac sonde, czy uniwersalna jakich pelno na allegro, czy dobierac w sklepie jakas lepsza boscha lub ngk, czy zamiawiac w ASO specjalnie do Delty II? Bo tak sobie mysle, po co NGK ma nastronie katalog z taka iloscia roznych rodzajow sond, skoro -tak jak pisza sprzedawcy na allegro i mowia sprzedawcy w sklepach sondy uniwersalne pasuja do wszytskiego... Moze tylko roznia sie wtyczkami? Kumplowi z golfem 2 spece powiedzieli ze nawet nie warto sie bawic w te uniwersalne. Jaki rodzaj sondy jest w delcie(4 przewodowa ale jakie kolorki ida po kolei?) czy wymiana sondy jest trudna? i na co zwrocic uwage przy wymianie.
z gory dzieki
Obrazek

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: TADEO » 08 cze 2005, 20:09

Ja bym proponowal kupic odpowiednia do modelu i silnika a nie jakies zamienniki albo uniwesralne, czyli musial bys qpic ja w sklepie z czesciami do wlochow. wymiana moze nie byc trudna z tego co mi wiadomo wystarczy wykrecic tak jak sie swiece odkreca, odpiac przewody i zalorzyc nowa :D. w aso nie musisz tego robic bo cie niezle skasuja. pozdrawiam :)
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Kubek » 08 cze 2005, 20:51

a ja nie mam sondy lambda ale mam katalizator , nie wiem jak to jest ale pewnie CAT byl zalozony pozniej w serwisie. W sumie nie wiedzialem ze sonda lambda jest za to odpowiedzialna ( za spalanie ) myslalem ze to tylko do serwisu jest potrzebne zeby sobie tam cos podlaczali ? :) Aha mam takie pytanie jeszcze czy moja dedra jest na pelnym wtrysku czy pojedynczym , silnik 1.8 i.e z 91 r 8v. Pytam bo ciagle mnie sie ktos pyta czy to na pelnym czy na punktowym czy na jakims tam jeszcze i nie wiem co im odpowiedziec :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Anonymous » 08 cze 2005, 20:55

No niestety, masz full wtrysk i do tego sonde lambda też masz :lol:


:D :twisted: :D

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Kubek » 08 cze 2005, 20:59

czemu niestety ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: makek » 08 cze 2005, 22:06

Też tak zrobiłem, wymieniłem sonde na tzw. zdaje mi się... Teraz pojechałbym na komputer, zostało by trochę w kieszeni, bo sonda była dobra. Za sonde zapłaciłem 220 zł, komputer zależy gdzie od 50 zł. Wybór należy do Ciebie...

Anonymous

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Anonymous » 09 cze 2005, 12:45

Nie kupuj żadnej sondy bo przeciez jezdzisz na gazie to kompletna bzdura ona i tak nic nie daje jak jezdzisz na gazie, przeciesz gaz nie jest sterowany przez komputer tylko przez podcisnienie. Jak chcesz zeby mniej palił to go odpowiednio wyreguluj i ustaw odpowiednio dolot powietrza. Wymiana sondy to bardzo wredna rzecz bo jest przykrecona do wydechu blsko korektora i zeby ja wykrecic to trzeba sie nameczyc.

Nie znam sie na tych emulatorach sondy ale wolałbym zamontowac cos takiego na stale zamiast sondy.

Nie wiem jak twoj komper bedzie aragował na całkowite odłączenie sondy lambda bo w moim na bezynie chodzi lepiej a na gazie płynniej.

Odłącz kostki od sondy całkowicie odłącz klemy od akumulatora na okolo 1minte zeby ustawily sie standartdowe ustawienia. Przełącz na benzyne i odpal na zimnym silniku i poczekaj z 10 minut az sie zagrzeje wtedy komputer sie ustawi - obroty. Sgaś go. Odpal jeszcze z na razy na gazie albo na automacie i powinno byc git.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: makek » 09 cze 2005, 14:52

U mnie komputer od "gazu" wykorzystuje sondę lambda, obwód jest przerwany i przewody biegną do komputera od instalacji gazowej. Sam widziałem jak gazownik podpinał się pod komputer (od gazu) i były tam wskazania sondy lambda, na tej podstawie regulował skład mieszanki.
Wymiana sondy w Dedrze, moim zdaniem to więcej jest przekładania przewodów (złącze pod osłoną za kolektorem ssącym) niż samego kręcenia, zabieg na 10-15 min, no i trzeba mieć kanał.

Anonymous

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Anonymous » 09 cze 2005, 15:38

"makek" pisze:U mnie komputer od "gazu" wykorzystuje sondę lambda,
Ok moze u ciebie jest instalacja gazowa z komputerem ale w wiekszosci aut takich wynalzkow nie ma. Z tego co wiem to te "fabryczne" instalacje mialy takie cuda chodź z tego co slyszalem to i tak jest to lipa. Czy ty czesem nie masz emulatora sondy a nie instalacje z komputerm.
"makek" pisze: Wymiana sondy w Dedrze, moim zdaniem to więcej jest przekładania przewodów (złącze pod osłoną za kolektorem ssącym) niż samego kręcenia, zabieg na 10-15 min, no i trzeba mieć kanał.
Sonda jest przykręcona do rury wydechowej a tam są spore temperatury no i 10 lat tez robi swoje. Bynajmiej u mnie w delcie jest przykrecona a te sondy sa w wiekszosci standardowe i pasuja do paru modeli wiec podejzewam ze w 1,8 8V jest taka sama.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: makek » 09 cze 2005, 15:48

Wszystko się zgadza sonda jest tuż przed katalizatorem. Czas jaki podałem to fakt, tyle mi to zajeło.

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 19:11

Ja mam tez gaz z kompem i jest on podpiety pod sonde, jej nie wlasciwe wskazania przekladaja sie na dobor dawki przez komp. Sonda ma ogromne znaczenie jesli chodzi o spalanie gazi i benzyny. U mnie gazownik takze podpinajac sie pod komputer, ma na laptopie wskazania sondy i wlasnie te wskazania sa podejrzane. Czasem sonda zawiesza tzn dziala z opoznieniem, czyli np: kiedy nie jest juz potrzebna duza dawka gazu ona ciagle podaje sygnal do kompa ze trzeba dawac duzo, za tym idzie zuzycie. Szczegolnie na miescie kiedy obroty czesto sie zmieniaja sonda czesciej sie zawiesza a spalanie na benzynie jest podobne. dzieki za info gdzie jest ta sonda, bo np w primerze jest na samym wierzchu, takze dostep jest piekny, tylko klucz, i jak wtyczka pasuje, to 1minuta i wymiana skonczona, tu moze byc gorzej. A sonde z tego co doszedlem mozna kupic kazda byle by 4 przewody miala, no moze wtyczka nie pasowac ale wtedy mozna przelozyc przewody.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Kubek » 09 cze 2005, 19:27

ja nie mam jednak sady, mam katalizator a tuz przed katalizatorem jest tylko miejsce na podpiecie sondy ale jej tam nie ma :O
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 19:38

to musisz miec jakas zaslepke, cos musi tam byc wkrecone, bo inaczej byla by dziura, a swoja droga katalizaor juz pewnie masz martwy, bez sondy szybko pada , dlatego radzilbym go wywalic- niepotrzebny opor.
Obrazek

Anonymous

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: Anonymous » 09 cze 2005, 23:04

No ta po przeczytaniu tego wszystkiego stwierdzam ze jesli masz wielopunkt to musisz miec kompa "na bank", ktory faktycznie steruje praca sądy, u koncu swojego zywota potrafi zdechnac i na laptopie jest lina prosta ciagla-pacjent zmarl. Jedno mnie zastanawia to spalanie wydaje mi sie ze oprocz tego jest jeszcze cos jak u ciebie z temp. silnika???

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - sonda lambda

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 23:10

no nie komp steruje praca sondy tylko sonda przekazuje impusly do kompa a komp steruje podawaniem gazu, nie bardzo rozumiem o co chodzi z pytaniem o temp. silnika..mozesz rozwinac
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”