Wymiana stukających popychaczy zaworów

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Wymiana stukających popychaczy zaworów

Post autor: stefan67 » 02 kwie 2021, 18:50

Coś mnie zaczęło postukiwać coraz częściej z tamtych okolic, w związku z czym zapytanie: Czy wymieniając wspomniane szklanki należałoby sprawdzić i ew. zakupić też inne gadżety ? Trochę tam tego jeszcze jest - półstożki, miseczki itp... Czy się tymi dodatkowymi nie przejmować, bo się nie zużywają w takim stopniu ?
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów

Post autor: jasiugm » 02 kwie 2021, 22:37

Półpanewek za bardzo nie wymienisz bo są obrabiane razem z głowicą przy produkcji. Jeśli nie będzie głębokich rys, to zostawiłbym je w spokoju.
Przy wymianie wiadomo -uszczelniacze wałków, rozrząd i ewentualnie pompa wody. Ja bym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe bo to mały koszt przy zdjętych wałkach. Podstawa to dobry ściskacz sprężyn zaworowych :)
Dodatkowo warto sprawdzić drożność kanałów olejowych. Zwróć też uwagę na stan krzywek wałków. Przez przytkane kanały olejowe potrafi je zjadać. Najlepiej powykręcać wszystkie zaślepki w głowicy i porządnie wszystko poprzepychać.
Jeśli masz jakieś pytania to wal śmiało :)
No i najważniejsze - musisz mieć blokady bo nie zdejmiesz wałka ssącego bez odkręcenia koła zębatego od wariatora. Blokady oryginały albo Tesam. Byle nie Quatros bo to gówno straszne i wadliwie wykonane (źle wywiercone otwory przez które da się je założyć tylko obrócone o 180 stopni)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów

Post autor: 1608cc » 03 kwie 2021, 8:53

jasiugm pisze: 02 kwie 2021, 22:37 Półpanewek za bardzo nie wymienisz bo są obrabiane razem z głowicą przy produkcji.
Można się przyjrzeć w jakim stanie są panewki wariatora - one już są wymienne.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów

Post autor: stefan67 » 03 kwie 2021, 17:21

Dzięki za info. Kanały olejowe były czyszczone w tamtym roku przy okazji wymiany pompy oleju i panewek korbowodowych, więc tu raczej jest OK. Blokady przećwiczyłem jedne i drugie, Quatros faktycznie są odwrotnie zrobione, z kolei Tesam, niby do właściwego silnika, bez VIS, ale ta od krzywki na wałku ssącym pasuje tak sobie... W Quatros natomiast krzywizny są dobre. Zakupię zatem jeszcze uszczelniacze. Dzięki raz jeszcze, pozdrawiam i wesołych, zdrowych Świąt życzę.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”