Kappa - hak

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - Moduł kierunkowskazów do przyczepki

Post autor: volf » 05 cze 2010, 23:50

Zdejmij obudowę i zobacz co jest w środku tego modułu, jeśli dostaje się woda to będzie widać jakieś jej ślady. Ja przy haku westfalii widziałem moduł, który był na tranzystorach polowych-żadnych przekaźników.
KAPPA TDS & JTD

rafal87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 03 paź 2010, 14:34
Lokalizacja: Licze

Re: Kappa - hak

Post autor: rafal87 » 03 paź 2010, 14:51

Czy nikt z was się nie domyślił, że w kappie na złączu z prawej strony w bagażniku stop, przeciwmgielny i pozycja są sterowane masą a nie plusem. Dlatego zastosowano moduł przekaźnikach, bo jak by było inaczej to moduł wcale nie był by potrzebny.

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - hak

Post autor: Python25 » 21 gru 2013, 23:48

Czy ktoś doszedł do tego czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za napięcie na przewodach w gnieździe haka? U mnie jest napięcie tylko na kierunkowskazach reszta świateł nie ma zasilania ani nie są sterowane masą.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 22 gru 2013, 9:55

Chyba właśnie są sterowane masą :roll: .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - hak

Post autor: Python25 » 22 gru 2013, 17:03

Hmm, to dosyć dziwne. Podałem na próbówkę plus i dotykałem druga końcówką do tych kabli i próbówka nie reagowała. Gdyby pojawiał się tam minus to jakaś reakcja by była.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - hak

Post autor: Michor » 23 gru 2013, 12:22

no jak są sterowane masą, to możesz sobie sprawdzać wobec nich napiecie:)

Do karoserii sprawdzaj, bądź do masy której jesteś pewien.

+-----O----/ ---- (-)

Jeżeli złapiesz masę przed przełącznikiem (ukośnik na "schemacie") no to probówka nie zareaguje przecież? ;)
Czy zareaguje?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - hak

Post autor: Python25 » 23 gru 2013, 12:42

Muszę to jeszcze raz sprawdzić, próbowałem podać na próbówkę +12 a drugim końcem dotykałem do przewodów i żarówka nie świeciła. A kierunkowskazy w tej wtyczce między masą świeciły.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 21 maja 2015, 23:24

Mnie też czeka montaż haka (bosal). Może ktoś mi na początek powiedzieć, czy trzeba do tego ściągać tylny zderzak?
Widzę, że najwięcej kłopotów jest z elektryką. Jak to jest z tymi przekaźnikami, zwykłe samochodowe 12V zadziałają czy nie?
Bezpiecznik dajecie tylko na przewód zasilający?

Szukam wtyczki pasującej do gniazda 7-pinowego w bagażniku. Nie mogę znaleźć, one są dostępne w handlu?

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - hak

Post autor: bogdan » 22 maja 2015, 19:13

Nie trzeba nic demontować, podwieszasz i przykręcasz. Co do modułu posłużyłem się tym opisem klik sprawdził się w thema i kappa, koszt :lol: , trzeba tylko pamiętać o kierunku działania diod, + znajdziesz w bagażniku po prawej stronie.
Bez tego ustrojstwa wywala błędy żarówek stop, pozycja, kierunek, itp. po podłączeniu przyczepy.
Tutaj tak to wygląda, nieestetyczne ale działa.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2015, 21:29 przez bogdan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 22 maja 2015, 20:38

Dzięki za linka, tylko ten drugi link chyba nie działa (wymaga zalogowania do fotosika?)
A jakich przekaźników użyłeś?

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - hak

Post autor: bogdan » 22 maja 2015, 21:19

już poprawiłem powinno chodzić, dioda przekaźniki jak w opisie zwykłe, w każdym sklepie motoryzacyjnym są dostępne.
Diody wpiąłem bezpośrednio w instalację.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - hak

Post autor: Gepard » 22 maja 2015, 21:54

W mojej Kappie (r. 1997) instalację haka podłączyłem tylko poprzez przekaźniki. Diod nie stosowałem i żadnych problemów nie było, błędy nie wyskakiwały. Sam hak montuje się bardzo łatwo . Oryginalne otwory są tylko zaślepione wystarczy je wydłubać wkrętakiem. Dwie śruby są pod zderzakiem, ale ja ich nie przykręcałem. Pozostałych śrub jest tyle, że te dwie można spokojnie pominąć.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 23 maja 2015, 22:19

bogdan pisze:Nie trzeba nic demontować, podwieszasz i przykręcasz.
Pełen optymizmu po tym wpisie przystąpiłem dzisiaj do montażu haka.
Teraz domyślam się już, że nie miałeś zbiornika LPG w kole...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 23 maja 2015, 22:30

Odkręć śruby i lekko podnieś zbiornik na długość przewodów. Mi się udało, chociaż to taka gimnastyka, że lepiej odkręcić przewody gazowe.
Jedno "ale" - u mnie p założeniu haka butla podniosła się o "śruby", niby niewiele, ale wykładzina zamiast odstawać 1 cm odstawała 2 cm ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 23 maja 2015, 22:45

Tak też zrobiłem, ale gimnastyki było z tym sporo. No i butla zamiast siedzieć na dnie wnęki, opiera się na tych 2 mocowaniach haka, które są od wewnątrz. Dałem pod nią gruby filc, żeby zbiornik nie przecierał się o główki śrub. Udało mi się to zrobić bez odkręcania przewodów gazowych. Ale zakręciłem gaz na butli i odkręcę dopiero, jak pojadę do diagnosty na przegląd haka - niech mi sprawdzą czujnikiem gazu, czy czegoś nie rozszczelniłem.
Miałem też problem, bo przy tym mocowaniu najbardziej z przodu (dwie śruby i poprzeczka), pod spodem - akurat szły mi przewody gazu od butli do silnika. Dałem tam dystanse, żeby przewody nie zostały zgniecione przy dokręcaniu,
No i robiło by się o wiele łatwiej w dwie osoby, nie jest łatwo trzymać śrubę w bagażniku i jednocześnie kręcić pod samochodem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”