Kappa 2.4TDS - alternator

Awatar użytkownika
bazOOka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 01 wrz 2012, 22:23
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy

Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: bazOOka » 13 sie 2013, 14:17

Witam,rozsypał mi się alternator,nie opłaca się go naprawiać mam Magnetti-Marelli 100A,pytanie czy mogę założyć inny,najchętniej Bosch,i z czego mi podpasuje. Bardzo proszę koledzy o poradę.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, 15:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! To jest BOSCH!!!
Chrysler Voyager 2.0
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS

conq

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: conq » 13 sie 2013, 18:25

Ja osobiście zaryzykowałem i kupiłem używany. Nie pamiętam dokładnie ile mnie to kosztowało, ale w granicach 50-100 zł. Śmiga aż miło, więc moim zdaniem warto spróbować takiego rozwiązania.

Alan

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: Alan » 13 sie 2013, 18:41

Z każdego 2.4jtd


Ja miałem taki sam jak twój,mam teraz 120A z Boscha. Wydłubany z Thesisa czy Lybry...
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 0:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: BosCHa!

Awatar użytkownika
bazOOka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 01 wrz 2012, 22:23
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: bazOOka » 13 sie 2013, 20:06

a z benzynowych silników jakiś podejdzie?czy tylko JTD pasuje?
Chrysler Voyager 2.0
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: goldixll » 15 sie 2013, 21:06

no nie wiem czy tak każdy sobie alternator pasuje.

Jak miałem TDSa to wymieniałem alternator. Problem był ze znalezieniem właściwego bo są dwa rodzaje, a różnią się z tego co pamiętam rolką (jedna jest pełna a druga metalowo-gumowa) I żeby nie mieć po jakimś czasie problemów z napinaczem czy też innymi rolkami warto jednak założyć taki jaki jest przewidziany.
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: MattiaBe » 16 sie 2013, 20:52

ja za 325 kupiłem oryginalny regenerowany i śmiga ;) 12 miesięcy gwarancji
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

Awatar użytkownika
bazOOka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 01 wrz 2012, 22:23
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: bazOOka » 17 sie 2013, 18:23

udało się załatwić Boscha 120A ,na razie wszystko śmiga,tylko ładowanie mogło by być chyba trochę większe jest 14.2 volta bez obciążenia,tylko właśnie jest różnica w rolkach,mój Magneti-marelli miał rolkę metalowo gumową,ten Boscha ma stalową,nie wiem czy nie będzie to miało jakiegoś negatywnego wpływu na napinacz i inne rolki.Stało się tak,że w ciągu miesiąca wymieniłem na nowe rolki napinająca i prowadzącą bo huczały,pompę wspomagania,bo miała luzy i ciekła,teraz alternator,został tylko stary napinacz,ale nie jest zatarty bo sprawdzałem.
Chrysler Voyager 2.0
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: goldixll » 17 sie 2013, 20:18

bazOOka pisze:udało się załatwić Bosha 120A ,na razie wszystko śmiga,tylko ładowanie mogło by być chyba trochę większe jest 14.2 volta bez obciążenia,tylko właśnie jest różnica w rolkach,mój Magneti-marelli miał rolkę metalowo gumową,ten Bosha ma stalową,nie wiem czy nie będzie to miało jakiegoś negatywnego wpływu na napinacz i inne rolki.Stało się tak,że w ciągu miesiąca wymieniłem na nowe rolki napinająca i prowadzącą bo huczały,pompę wspomagania,bo miała luzy i ciekła,teraz alternator,został tylko stary napinacz,ale nie jest zatarty bo sprawdzałem.
moim zdaniem będzie problem. Jeśli na alternatorze jest cała rolka to koło zamachowe powinno być metalowo-gumowe a jeśli koło jest pełne to alternator pełni funkcję tłumika drgań. Może nie od razu ale za jakiś czas powróci problem piszczących rolek :roll:
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 01 paź 2013, 20:05

Mam pytanie
Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj

Ilu amperowe alternatory były montowane w kappach??
Wiem tylko że w mojej siedzi Denso
Ile może mieć A?
100A?? 120 ??

Bede montował grzałkę płynu przed nagrzewnicą do ogrzania płynu do 50-60 stopni, ma ona pobór mocy max 120 A
Dlatego pytam bo nie wiem czy altek wytrzyma
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
bazOOka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 01 wrz 2012, 22:23
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: bazOOka » 01 paź 2013, 20:38

Bosch 120A z tego co wiem był montowany w benzyniakach,założyłem taki do mojego TDS ale szybciutko go zdemontowałem i wróciłem do Magneti-Mareli 100A,spowodowane to było różniącymi się rolkami,BOSCH ma całą stalową,a Magneti stalowo-gumową,i nie było właściwej amortyzacji chyba bo napinacz trzaskał jak wściekły i bałem się że się rozleci.A wracając do twojego pytania to jeżeli twój Denso ma stalowa rolkę to załóż Boscha 120A ,mocowania są takie same.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 22:32 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest BOSCH!!!
Chrysler Voyager 2.0
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS

Alan

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: Alan » 01 paź 2013, 21:25

Ja miałem Denso z stalową rolką. A założony mam Bosch 120 i też ma stalową. Tłumik drgań mam na kole głównym.

Wedle Eper była zmiana w TDS . Wcześniejsze modele miały tłumik drgań na alternatorze,późniejsze na kole pasowym głównym.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 01 paź 2013, 21:34

tadek125 pisze:
Bede montował grzałkę płynu przed nagrzewnicą do ogrzania płynu do 50-60 stopni, ma ona pobór mocy max 120 A
Dlatego pytam bo nie wiem czy altek wytrzyma
Ta grzałka to jakaś firmowa, z innego auta czy samoróbka? Element grzejny to świece żarowe?
Tak czy owak 120 A to może być za dużo, chyba, że można grzać mniejszą mocą.
Pochwal się efektami jak zamontujesz i przetestujesz :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 01 paź 2013, 22:16

eeeee jakaś tam z allegro, nie jest z innego auta.
Wiesz ze nawet nie wiem czy ma świece czy elementy grzejne?? nie zapytałem
Alternatora nie będe wymieniał bo wyniosło by mnie to zbyt drogo (zakup podgrzewacza, przekaźników, bezpieczników, przewodów, oprawek bezpieczników, wyłącznika no i do tego przesyłki, a do tego jak by jeszcze dochodził alternetor to mija sie taki bajer z celem)
Ten podgrzewacz ma 4 elementy grzejne (tak je nazwe bo nie wiem czy to świece czy grzałki) można je podłączyć w zależności od potrzeb
dlatego pytam
bo jak bym miał ten alternator 120A to podłącze wszystkie, a jak mam 100A to podłącze 3 i będzie żarło 90A, wtedy te 10 minut raz na pare dni wytrzyma spokojnie.

i tak bedzie dość mocy
focus 1.8 TDCi ma z trzema świecami o mocy 450 wat a ja bede miał ponad 900 przy trzech elementach grzejnych

Ale dalej nie dowiedziałem się czy mój denso ma 100A czy 120A
rolka jest stalowa ze sprzęgiełkiem (w tamtym roku wymieniałem)
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 01 paź 2013, 22:26

Ja akurat mam Magneti-marelli i one mają 100A, w temacie denso nie pomogę. To jest jednak moc maksymalna, na wolnych obrotach nie będzie więcej niż połowa, ale jest jeszcze akumulator...
Ciekawe o ile skróci się czas nagrzewania auta przy wspomaganiu takim podgrzewaczem, masz jakieś doświadczenia z focusem w tym względzie?
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: Alan » 01 paź 2013, 22:31

Denso miały 100A i 120A


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 22:35 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”