Kappa - hak

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 24 maja 2015, 16:06

A powiedzcie mi, czy można podnieść samochód podstawiając podnośnik pod instalację haka, wytrzyma to podniesienie całego tyłu? Pasuje mi podnieść symetrycznie tył samochodu.

Druga sprawa - we wtyczce bagażnika znalazłem tylko +12V, żadnych innych sygnałów tam nie ma. Może trzeba wstawić jakiś przekaźnik albo bezpiecznik?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 24 maja 2015, 17:08

bichon pisze:A powiedzcie mi, czy można podnieść samochód podstawiając podnośnik pod instalację haka, wytrzyma to podniesienie całego tyłu? Pasuje mi podnieść symetrycznie tył samochodu.
Kiedyś tak zrobiłem i wytrzymało (pamiętaj o przewodach gazowych, które zostawiłeś pod belką haka !!! )
bichon pisze:Druga sprawa - we wtyczce bagażnika znalazłem tylko +12V, żadnych innych sygnałów tam nie ma. Może trzeba wstawić jakiś przekaźnik albo bezpiecznik?
Wydaje mi się, że powinna pojawiać się masa - tzn sterowane masą jest.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - hak

Post autor: Borek » 24 maja 2015, 19:58

W instrukcji (użytkownika, nie serwisowej) jest podane miejsce podłożenia lewarka na środku pod tylną belką poprzeczną albo przednią belką poprzeczną silnika, aż się dziwiłem. Strony 179-180. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - hak

Post autor: bogdan » 25 maja 2015, 13:12

Nie posiadam instalacji gazowej w żadnym z aut, bez butli i przewodów LPG montaż jak w/w.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2015, 13:43 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 25 maja 2015, 20:34

Sprawdziłem sygnały we wtyczce do modułu haka. I masa pojawia mi się na pinie, gdy wyłączę dane światła. Nie miałem rozpiski który pin jest od czego, ale np. Jak wyłączyłem światła pozycyjne to miałem przejście od pinu do masy tam, gdzie nie miałem wcześniej przy zapalonych światłach. Tak ma być?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 25 maja 2015, 21:42

bichon pisze: Nie miałem rozpiski który pin jest od czego, ale np.
Rozpiska jest na drugiej stronie tego tematu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 25 maja 2015, 22:37

Wiem, ale w garażu nie miałem. Garaż niestety daleko od domu. Dlatego robiłem trochę na czuja.
Ale jak z tą pojawiającą się masą, czy to jest normalne, że działa "na odwrót"?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 26 maja 2015, 14:13

Tak, o ile pamiętam tak właśnie miałem w 2,4 (chwilowo nie mogę sprawdzić w qp jak jest) i ostatecznie :hmmm: , to już kilka lat minęło i pamięć zawodzi, z kostki wziąłem kierunkowskazy ( normalnie w kostce miga + ) a resztę z wiązki przez przekaźniki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 26 maja 2015, 14:33

A gdzie wpinaliście się z przeciwmgielnymi, chodzi mi o podłączenie do oryginalnej wiązki?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - hak

Post autor: topcio » 26 maja 2015, 14:39

Tak aby było wygodnie i bardzo nie rzucało się w oczy :)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Bichoń » 31 maja 2015, 10:13

Podpiąłem się z przeciwmgielnymi przy wejściu wiązki z klapy do nadwozia. Trochę wyciągnąłem kable, wpiąłem się, a potem puściłem przewód nad bagażnikiem pod półką, na prawą stronę. Elektryka u mnie wygląda tak:
Obrazek

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Trucker » 10 gru 2016, 21:40

Przymierzam się do instalacji haka w swojej Kappie.
Zastanawia mnie, skąd wziąć zasilanie (+12V) i masę dla wszystkich (prócz kierunkowskazów) świateł przyczepy? Z tej białej, 7-pinowej kostki? Przewody wytrzymają?
Jak wyglądają otwory do montażu haka w podwoziu? Cały "spód" mam pięknie wysmarowany srebrną masą, nic nie widać. W miejscach otworów są wyjmowane zaślepki?
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - hak

Post autor: Gepard » 10 gru 2016, 22:59

Hak montowałem z siedem lat temu i trochę już zapomniałem, ale z tego co pamiętam to większość otworów jest we wnęce na koło zapasowe i są one po prostu zasmarowane pastą głusząca, wystarczy je przebić wkrętakiem, widać je po wyjęciu koła zapasowego. Kolejne, chyba cztery, są na tylnym pasie, z czego dwie dostępne po zdjęciu zderzaka i one są zatkane zaślepkami. Przewód masowy po prostu przykręciłem do nadwozia, kierunki i chyba właśnie zasilanie były w kostce (tu mogę sie mylić). Pozostałe światła brałem bezpośrednio z przewodow i poprzez przekażniki łączyłem z przewodami haka.
Dodam, że moja Kappa była z 97r. i nie wiem czy tak samo było w pózniejszych rocznikach.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - hak

Post autor: Trucker » 11 gru 2016, 14:02

Dzięki Gepard
Jeszcze jedno małe pytanie: którędy poprowadzona jest wiązka przewodów do haka - tzn. gdzie znajduje się otwór w podwoziu dla przeprowadzenia przewodów?
I czy konieczna jest wymiana przerywacza kierunkowskazów na mocniejszy (jak zaleca instrukcja obsługi)?

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - hak

Post autor: Gepard » 13 gru 2016, 1:36

Jeśli dobrze pamiętam, to jest zaślepiony otwór w tylnym pasie. Miałem Kappę SW - w sedanie może być trochę inaczej, ale nie sądze bo hak jest ten sam. Przerywacza nie wymieniałem.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”