Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Jurek K. » 24 kwie 2017, 11:00

drnogood pisze:
19 kwie 2017, 10:26
Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 573
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: matis1906 » 24 kwie 2017, 12:38

Jurek K. pisze:
24 kwie 2017, 11:00
drnogood pisze:
19 kwie 2017, 10:26
Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek
Ja robiłem dokładnie wedle tego samego schematu. Nie ma prawa nic się pomylić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Borek » 25 kwie 2017, 19:02

Piszcie sobie co chcecie, a ja tymczasem zapisuje sobie film na dysku zanim go jakiś wariat ściągnie z jutuba. Dzięki Energetyku za linka! :D

Zastanawiam się czy od razu wymienić komplet pasków jak już będę zmieniał uszczelkę pokrywy, bo to i nie chce mi się i chce...
Drop a gear and disappear!

LikeTeenSpirit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:37
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: LikeTeenSpirit » 07 maja 2017, 16:42

Witam. Czy wie ktos gdzie w okolicach lodzi ustawia mi rozrząd, ewentualnie czy ma ktoś oryginalne blokady od 2.0 20vt??

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 18 maja 2017, 9:23

Energetyk pisze:
18 kwie 2017, 13:44
Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.
W 2.4 24V wszystkie czynności wyglądają tak samo, jak na tym filmie?
Darmowa diagnostyka komputerowa Lancii i Fiata - w razie zainteresowania pisz PW

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 18 maja 2017, 9:35

Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 18 maja 2017, 9:40

Energetyk pisze:
18 maja 2017, 9:35
Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.
Dziękuję :-).
Darmowa diagnostyka komputerowa Lancii i Fiata - w razie zainteresowania pisz PW

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: seraf » 08 kwie 2019, 14:31

Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11194
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: topcio » 08 kwie 2019, 22:05

seraf pisze:
08 kwie 2019, 14:31
Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?
Nie ma, oczywiście poza kątem ustawienia krzywek.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”