Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: volf » 06 kwie 2021, 0:36

Jakie macie napięcie ładowania?
W mojej jtd jest alternator Magneti Marelli/Denso 55/100A i oscyluje w granicach 13,9 V, moim zdaniem to nieco za mało...
Wiem, ze w wersjach benzynowych jest/bywa Bosch 60/120A i zastanawiam się czy tam nie jest wyższe?
Chce się komuś pomierzyć co nieco :?:
Oczywiście mam na myśli pomiary multimetrem najlepiej bezpośrednio na klemach akumulatora :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: stefan67 » 06 kwie 2021, 8:58

Mam alternator 120A i ładowanie mierzone miernikiem w granicach 14,2 - 14,3 V.
Za to na małych obrotach, przy włączonym wiatraku klimy, światłach i nadmuchu potrafi czasami spadać poniżej normy. Pewnie regulator napięcia albo szczotki i ślizgi do wymiany...
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: volf » 06 kwie 2021, 20:09

W benzynie wolne obroty są chyba sporo niższe niż w dieslu więc przy sporym obciążeniu moze pojawić się deficyt. Pewnie w dieslu też jak np. załączą się silniki wentylatorów na chłodnicy/klimie...
Ogólnie miałem na myśli normalne warunki, ewentualnie ze światłami.
Dzięki za info-chyba zamontuje Boscha :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: kond243 » 07 kwie 2021, 12:39

W 20vt bez obciążenia 14.4-14.45v na jałowych. Przy obciążeniu typu światła mijania plus drogowe , grzanie foteli,grzanie szyby ogólnie wszystko włączone wtedy jest 14-14.1v. Jałowe mam na poziomie 750obr. I jak kojarzę w dieslu jest podobnie. Przy obciążeniu wystarczy zwiększyć obroty do 900 i napięcie wraca do 14.4v
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: volf » 07 kwie 2021, 13:40

Wyniki super, masz boscha 120A?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Miloszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:00
Imię: Miłosz
Lokalizacja: Sopot

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: Miloszek » 13 maja 2021, 16:29

Witam, prośba o konsultacje. W mojej Kappie Coupe 2,4 benzyna, 1998 r. mam kłopot z ładowaniem akumulatora. Napięcie jest ok 13,9-14,0 V dopóki nie właczy się cokolwiek poza światłami - czyli kiedy uruchamia sie klima, wentylator chłodnicy napięcie schodzi do ok 13 V. Alternator wymieniony, regulator napiecia również, na sucho trzyma wszystkie parametry ale po włożeniu w układ rezultat jak wyżej. Prośby właściwie dwie - jedna o mozliwe diagnozy problemu, druga - o polecenie elektryka w Trójmieście lub Toruniu któremu będzie chciało się problemem zająć. Z góry dzięki, Miłosz
Miłosz

Kappa Coupe 2.4 1998
Fiat Uno 1.0 1994

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: adamM20 » 14 maja 2021, 8:24

... na początek, sprawdź połączenia "masy" czy są ok. Bardzo łatwo możesz to zrobić używając kabli rozruchowych, którymi łączysz biegun ujemny akumulatora z silnikiem i karoserią. Jak rozumiem napięcie mierzysz na klemach akumulatora? Jeśli tak to w obu przypadkach to jest z kablami i bez spróbuj nieco podnieść obroty silnika aby sprawdzić wpływ prędkości obrotowej silnika na napięcie na akumulatorze.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Miloszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:00
Imię: Miłosz
Lokalizacja: Sopot

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: Miloszek » 14 maja 2021, 12:58

adamM20 pisze: 14 maja 2021, 8:24 ... na początek, sprawdź połączenia "masy" czy są ok. Bardzo łatwo możesz to zrobić używając kabli rozruchowych, którymi łączysz biegun ujemny akumulatora z silnikiem i karoserią. Jak rozumiem napięcie mierzysz na klemach akumulatora? Jeśli tak to w obu przypadkach to jest z kablami i bez spróbuj nieco podnieść obroty silnika aby sprawdzić wpływ prędkości obrotowej silnika na napięcie na akumulatorze.
Pozdrawiam
Dzięki serdeczne. Czyli (sorry za ignorancję) - zdejmuję z akumulatora klemę ujemną, zamiast niej podłączam kabel rozruchowy a drugą końcówkę kabla do silnika lub karoserii i sprawdzam co sie dzieje z napięciem ?
Miłosz

Kappa Coupe 2.4 1998
Fiat Uno 1.0 1994

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: Jam_Belfegor » 14 maja 2021, 13:12

Nie koniecznie możesz porostu dołożyć, masy nigdy za wiele :)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa (wszystkie modele)-alternator a napięcie ładowania

Post autor: adamM20 » 14 maja 2021, 22:24

Miloszek pisze: 14 maja 2021, 12:58
adamM20 pisze: 14 maja 2021, 8:24 ... na początek, sprawdź połączenia "masy" czy są ok. Bardzo łatwo możesz to zrobić używając kabli rozruchowych, którymi łączysz biegun ujemny akumulatora z silnikiem i karoserią. Jak rozumiem napięcie mierzysz na klemach akumulatora? Jeśli tak to w obu przypadkach to jest z kablami i bez spróbuj nieco podnieść obroty silnika aby sprawdzić wpływ prędkości obrotowej silnika na napięcie na akumulatorze.
Pozdrawiam
Dzięki serdeczne. Czyli (sorry za ignorancję) - zdejmuję z akumulatora klemę ujemną, zamiast niej podłączam kabel rozruchowy a drugą końcówkę kabla do silnika lub karoserii i sprawdzam co sie dzieje z napięciem ?
... nie zdejmuj klemy, po prostu na pracującym silniku do klemy ujemnej dołącz oba zaciski kabli rozruchowych a następnie jeden koniec zaczep o element silnika (obojętnie gdzie) a drugi na karoserii (jakiś "punkt masowy"). To proste doświadczenie odpowie Tobie czy to kwestia masy czy też nie. Jeśli okaże się, że jest lepiej to wtedy żaden mechanik tylko musisz wyczyścić min. masę pomiędzy karoserią i skrzynią biegów oraz akumulatorem i karoserią. Jeśli natomiast sytuacja nie ulegnie zmianie to podpowiemy co dalej.
Dodatkowa masa nie zaszkodzi ale te fabryczne są wystarczające jeśli tylko są ok.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”