Delta 1 a Delta 2

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Delta 1 a Delta 2

Post autor: GRZECHUU » 29 maja 2008, 20:58

Cześć. Moje zapytanie kieruje głównie do osób które miały do czynienia ze starą i nową Deltą. Czy prowadzenie samochodu i zachowanie w zakrętach jest porównywalne w obydwu modelach? Czy raczej jest to inna "bajka"?
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1712
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: Egon » 29 maja 2008, 22:22

porównuje Delte MK 1 1.9 TDS i Delte MK 2 1.9 TD ja różnic nie widze w jezdzie ale w MK 1 tylne zawieszenie jest na kolumnach McPersona i regulacja zbieżności (podobnie jak w kappie) w MK2 jest takie samo jak w Tipo Brawo wahacz tylny na łożyskach
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: Bany » 29 maja 2008, 22:38

delta 1 to zawieszeniowo majstersztyk,wzorowało sie na niej kilka innych firm
delta 2 to tipo w ładniejszym opakowaniu,nie ma co tego porównywać,
zawias jeśli chodzi o prowadzenie nie dorasta do pięt delcie 1

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 342
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta 1 a Delta 2

Post autor: Ara » 29 maja 2008, 23:05

Osobiście czuję różnicę. Dość sporą. Na korzyść pierwszej edycji. Można wchodzić w zakręt ze zdecydowanie większą prędkością niż w delcie 2, ponieważ jedynka aż pcha się w zakręt. :D
Lancia Delta Gt i.e. RATSTYLZ
1993r (była)
Fiat X1/9 (w trakcie reanimacji)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: pew » 30 maja 2008, 0:16

potwierdzam - jedynka jedzie prawie jak gokart, dwójka (standardowa zawiecha) jest dość mocno miękka ... ale za to komfort jazdy (mówię o całości - fotele, klima, wyposażenie itd) znacznie na korzyść dwójki
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: maciek_czer » 30 maja 2008, 7:15

Nie ma porównania! Jedynka jest stabilna (oczywiście sprawna) idzie jak po szynach, pewnie i zdecydowanie. Dwójka jest bardziej chybotliwa, a tylne zawieszenie to nieporozumienie, jest zbyt ciężkie (duża masa nieresorowana) do wyczynu nie nadaje się.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: maciej_ignys » 30 maja 2008, 7:28

nooo na moje to wszelakie porównania są chybione bo to w sporej części zupełnie inne auto. Moja "jedynka :D " to zupełnie nie jest auto nadające się do codziennej eksploatacji (z wyjątkiem sadomasochistów)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta 1 a Delta 2

Post autor: Nat » 30 maja 2008, 9:34

"pew" pisze:potwierdzam - jedynka jedzie prawie jak gokart, dwójka (standardowa zawiecha) jest dość mocno miękka ... ale za to komfort jazdy (mówię o całości - fotele, klima, wyposażenie itd) znacznie na korzyść dwójki
Po ostatnim przejechaniu sie panapewową HPE potwierdzam powyższe- zawieszenie Delty I o niebo stabilniejsze, komfort oczywiście na korzyść dwójki.
Jak dla mnie, to tych samochodów prawie nic nie łączy prócz nazwy.

Niestety, (czy dla wszystkich niestety- watpię ;) ?) wygląda na to, że najnowsza delta podąży raczej sladem dwójki, niz jedynki.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta 1 a Delta 2

Post autor: Torell007 » 30 maja 2008, 10:25

"Nat" pisze:Niestety, (czy dla wszystkich niestety- watpię ;) ?) wygląda na to, że najnowsza delta podąży raczej sladem dwójki, niz jedynki.
I bedzie kolejnym autem ktore mialo odniesc sukces ... ale sie nie udalo ... jak zwykle ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Delta 1 a Delta 2

Post autor: kamyk » 30 maja 2008, 11:42

dla mnie to są samochody o zupełnie różnym charakterze.

choc nie ukrywam że z delty II można wykrzesac samochód o całkiem dobrym zawieszeniu :)

Choc na codzień jeżdzę kappa to i tak na wsi stoi moja delta II i czesto lubie sobie nią pobrykac choc ma tylko jakies bliżej nie okeslone sprezyny sportowe i to i tak trzyma sie bardzo dobrze drogi
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”