Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 17 lut 2016, 14:46

marceli pisze:Obserwuję już którąś tam "edycję" sprężyn... i wszyscy po zmianie jak dla mnie za wysoko jest.

Nie wiem ile to ma siąść i czy ma siąść ale jak by siadło pół tej wysokości szczeliny co jest po zmianie byłoby ok.

Mateusz może będzie okazja zobaczyć efekt na żywo(a może mnie się wydaje) ale czy Tobie tak się podoba??
Dla mnie jakbyś z podnośnika nie zdjął....
Dla jasności w punktach i daleko od tłumaczenia (się - też):

1. czy jeździ się wyglądem czy podnosi się auto w konkretnym celu :?:
2. wysokość każdej sprężyny dostosowujemy indywidualnie do każdego pojazdu po uzyskaniu wielu informacji od "dorabiacza" - jakie przebiegi, hak-przyczepa, jak często przyczepa, gaz, obciążenie, ale także czego oczekuje /subiektywne oczekiwania/ po zmianie na "faraonowe"; dzielimy się swoimi doświadczeniami i wybieramy wariant WSPÓLNIE uzgodniony
3. te springi siądą 1-1,5 cm za ok. 5 tys, km
4. po zobaczeniu jak piszesz "na żywo" siądź i przejedź się - opisz wrażenia /obiektywnie :)/
5. zawsze można zrobić niższe - te które dorabiamy są tylko o 16 mm wyższe od oryginału (matis1906 chciał 21 mm wyższe); to że "warczą" do góry jest efektem innego materiału z którego są zrobione (stal sprężynowa a nie węglowa po obróbce cieplnej)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: matis1906 » 17 lut 2016, 15:57

Marcin pewnie, mam luźniejszych kilka dni więc możemy się dogadać, zobaczysz jak to wygląda na żywo. Zdjęcie robione na niemalże pustej butli i max. 15l benzyny więc prawie na pusto, załadowany tył z 2 osobami o słusznej masie siadł tak właśnie do połowy tej szczeliny,może trochę więcej. Gdyby z czasem siadły te 10-15mm -było by optymalnie.

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: brygadzista1 » 22 lut 2016, 15:04

Jako że nie orientuję się za bardzo w tym zawiasie Kappy mam dwa krótkie pytania. Jeśli ktoś ma chwilkę żeby podzielić się swoją wiedzą będę wdzieczny za uratowanie od czytania setek postów w poszukiwaniu odpowiedzi.

1. Czy jest lub będzie jakaś edycja na te springi na tył?

2. Mam fajną Kappę SW z 2000 roku - przód jest ok ale tył siedzi i nie amortyzuje kompletnie niczego, są tam pewnie oryginalne nivomaty. Czy amortyzatory od sedana będą mi pasować do SW z jakimiś dorobionymi sprężynami z Waszej edycji? Jako że auto będzie pokonywać rocznie góra 3 tys km chętnie wrzuciłbym jakieś sensowne używane amorki z sedana i nałożył na nie nowe dorabiane sprężyny. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 22 lut 2016, 15:20

brygadzista1 pisze:Jako że nie orientuję się za bardzo w tym zawiasie Kappy mam dwa krótkie pytania. Jeśli ktoś ma chwilkę żeby podzielić się swoją wiedzą będę wdzieczny za uratowanie od czytania setek postów w poszukiwaniu odpowiedzi.

1. Czy jest lub będzie jakaś edycja na te springi na tył?

2. Mam fajną Kappę SW z 2000 roku - przód jest ok ale tył siedzi i nie amortyzuje kompletnie niczego, są tam pewnie oryginalne nivomaty. Czy amortyzatory od sedana będą mi pasować do SW z jakimiś dorobionymi sprężynami z Waszej edycji? Jako że auto będzie pokonywać rocznie góra 3 tys km chętnie wrzuciłbym jakieś sensowne używane amorki z sedana i nałożył na nie nowe dorabiane sprężyny. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Odpowiadam na pytania:
1. nie wiem
2. tak - amory od sedana będą pasować do sprężyn dorabianych przez nas; ostatnio porobiło się ich tyle, że chłopaki nie montują tylko zaczynają sprzedawać ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: brygadzista1 » 22 lut 2016, 15:55

To jakby ktoś chciał opchnąć to proszę o PW. Dzięki Andrzej za odpowiedź.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Radek » 26 mar 2016, 7:48

Hej wszystkim.a ja chciałbym pochwalić sie że wreszcie Lucynka dostała nowe sprężynki wczoraj wprawdzie od AS24. Pierwsze wnioski,zmiana ustawienia świateł i pamięci fotela :lol: :lol: ;) A tak serio bardzo pozytywnie zobaczymy po paru tys km!Znalazłem też fotki nówek kapp z jakiCHś salonów i myślę że podobnie stoją.Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 10:59 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: jakiCHś!!!

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: matis1906 » 26 mar 2016, 19:15

Już teraz widzę że sprężyny po jakimś czasie osiadły do wysokości którą na początku sobie założyłem.
Także wygląda na to jestem w pełni usatysfakcjonowany ! : yesyes :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: rob_76 » 27 mar 2016, 1:27

Ja mam nadzieję założyć sprężyny (przód/tył + amory - komplet) zaraz po Świętach... No i zobaczymy, co będzie... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Al Boundy » 27 mar 2016, 12:19

Radek pisze:Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)
Zapytam wieczorem małżonki , od kiedy Ona jest Twoim serwisantem.... :roll:
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Radek » 28 mar 2016, 7:39

Al Boundy pisze:
Radek pisze:Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)
Zapytam wieczorem małżonki , od kiedy Ona jest Twoim serwisantem.... :roll:
8-O : gafa : hehe nie zauważyłem że SW ma naszą blaszkę hehe.Fotka świetna małżonki też gratuluje oczywiście.A tak serio jeśli to z prywatnych zbiorów to skasuje jeśli chcesz?

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: Al Boundy » 28 mar 2016, 11:53

Luz... Mnie tam nie przeszkadza...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: rob_76 » 06 kwie 2016, 3:07

No więc stało się... komplet (P/T) sprężyn został wymieniony - na "faraonowe" oraz amorów - na KYB. Przednie sprężyny (zamówione o 20 mm wyższe od specyfikacji fabrycznej) okazały się być dużo wyższe (jakieś 10 cm?) od oryginałów po demontażu. Do tego stopnia, że były potrzebne dwa komplety ściągaczy oraz dodatkowa praska (sic!), by skręcić kolumny... W każdym razie operacja została uwieńczona sukcesem :D Z tyłu poszło za to bez żadnych "ceregieli"... :)
Efektem jest (po ok. 150-u km jazdy w pojedynkę, za to z pełnym bakiem i bagażnikiem zawalonym gratami) ok. 8,5 cm "przerwy" pomiędzy krawędzią koła a rantem błotnika z przodu oraz ok. 6,5 cm z tyłu... Średni prześwit (od podłoża do progów) ok. 21 cm. Co najważniejsze - Kapcia specjalnie nie zadziera ani nosa, ani kupra, tylko "jedzie na równej stępce"... :lol: :
027resized 19.12.15..jpg
021resized 19.12.15..jpg
022resized 19.12.15..jpg
A tutaj zaraz po zamontowaniu (niestety trochę słabo widać, bo właśnie wtedy wyszło słoneczko... ;) ):
020resized 19.12.15..jpg
Co do wrażeń z jazdy - auto bynajmniej nie stało się zbyt sztywne, ani nie straciło specjalnie na komforcie (czego się trochę obawiałem), natomiast tłumi zdecydowanie bardziej sprężyście, niż wcześniej. Jeśli całość faktycznie "usiądzie" ok. 1 - 1,5 cm za jakiś czas ale zachowa obecny sposób wybierania nierówności, to będzie idealnie... Przynajmniej jak dla mnie... ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: matis1906 » 06 kwie 2016, 10:33

rob_76 pisze:Średni prześwit (od podłoża do progów) ok. 21 cm.
8-O 8-O Toż to pełnowymiarowy SUV , poprzedni Grand Cherokee miał 21 cm prześwitu :-P
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: volf » 06 kwie 2016, 11:21

20 cm miedzy progami a podłożem to raczej norma,mierzyłeś u siebie matis1906, bo to SUVa to jeszcze daleko...
Co do samego prześwitu to trzeba by zmierzyć w najniższym punkcie a w kappie do będzie raczej miska olejowa choć i całe przednie sanki są bardzo nisko : beczy :
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: matis1906 » 06 kwie 2016, 12:06

Wiem, śmieję się tylko. Ale po zdjęciach można przypuszczać że te 15-20mm poszedł cały do góry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”