Delta II HF 2.0 16VT - Intercooler

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Delta II HF 2.0 16VT - Intercooler

Post autor: Jam_Belfegor » 17 lis 2020, 11:38

Panowie co w miejsce fabrycznego intercooler'a w Delcie II 2.0 16VT? Ewentualnie czym zastąpić oryginalny IC ? - obecnie niedostępny lub trudno dostępny, tak by posowiał powiedzmy z nie jakimiś drakońskimi przeróbkami w fabryczne miejsce. Założenie jest takie: żaden centralny frontowy IC, IC w fabryczne miejsce, maksymalne wykorzystanie miejsca w celu podniesienia parametrów względem oryginalnego IC. Nowy IC nie może być mniej wydajny niż fabryczny - czyli wymiary rdzenia raczej nie mniejsze niż fabryczne. Ewentualnie interesują mnie również opinie na ile daje rady fabryczny IC i czy radzi sobie z modyfikacjami podnoszącymi moc niewtulanie do jakiego momentu.

Fabryczny IC ma wymiary rdzenia ok. sz. 300 x wys. 200 x gr. 60mm + dostawki z plastiku. Wejście / wyjście fi 60mm. Żebrowanie naprzemienne / zagęszczone. Wyjścia: boczne dolne i górne skośne do środka rdzenia w jednej osi.

Chłodnica po za Detltą II siedzi też w FC 2.0 16VT i 20VT oraz w Alfie 155 2.0 16VT

Po małym poszukiwaniu znalazłem dość podobne wymiarami i przyłączami chłodnice:

1.NRF 30441 lub 30442 (prawa i lewa) do Porsche 911 ( o dziwo kosztuje jakieś śmieszne pieniądze... śmieszne w sensie coś małe - ok. 150zł i 200zł i to w regularnym sklepie, aż to podejrzane, zwłaszcza że to chłodnica do Porsche od wcale nie takiego najgorszego producenta). Wzmagała by przerobienia jednego wyjścia na boczne lub może 30442 będzie pasowała bez przerobienia.
2. Termotec DAF001TT, ale wymagało by to przełożenie plastików na oryginalne - a to może nie być tak prosta operacja, bo trzeba rozgiąć pierścienie trzymające i rozkleić plastiki i odwrócić ten proces na oryginalnych, nie mniej rdzeń pasuje prawie 1:1 (koszt. ok. 250zł)

na razie tyle znalazłem jak coś jeszcze wynajdę wrzucę

Ewentualnie nietresująca mnie też custom'owe IC - jaki to koszt, kto takie rzeczy robi i co to warte?

P.S: ewentualnie może mi ktoś cynknać fotkę z boku i od frontu fabrycznego IC na fabrycznym mocowaniu oraz sprawdzić ile jest jeszcze miejsca nadprogramowo do poszczególnych elementów??? , tak by znać maksymalne wymiary przestrzeni do montażu IC :D ==> będzie dobra flacha :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”