Kappa czasy wtrysku i korekty

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: piterjas » 08 paź 2021, 17:46

Cześć jak by ktoś miał możliwość zweryfikowania parametru "injection timer correction" u mnie jest 638 ms. Co wydaje mi się wartością absurdalna. Kappa 2,0 20V 155 KM z 99 roku wyposażona w kompa zintegrowanego z przepustnicą. Tak przy okazji jakie powinny być wartości FRA są 3 pozycję i ile one normalnie mogą odbiegać od jedności? I jeszcze 1 pytanie jak przywrócić nastawy fabryczne sterownika silnika?
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: 1608cc » 08 paź 2021, 22:25

FRA i TRA to są korekty długo i krótko terminowe. Założenie jest takie że powinny być bliskie 0 - wiadomo że mogą być jakieś odchyłki bo każdy silnik jest inny, są różne paliwa, stopień zużycia, warunki atmosferyczne itp. Skoro korekta chwilowa wynosi aż 638ms (co jest raczej niemożliwe, bo np. czas wtrysku na obrotach jałowych wynosi ~3 - 4ms) to coś jest ewidentnie nie tak... Powinny być obecne błędy P1172 i P1173. Masz LPG ? Parametry samooadaptacyjne podobno kasują się jak aku jest odpięte na dłuższą chwilę - ja zawsze czyszczę programatorem pamięć EEPROM w sterowniku i wtedy mam 100% pewności, że wszystko zresetowane i nie muszę czekać ;)
Marea 2.0 20V HLX Tour De France
Panie to stary silnik jest... Gęstego oleju mu trza... Minerała zalejemy...

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1516
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: Jam_Belfegor » 10 paź 2021, 12:30

Z odpiętym aku to chyba mit przekazywany z pokolenia na pokolenie :) chyba dopiero pomaga fizyczne czyszczenie tak jak ty to Krzysztof robisz. Korekty wystrzelone w kosmos albo poza skalę wskazują na obecność LPG, które nadomar tego mocno kuleje :D

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: piterjas » 10 paź 2021, 18:32

Tak jest zainstalowany podtlenek LPG. Polatam kilka dni tylko na Pb i zobaczymy co korekty pokażą. Z tym kasowaniem też mi się wydaje że to mit, a FES niema komendy restartu parametrów. 1608cc jak wyciągasz EEPROM? Mi się wydaje że wersja z przepustnicą jest raczej mało rozbieralna. Znalazłem też 1 winnego siłownik nastawnika faz rozrządu puszczał olej na wtyczkę i nie zawsze łączyła co ciekawe komp tego niewidzial ale jak wymieniłem to czuj w czasie jazdy.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: 1608cc » 10 paź 2021, 19:10

W sterowniku ME3.1 jest eeprom 95080, ale średnio to odczytać bo siedzi na ceramice. Jest specjalny program do sterowników rodziny ME7 - wprowadza procesor (C167) w tryb bootloadera, ładuje do RAM program odpowiedzialny za komunikację z 95080 i możemy zawartość eepromu kasować/odczytywać/zmieniać. Trzeba odpiąć wtyczkę "A" ze sterownika i wpiąć się zasilaniem, k-line, i pinem od bootmode. Można też spróbować połączyć się MES jako sterownik ME7.3.1 (Thesis 2.0T / Thesis 3.2 / Alfa w TS), czyli prawie to samo co ME3.1 i tam już jest opcja kasowania parametrów, ale z tego co pamiętam, jak kiedyś próbowałem to taki "myk" nie działał.
piterjas pisze: 10 paź 2021, 18:32 Z tym kasowaniem też mi się wydaje że to mit.
Też tak uważam. Po to jest właśnie pamięć eeprom, żeby dane po zaniku zasilania nie odparowały - nawet po kilku latach, a tu mamy słynne "zostaw na noc" :lol:

A jeśli chodzi o starszy sterownik M2.10, to normalnie można się dostać do eepromu na pcb i odczytać (24c02 czy tam 24c04).
Marea 2.0 20V HLX Tour De France
Panie to stary silnik jest... Gęstego oleju mu trza... Minerała zalejemy...

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1516
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: Jam_Belfegor » 10 paź 2021, 20:30

Niestety problem jest taki że jak korekty mocno wyjadą po za skalę nawet kilkudniowa jazda na Pb tu nic nie pomoże, o ile w ogóle będzie mowa o jakieś pracy :(

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa czasy wtrysku i korekty

Post autor: piterjas » 17 paź 2021, 14:10

Mały update.
Kompa resetuje odpięcie akumulatora i włączenie zapłonu na 90 sekund, następnie 90 sekund wyłączony i zapalamy aż do startu wiatraków i w drogę. Ja z odpietym aku czekałem 3 godziny. Skasowało TRA i FRA do wartości 1,0000. Ten dziwny czas korekty wtrysku to błąd FES'a. Pokazuje 628, a jest 0,628 ms. Czasy wtrysku po wstępnej adaptacji to 3 ms bez niczego do 3,7-4,1 z klima i światłami. Z ciekawostek w czasie hamowania silnikiem czasy nie są 0 tylko około 2 ms. Szukałem po tych korektach bo jak się nagrzał to nie chciał odpalić, FES pokazywał błąd czujnika wałka. A przyczyną tego wszystkiego była w mocno przegrzanej świecy od stronu rozrządu. Świeca wyglada słabo mimo że ma rok.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”