Problem po odpaleniu.

marek-marek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 31 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Problem po odpaleniu.

Post autor: marek-marek » 29 sie 2021, 19:41

Witam. Lancia Kappa 2.0 20V 155 KM ma problem 😁. Otóż po odpaleniu silnik pracuje na 3,4 cylindry. Nie wkręca się na obroty, jak próbuję dodać gazu to strzela w kolektor ssący. Problem sam ustaje jak się rozgrzeje. Poza tym mam wrażenie, że jak na 155 km to jest "mułek". Miałem kiedyś Themę 2.8 V6 150 km. Nawet nie ma porównania. ECU tradycyjnie się nie łączy, więc nie wiem co go boli. Proszę o sugestie. Jest ktoś z okolic Rzeszowa kto ma działający program do ECU?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: Bichoń » 29 sie 2021, 21:28

Mam podobny problem w Lybrze 2.0 20v R5. Dopóki nie rozgrzeje się do ok. 50 stopni, to silnik się trzęsie jak stary diesel, nie ma mocy i lubi sobie strzelić. Podejrzewam sondę lambda, tylko nie mam kiedy się zabrać za wymianę. Jedynym błędem który i pokazuje po podłączeniu to grzałka sondy lambda.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: faraon » 29 sie 2021, 21:31

A może zimne luty w ECU ?
Ja tak miałem w swojej byłej 2,0; 155 KM.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

marek-marek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 31 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: marek-marek » 29 sie 2021, 23:33

Mam założony miernik sondy.https://sklep.avt.pl/avt3134.html
Zimne luty? Rozbiore i zobaczę. Kappa ma hydraulikę na zaworach? Może to z tym związane, chociaż nie sądzę.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: Jam_Belfegor » 30 sie 2021, 11:33

A patrzył ktoś na kompresję na zimnym i ciepłym silniku? R5 2.0 od Fiata ma już bodajrze hydrauliczne popychacze i tu też może być pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: Marcin_D » 30 sie 2021, 12:33

A ja polecam sprawdzić szczelność po stronie układu dolotowego - może być gdzieś pęknięta guma i taki będzie efekt.
Jak miałem Kappe to pęknięta harmonijka za tłumikiem szmerów powodowała cuda na zimnym.

marek-marek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 31 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem po odpaleniu.

Post autor: marek-marek » 29 paź 2021, 7:08

Witam. Problem rozwiązany. Dokładnie sam się rozwiązał. Zatankowałem kilka razy kiepskie paliwo. Tragedia. Zalalem na renomowanej stacji full + środek do czyszczenia wtryskiwaczy, bóle minęły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”