Kappa - Hamulce i ich zużycie

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: samuel » 18 sty 2011, 12:04

Witajcie. Od ostatniego czasu słyszę jakby takie szuranie podczas hamowania. Przyjrzałem się tarczom i widać na nich rowki oraz rant na okręgu tarczy sugerujący zużycie. Podczas ruszania (tylko po dłuższym postoju 1-2 dni) słychać jak hamulce się odblokowywują, dźwięk charakterystyczny dla hamulców bębnowych. Czy czas myśleć o komplecie hamującym ?
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: stabraf » 18 sty 2011, 12:07

Na początek zdemontuj kloce ,wyczyść i przesmaruj prowadnice klocków ,zamontuj kloce i zobacz czy się poprawi ;)
Sprawdź również stan tłoczków.

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: jc406 » 21 sty 2011, 18:58

Oczywiście, ze mogły sie skończyć klocki i tarcze, ale zwróć uwagę, że w zimowych warunkach drogowych (czytaj roztworu NaCl i CaCl2 na drodze) tarcze koroduja błyskawicznie. Typowe jest szuranie przy pierwszych hamowaniach po nawet kilkugodzinnym postoju, często połączone ze słaba skutecznościa hamowania (postój kilkudniowy, wysoka wilgotność). Typowe jest, ze szuranie staje sie coraz cichsze w miare ścierania się warstwy rdzy i po kilkunastu dłuższych, mocnych hamowaniach całkowicie zanika.
Zauwazyłem, ze niektóre tarcze sa wybitnie podatne na ta szybką korozję - dotyczy to np.: tarcz Brembo, gdzie rdzawy osad pojawia się juz po kilkunastu minutach od mycia pojazdu. I one najgłośniej i najdłużej szurają po postoju dłuższym w zimie.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

Awatar użytkownika
s0bel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 gru 2010, 11:37
Skype: so0bel
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: s0bel » 22 mar 2011, 17:38

Miałem podobny problem z szuraniem. Otóż gdy dohamowywałem do zera na światłach, słychać było metaliczny dźwięk tarcia klocka o tarcze. Dowiedziałem się z analizy "na oko" pewnego fachury że tarcza i klocek sa strasznie zużyte (tylne lewe koło). Zaplanowałem wizyte w warsztacie za tydzień i samochodem nie jeździłem lecz dorwała się do niego moja dziewczyna. Przejechała może z 5 km i zapaliła się kontrolka hamulców (wykrzyknik) i o mały włos dziewczynka nie wpakowała się w kogoś przy hamowaniu (objaw zapowietrzenia hamulców - wciskasz pedał do końca w ogóle bez oporu i samochód prawie w ogóle nie hamuje).
Pytanie co teraz. Tak czy inaczej w piątek jade do warsztatu, tylko chciałem spytać o wstępną diagnozę aby nie wymieniać później całego układu hamulcowego "bo tak powiedział mechanik".
Jest : Lancia Kappa 2,4 TDS '96
Było: Renault 19 ph1 '90
Mercedes w123 300D '82

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: fotisk » 24 mar 2011, 7:39

Musisz zobaczyć jaka jest grubość okładzin klocków i zmierzyć grubość tarczy hamulcowej w obszarze roboczym (bez rantów. Jeżeli tarcza poniżej wymiaru granicznego - wymiana, z klockami tak samo.
Na hamulcach się nie oszczędza, taniej i bezpieczniej zatrzymują samochód niż drzewo, rów czy tył innego auta.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
s0bel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 gru 2010, 11:37
Skype: so0bel
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: s0bel » 26 mar 2011, 21:38

Spoko jestem po wymianie klockow i tarcz tył razem z tłoczkami. Wszystko jest all right.
Jest : Lancia Kappa 2,4 TDS '96
Było: Renault 19 ph1 '90
Mercedes w123 300D '82

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: bargaw3181 » 26 mar 2011, 23:18

Zdejmij koło, zobacz jakie masz klocki, wymień na nowe, sprawdź grubość tarczy, zobacz czy jeszcze można na nich jeździć w razie potrzeby wymień. I po problemie.
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Tomzik » 29 mar 2011, 9:46

Ja zauważyłem, że tarcze Brembo są bardzo podatne na skrzywienia- w ciągu niecałych 2 lat 2 takie tarcze mi się skrzywiły, co ciekawe obie z prawej strony. Pracują z nimi klocki Ferodo.

Co to może być?

Nie mam pojęcia i mój mechanik też chyba niezbyt, choć pewno nie zagłębiał się w temat. Teraz kupiłem zestaw tarcz i klocków Lucasa- zobaczymy..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Bichoń » 29 mar 2011, 10:31

samuel pisze:Witajcie. Od ostatniego czasu słyszę jakby takie szuranie podczas hamowania.
U mnie szuranie było objawem odklejenia się okładziny z jednego klocka. Skończyło się to zapieczonymi tłoczkami i grubszą naprawą hamulców.

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: skyblu » 29 mar 2011, 11:02

Tomzik pisze:Ja zauważyłem, że tarcze Brembo są bardzo podatne na skrzywienia- w ciągu niecałych 2 lat 2 takie tarcze mi się skrzywiły, co ciekawe obie z prawej strony. Pracują z nimi klocki Ferodo.

Co to może być?

Nie mam pojęcia i mój mechanik też chyba niezbyt, choć pewno nie zagłębiał się w temat. Teraz kupiłem zestaw tarcz i klocków Lucasa- zobaczymy..
Prawa strona zawsze pierwsza puszcza farbę :-P ,
prawostronny ruch, podjazdy prawym kołem na krawężnik, kałuże /woda na tarczę/ itd. itp.
w jakimś portalu "moto..." czytałem, że obecne Brembo dla popularnych aut to śmiecie,
na swoich tarczach i klocach kupionych w AS24 dedykowanych do Kappy MM/ już przejechałem ponad 30... dwa lata i jest ok :-P
sądziłem że sie kończą, a jest jeszcze połowa, nie hamuję delikatnie, a zdecydowanie i mocno,
to wsio :-P w temacie
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Rafako

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Rafako » 29 mar 2011, 11:40

Tomzik pisze:Ja zauważyłem, że tarcze Brembo są bardzo podatne na skrzywienia- w ciągu niecałych 2 lat 2 takie tarcze mi się skrzywiły, co ciekawe obie z prawej strony. Pracują z nimi klocki Ferodo.

Co to może być?

Nie mam pojęcia i mój mechanik też chyba niezbyt, choć pewno nie zagłębiał się w temat. Teraz kupiłem zestaw tarcz i klocków Lucasa- zobaczymy..
Obecnie tarcze Brembo przeznaczone na aftermarket są robione m. in przez Mikodę, żeby zminimalizować koszty produkcji i zmaksymalizować zysk. Tarcze firmowane marką Brembo jadą po prostu na opinii wyczynowych układów hamulcowych tej firmy.
Reasumując: jakość słaba a ludzie i tak kupują to jak małpa kit :D
Podobnie ma się sprawa z bidną linią Ferrodo (Premier czy jak im tam). Klocek gówniany, produkowany w fabryczce pod W-wa ale wszyscy pamiętają wyczynowe kloce Ferrodo po 2 tysiące za komplet i kupują, jarając się jak chińczyk na tartą cegłę, że "majom sportowe" ;)
Obecnie chyba lepszym pomysłem do "parasportowego" użytkowania są produkty choćby EBC.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Tomzik » 29 mar 2011, 11:51

No to mam mieszane uczucia, bo:

1. Wychodzi na to, że się najarałem jak Chińczyk na tartą cegłę, ale..

2. Jest nadzieja, że Lucas będzie porządniejszy ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: faraon » 29 mar 2011, 17:01

Miałem tarcze LUCAS-a, wytrzymały 100 tys. km, potem zaczeły "bić". Teraz założyłem BOSCH-a (tarcze), klocki Ferrodo, ale jak dotąd jest OK.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Tomzik » 04 maja 2011, 12:38

Hehe- mechanior założył Lucasy i twierdzi, że nie da się jechać- heble trzymają i strasznie bije kierownica, mimo, że zmierzona grubość tarczy jest ok (28mm). Kazał mi zareklamować na bicie, co uczyniłem tydzień temu. Czekam na werdykt ;)

Po przetoczeniu starych tarcz, wyczyszczeniu zacisków (tłoczków) i wymianie końcówek drążka jest jak należy- zero bicia, zero ściągania nawet przy dużych prędkościach- zatem przeprosiłem się do Brembo i co więcej- chyba do Deltolota nie kupię Lucasa ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - Hamulce i ich zużycie

Post autor: Polej » 04 maja 2011, 12:51

fotisk pisze:Jeżeli tarcza poniżej wymiaru granicznego - wymiana, z klockami tak samo.
A jakie są te wymiary graniczne dla ukł. hamulcowego Kappy?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”