Delta II - 2.0 16V wentylator chłodnicy.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 698
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Delta II - 2.0 16V wentylator chłodnicy.

Post autor: Jam_Belfegor » 16 wrz 2019, 12:57

Panowie czy wymieniał ktoś z was silniczek w wentylatorze chłodniczy, albo ściągał sam wentylator? U mnie po ściągnięciu zawleczki z osi wentylatora widocznej na zdjęciu, w pierwszej kolejności w ogóle nie dało się ruszyć wentylatora potem przy sporej ilości WD i delikatnym opukani młoteczkiem ośka w końcu pościła, ale wychodzi do momentu aż główka osi równa się z plastikiem i dalej nie idzie. Tak to przesuwa się już gładko. Pytanie czy coś jeszcze możne trzymać czy poroplastu, za bardzo się z tym cackam. Nie chcę też walić młotem po tym żeby nie potrzaskać wirnika. Chcę wyciągnąć silnik do inspekcji i malowania obudowy, bo już mocno zaśniedziała, choć ocynk dzielnie stawia opór. Jest to ostatnia chwila żeby to oczyścić i pomalować, bo za kilka latek będzie już walka z korozją.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 698
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - 2.0 16V wentylator chłodnicy.

Post autor: Jam_Belfegor » 10 paź 2019, 11:14

Ok. sam sobie odpowiadam i może to komuś się przyda. Wentylator trzyma się tylko na tym klipsie podważając i zsuwając go powinien on zejść bez oporu - przetestowane na innym takim samym wiatraku. U mnie jakimś dziwnym trafem tak się klinuje że nie da się go zsunąć ani wybić ( a biłem w ośkę już naprawdę mocno) Pozostaje delikatne przeszlifowanie górnego fragmentu ośki - bo ten fragment blokuje się i nie puszcza dalej.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”