Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Awatar użytkownika
james89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Opole

Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: james89 » 19 sty 2014, 12:04

Witajcie,

mam pytanie dotyczące przednich hamulców. Obecnie w moim siedzą wentylowane 257, na zacisku jednotłoczkowym.
Chcę założyć coś większego, ale żeby nadal można było włożyć obecną felgę, czyli 15".
Mam zaciski 4-ro tłoczkowe brembo i kombinuję je połączyć z tarczami 284.
Czy ktoś już coś takiego przerabiał? Jedyny problem to połączenie zacisk, zwrotnica. Dorabia ktoś takie jarzma?
Może proponujecie jakiś inny zestaw?

Za wszelką pomoc dziękuję,
pozdrawiam,
james89
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 12:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4 :)

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: Swiety » 25 sty 2014, 20:12

dystanse (przejściówki) pod zaciski, oraz trzeba dobrać tarcze z odpowiednik ET
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: topcio » 25 sty 2014, 21:26

Idź na całość :link:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: bryś » 26 sty 2014, 20:00

Wykonalne, ale musisz miec zaciski z Lancii Evo, inne nie wchodzą na 15" felge
Wiec koszt 3-4k, lepiej kup sobie większe felgi.

Awatar użytkownika
james89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Opole

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: james89 » 28 sty 2014, 10:35

topcio1 pisze:Idź na całość :link:
apropo idz na całość. Domyślam się, że w Integrale są inne zwrotnice, bo gdzieś doczytałem, że jest inny rozstaw śrub na jarzma w zwrotnicach. Czy mam rację?

bryś, jesteś pewien, że tylko z EVO?
Bo jeśli tak to nawet nie będę próbował, trzeba będzie większe felgi.
Mam zaciski chyba z AR 166
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4 :)

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: bryś » 29 sty 2014, 22:59

ja mam z evo dziwny patent na jedna sruba oryginal a na drugiej adapter , tylko tarcze 305 mm musialem 10mm stoczyc .
Turbo mam za duze i musialem zalozyc dodatkowy zbiornik do serwa.
Natomiast przednie hamulce kompletne poszly do tylu z recznym hydraulicznym i regulatorem sily hamowania w kabinie .
0golnie zabawa z hamulcami kosztowala 3000 zl i nie ma rewelacji ,jest troche lepiej .Wiecej napewno daja dobre amortyzatory , jeszcze nie spotkalem Lancii, ktora by miala w Polsce sprawne zawieszenie . Polecam czeska firme HR 10000 zl lub oryginal Koni gelb nowe nie do dostania, trzeba kupic uŻywane i wymienic wklady 4000 zl , (wszystkie chińskie gwinty sa do dupy )
Nie mam polskich liter sorry
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 23:10 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: Swiety » 30 sty 2014, 20:41

Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.

Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
james89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Opole

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: james89 » 30 sty 2014, 21:18

Swiety pisze:Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.

Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
Widocznie jest powód ku temu, żeby zmieniać te małe tarczki i zaciski. I na pewno nie robię tego dla szpanu.
Dla mnie nie hamują wystarczająco.
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4 :)

Awatar użytkownika
dj_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:42
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Opole

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: dj_o » 06 lut 2014, 9:49

Nie ma żadnego kłopotu z założeniem czterotłoczkowych Brembo pod 15".
Wystarczy dobrać odpowiednią tarczę pod felgę i wykonać należycie adaptery, ewentualnie dochodzi dystans, jeżeli felgi od wewnątrz są charakterystycznie wyprofilowane. Zacisków Brembo jest mnóstwo - 406, e38, AR166, VAGi - to tylko jedne z popularniejszych i dobrze dostępnych (one różnią się gabarytami, co też daje pole manewru).

Na zdjęciu jeden prosty przykład - zacisk Boxster S, tarcza 288mm, felgi 15x7 et 35 i 10mm dystansu w Ibizie.
boxster s +288mm + 15x7 et35 + 10mm dystans_m.jpg
Do rajdowych Saxo i 106 często zakłada się Brembo z 406 z tarczami 28Xmm (nie pamiętam dokładnego wymiaru).

Sam w Punto I mam 6-cio tłoczkowe zaciski z tarczami 284mm i felgą 8x15 et52 + dystans 42mm i to tylko ze względu na et kół, które są typowymi pod dystanse.

Chyba nikt nie zaneguje, że w drodze do mocnego i bezpiecznego auta pierwszym krokiem powinny być hamulce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tylko Italia:
Alfa 166 2.4 20v + GTB2260VKLR ;)
Bravo II 2.0 MJET 230+KM
Bravo HGT 2.4 20vT 4x4 - w trakcie...
Delta Integrale 8v-> 16v '88 - dobro rodzinne w odbudowie....

ETS Performance - Elektronika, Technika, Samochody
http://www.ets-performance.pl

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: irektob » 18 lut 2014, 12:43

i jaka decyzja zapadła?,popytaj nerolancia(Bartka) on u siebie ma Brembo z Fiata Coupe Turbo tarcze są na 4 śruby ,ale wspominał że coś je musiał stoczyć żeby pasiło na 15cali,ja miałem Brembo z Kappy turbo na adapterach teraz mam Brembo z też z Fiata Coupe Turbo razem z zwrotnicami ,ale ja nie staczałem ich tylko muszę jeździć na 16 cali (zaciski z Kappy są większe od fiatowskich Brembo i może aż takiego szału nie ma to hamulce kończą sie dużo później niż zwykłe)

Awatar użytkownika
james89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Opole

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: james89 » 14 sie 2014, 23:20

dzisiaj miałem okazję przymierzyć hamulce z Integrale 8v, gdzie są tarcze 284mm. Niestety mocowanie jarzma ma inny rozstaw śrub i jest lipa.
W międzyczasie przekonałem się, że bryś miał rację mówiąc, że zawias ma więcej do rzeczy niż hamulce( w przypadku lekkiej delty) i zastanawiam się, czy pakować 4-tłok, bo i tak trzeba będzie go dorabiać, czy zainwestować w zawias. Którego de facto do hf turbo trudno dostać. :/ tak źle, i tak niedobrze
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4 :)

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: Przemek » 15 sie 2014, 19:32

A tu szukałeś? :D

movit

Awatar użytkownika
james89
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2014, 20:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Opole

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

Post autor: james89 » 16 sie 2014, 10:56

Przemek pisze:A tu szukałeś? :D

movit
tam tylko do integralek.
Chyba jednak bardziej się zastanowię nad zawiasem...
Delta Integrale 8v 88r - odbudowa in progress
Bravo HGT 2.0 20v turbo, 4x4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”