Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: Ara » 27 lut 2008, 18:03

Nie znalazłem interesujących mnie rzeczy na forum, dlatego postanowiłem zapoczątkować nowy wątek 8)

Mianowicie w mojej Delcie Gt i.e. w przednim zawieszeniu są niesamowite szkody wyżądzone prawdopodobnie przez nasze polskie świetne dziury na drogach. Tym samym jak byłem u mecha, ażeby ustawił mi zbierzność okazało się że nie ma takiej możliwości.

Do wymiany są (w obydwu przednich kołach):
1) Przednie i tylne tulejki wachaczy
2) sworznie
3) tuleje stabilizatora

Części już mam zamówione i kosztowały mnie one 200,- natomiast mechanior za 150,- obliczył całą robociznę i jeszcze doliczy 120,- za ustawienie zbierzności.

Teraz pytanie: Czy da się wymienić to we własnym zakresie i jakie "nietypowe" narzędzia będą do tego potrzebne (i o te właśnie się tu najbardziej rozchodzi)?
Czy ktoś z was już miał z tym do czynienia? :roll: Zawsze to zostaną jakieś dodatkowe grosze w kieszeni 8)

Awatar użytkownika
filipar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 30 sty 2005, 0:00
Imię: Filip
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: filipar » 27 lut 2008, 20:00

narzedzia sa potrzebne takie same jak do malucha :) czyli klucz 13 do sworznia i chyba 19 do zdjecia tulej :]

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: Bany » 27 lut 2008, 22:36

"filipar" pisze:narzedzia sa potrzebne takie same jak do malucha :) czyli klucz 13 do sworznia i chyba 19 do zdjecia tulej :]
17mm

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: WojtekZ » 27 lut 2008, 23:21

Ja będziesz wymieniał łączniki stabilizatora (te bałwanki) to zwróć uwagę czy końcówki stabilizatora nie są wyrobione (na 99% są). Nasuń je wówczas na sylikonie i pozostaw do wyschnięcia,potem dopiero przykręcaj do obejm.Jeżeli nasuniesz je normalnie to od razu będą stukać i do wymiany za chwilę znowu będą.

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: Bany » 27 lut 2008, 23:36

Jeszcze jedno.
Sprawdź czy masz podłżnice....

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: WojtekZ » 27 lut 2008, 23:54

"Bany" pisze:Jeszcze jedno.
Sprawdź czy masz podłżnice....
No,no koniecznie :D

Bany nie kpij - przyznałem się do błędu.

P.S.Jako , że nie jestem blacharzem samochodowym wydawało mi się , że podłużnice to tylko te elementy przestrzenne , które ciągną się wzdłuż podłogi samochodu.Za te podłużnice podkłada się zazwyczaj samochody , które mają skorodowane progi.W Delcie właśnie ich nie ma.Takie samo stwierdzenie innego właściciela Delty pomogło mi się w tym utwierdzić i z tąd niepotrzebne zamieszanie.Choć czy do końca niepotrzebne to nie wiem bo więcej osób dowiedziało się coś na ten temat.



Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: Bany » 27 lut 2008, 23:58

tak tylko mi sie wyrwało....
wybacz mi. :?

ps.
ja naspawuje te końcówki stabilizatora.

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: WojtekZ » 28 lut 2008, 0:06

Bo tak powinno być , ale kolega domowym sposobem tego nie zrobi. Sylikon chociaż połowicznie załatwi sprawę.
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta Gt i.e. Wymiana elementów zawieszenia

Post autor: Ara » 28 lut 2008, 20:35

Podwozie jest zdrowe, jeśli o to chodzi :D
Co do naspawywania, to mógłbym zrobić to tylko "migomatem", ale mam tylko drut 0,8 więc chyba za gruby :wink: Teraz już wiem : yesyes : a nie wiedziałem że to takie proste :) Dzięki WieLKie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”