Wymiana broków w silniku

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 698
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Wymiana broków w silniku

Post autor: Jam_Belfegor » 20 maja 2020, 14:43

Panowie pytanie do was, jak prawidłowo wymienić broki w korpusie silnika. W jednym z bloków z jednej stronie są dość mocno skorodowane i chce je wymienić na nowe. Pytanie jak to powinno wyglądać? Jak je najlepiej wyciągnąć. Myślałem by je nawiercić i wsadzić coś ala hak, ewentualnie zrobić większą dziurę i wybrać małym ściągaczem do łożysk, względnie dospawać śrubkę by było za co ciągnąć. Wyjęcie to mniejszy pikuś, choć tu pewnie się na meczę. Pytanie jak prawidłowo osadzić nowy brok. Domyślam się że trza będzie poczyścić dokładnie krawędzie do ładnego gołego równego metalu. Pytanie czy brok osadza się na jakimś kleju czy na "sucho" drugie pytanie jak zabijać broki by prawidło się zaklinowały, by podczas jazdy nie czekała mnie niemiła niespodzianka. Niby proste ale, jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, a i nie jednemu fachmanowi zdarzyło się że broki powypadały. Broki w alu zapewne będzie łatwiej wymienić bo alu jest miękkie / plastyczne i się poddaje, gorzej w żeliwie, które jest twarde. Mile widziane rady, jak nie będzie improwizacja :lol:
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 198
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RJS/WGR

Re: Wymiana broków w silniku

Post autor: Krawiec1 » 21 maja 2020, 8:26

tak samo jak simeringi

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 698
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana broków w silniku

Post autor: Jam_Belfegor » 21 maja 2020, 9:02

Na sucho? Z tego co udało mi się znaleźć to robią to raczej na jakiś uszczelniaczach.

Wczoraj trochę się wkur... na sieci PL nie wiele znalazłem konkretów zaś na polskim YT same wymiany broków w ciągnikach - dramat. Wieczorkiem postanowiłem poszukać sobie zagranicznych produkcji bo na rodzime nie ma co liczyć, jak by kogoś interesowało:

https://www.youtube.com/watch?v=IOpm6WpVavk
https://www.youtube.com/watch?v=hbm8zBuym2U
https://www.youtube.com/watch?v=4aejqRkgGaE

http://www.streetrod101.com/core-plugs- ... olant.html

Tego oczywiście jest więcej ale te co widziałem bardzo podobne więc nie ma co więcej wrzucać.

A tu nawet jakaś chemia jest do tego:

https://www.google.com/search?q=core+pl ... iOZ5kYJ49M:
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 198
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RJS/WGR

Re: Wymiana broków w silniku

Post autor: Krawiec1 » 25 maja 2020, 9:26

Wydzierasz hakiem jak do simeringów.
Nabijasz tuleją i święto.
W razie czego można zawsze dać masę victor reinz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”