Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

utal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: utal » 11 kwie 2012, 20:47

Witam Wszystkich

W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.

Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.

Na początku kilka zdjęć starego tłumika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).

Obrazek
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:

Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Obrazek

Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Obrazek

Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Obrazek

Teraz porównanie starego i nowego tłumika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.

Obrazek

Obrazek

To tyle :D Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.

Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.

Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami :D
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Wymiana tłumika końcowego Lybra 1.9 jtd

Post autor: MacioBA » 11 kwie 2012, 21:03

No proszę - całkiem sympatycznie :) - gratuluję!
Czyli rozumiem, że ten zamiennik nie wystaje w dół (puszka) spod zderzaka i nie kole w oczy, tak jak zamiennik z Walkrera? Wygląda to z zewnątrz tak samo jak w oryginale?

utal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymiana tłumika końcowego Lybra 1.9 jtd

Post autor: utal » 11 kwie 2012, 22:03

Od dołu to prawie nic nie wystaje, z odległości ok 5-6 m widać tłumik, ale uważam, że nie rzuca się on w oczy. Jutro zrobię zdjęcie to sam zobaczysz;-)
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: MacioBA » 12 kwie 2012, 7:25

Super - czekam na foto :)
Drążę temat, bo u siebie mam zamiennik z Walkera-Teneco - puszka jest owalna i niestety widać ją spod zderzaka - to jedyny mankament tego zamiennika, ale po roku od wymiany zaczyna mnie to irytować :)

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: barsliw » 12 kwie 2012, 9:26

A orientujecie się może czy w 1.8 jest taki sam tłumik?
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: MacioBA » 12 kwie 2012, 11:17

Jak poszukiwałem zamiennika, to wszystkie możliwe opcje producentów wykazywały, iż do Lybry był jeden typ tylnego tłumika, do wszystkich wersji silnikowych ten sam. Może ktoś natrafił na inne info?

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: Heathen » 12 kwie 2012, 11:43

Tak to prawda.
QV...soon:)

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: miszko » 12 kwie 2012, 14:57

Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.

Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

utal
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: utal » 12 kwie 2012, 15:33

Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia tłumika:

Pierwsze robione w pozycji stojącej ok 3 m od auta:

Obrazek

Drugie robione z wysokości zderzaka (w pozycji kucającej ;) ):

Obrazek

Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem tłumik jest bardzo dobrze skryty.

Co do głośności to nie wiem jak może się on spisywać w benzynie, ale zawsze zamawiam tłumiki z allegro (niezależnie od rodzaju samochodu) i jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby zamiennik był słyszalnie głośniejszy od oryginału ;)
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999

Awatar użytkownika
pamaj
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: pamaj » 12 kwie 2012, 17:45

miszko pisze:Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.

Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Na allegro są dedykowane tłumiki do benzyny w wyższej cenie :link: . Ciekawe czy jest to ten sam tłumik? Producentem jest firma "Ferroz" z Ostrowa Wlkp. Myślę, że informacji można szukać bezpośrednio u producenta. Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?

Znalazłem takie oto informację. Firma "Ferroz" produkuje do Lybry dwa rodzaje o nr katalogowych 36.035 do Pb i 36.036 do ON. Wynika z tego, prezentowany przez autora wątku tłumik dedykowany jest do Pb. :link:
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 19:12 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: miszko » 12 kwie 2012, 18:22

A to widzisz, jak kiedyś szukałem bo myślałem, że tłumik mi się przepalił (a to jedynie rurka dolotowa - uff) to były tylko dwa rodzaje tłumików.
Te mniejsze ale tylko do silników ON i te na wzór oryginalnego do silników PB. Widać ta firma coś wyprodukowała też dla motorów PB, a wyglądem odbiegające od oryginału. Bynajmniej te dedykowane dla ON miały mieć mniej komór tłumiących. Mogę się już mylić bo szukałem to ponad pół roku temu.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

Rafako

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: Rafako » 12 kwie 2012, 18:42

pamaj pisze: Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi... :roll: : gafa :
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.

argenta67

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: argenta67 » 12 kwie 2012, 18:57

Rafako pisze:
pamaj pisze: Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi... :roll: : gafa :
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.
Ja bym raczej radził spojrzeć na to troszkę inaczej tj gdzie mucha do słonia, jakie są gabaryty oryginału a jakie zamiennika więc ten zamiennik "wygotuje" sie momentalnie to takie porównanie jak byśmy tą samą grzałką grzali wodę w szklance i tą samą w wiaderku czyli dwa, trzy lata i do wymiany ale o to chodzi bo przecież mało kto jeździ dłużej jednym autem.

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: MacioBA » 12 kwie 2012, 19:01

Utal! Dzięki za foto :) Doskonale to wygląda - w porównaniu do wiszącej puchy z Walkera to niebo a ziemia :) Nawet jeśli miałoby wytrzymać tylko 2-3 lat, to wydaje mi się, że warto.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego

Post autor: FXX » 12 kwie 2012, 19:36

Inna sprawa to taka, że jeśli ten zamiennik wytrzyma np. 3 razy krócej od oryginału, a jest 3 razy tańszy to suma sumarum i tak mamy to samo. Tylko, że część z nas woli wydać to w "ratach".
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”