Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: matis1906 » 30 sie 2016, 19:21

Witajcie.
Pacjent to Kappa 2.0 20VT + LPG V gen JTG ICOM.
Auto nagrzewa się podczas spokojnej jazdy do 90 stopni i trzyma ładnie temperaturę, wentylator się załącza w odpowiednim momencie.
Występuje mały problem przy dynamicznej jeździe, otóż przy energicznej jeździe tj. kręcenie pod 6 tys. obr auto potrafi bardzo szybko się zagrzać. W kilka sekund temperatura potrafi wskoczyć na 100-110 stopni ( 110 stopni złapałem tylko raz przy ok. 180km/h, odpuściłem gaz i szybko wróciło na 90 stopni ).
Przy spokojnej jeździe do 4 tys. obr problem w ogóle nie występuje. Nie ma różnicy czy na PB czy LPG, grzeje się na obu paliwach.
Może to nie istotne ale silnik po 20km dynamicznej trasy jest tak mocno nagrzany że nie da się dotknąć nawet pasa przedniego co nigdy się nie zdarzało w mojej 2.4 20V.
Miał ktoś podobny problem ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20VT grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: Wilkin » 30 sie 2016, 20:16

A powiedzmy w korku też ci to występuje ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3231
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: volf » 30 sie 2016, 21:22

Na pierwszy "rzut oka" wygląda na niedrożną/za mało wydajną chłodnicę :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: matis1906 » 31 sie 2016, 0:51

W korku trzyma "pion". Wskazówka wskoczy na przedział między 90-95 stopni i od razu załącza się wentylator. Tak myślę sobie o temperaturze oleju, może przy "pałowaniu" mocno się nagrzewa i w pewnym momencie chłodzenie przestaje wyrabiać, tylko gdzie tu się wpiąć z takim czujnikiem... przy korpusie z chłodniczką oleju nie ma nawet milimetra miejsca.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2278
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: kond243 » 31 sie 2016, 14:00

Witam. Olej przez chłodnice oleju w20vt przepływa cały czas termostat w podstawce filtra oleju reguluje tylko jego przepływ. Pełne otwarcie jest przy 90stopniach oleju początek otwarcia przy 80stopniach. I uwierz ze na seryjnej chłodnicy ciężko przekroczyć 70stopni chyba że chłodnica jest mocno zabrudzona lub brak kierownicy powietrza na chłodnice. Przy pałowaniu złapie góra 90stopni w korku maks 100stopni. Jeszcze jedna sprawa wydech biegnie w tunelu miski olejowej i też go dogrzewa. Ja owinĄłem wydech od turbo po katalizator bandażem termoizolacyjnym, Jeśli w korku jest ok to podczas szybkiej jazdy bez problemu powinna się wychłodzić. Termostat może wariować. Druga sprawa nie wyrabia układ paliwowy i pb i lpi podwyższona temp Egt też da objaw przegrzania się. Podepnij pod kompa i sprawdź podczas jazdy co mówi czujnik w ecu i porównaj wskazania ecu,Czujnik możesz mieć jeden trzy pinowy lub dwa jeden dwu pinowy drugi jedno pionowy taki jak w fc20vt. I wskaźnik. Jeśli chcesz się wpiąć czujnikiem temp oleju to kup wskaźnik i przewierć korek spustowy oleju i tam wkręć czujnik. Najmniej inwazyjne metoda. A czy podczas szybkiej jazdy Klima włączona? Lamelki chłodnic czyste? Sprawdź co pokazuje sonda lambda przy dużym obciążeniu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: matis1906 » 01 wrz 2016, 13:53

Edit problemu, zrobiłem wczoraj 200km i trochę więcej się dowiedziałem.
Ogólnie to auto nagrzewa się bardzo ładnie, zapalę zimny silnik i po 2km trasy mam 90 stopni.
Zagadkowo robi się dopiero gdy uzyskam optymalną temperaturę pracy silnika, czyli po jakichś 10km.
Więc tak: temperatura podczas jazdy takiej zupełnie w miarę dynamicznej jest okej, wskazówka jest w pionie cały czas, następnie zatrzymuję się na światłach i silnik trzyma 90 stopni, wentylator nie chodzi po czym załącza się wentylator (od razu na drugi bieg bo wypiąłem rezystor z obiegu) i w momencie załączenia się wentylatora na postoju wskazówka dość dynamicznie wędruje pod 100 stopni ( w ciągu powiedzmy 8 sekund), następnie przez jakieś 5 sekund trzyma się na poziomie 100 stopni ,w tym momencie przestaje pracować wentylator i równocześnie z zaprzestaniem pracy wentylatora temperatura na wskaźniku spada do 90 stopni w ciągu kilku sekund. Sytuacja się powtarza za każdym załączeniem się wentylatora.??
Wygląda to tak jakby te gorące masy powietrza pod wpływem pracy wentylatora przepływały gdzieś w okolicy czujnika i go dogrzewały ? Brzmi to dość zagadkowo.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2278
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: kond243 » 01 wrz 2016, 15:06

Spradzaleś wskazania z zegarów z wskazaniem komputera? Dziwne bo w tak szybkim tempie to nie jest możliwy wzrost i spadek temperatury. Który rok auta? Czujniki są w termostacie. W tym czasie klimatyzacja włączona??
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: matis1906 » 01 wrz 2016, 15:15

Rocznik 1999, klima bez wpływu, z wyłączoną jak i włączoną problem występuje.
Pod kompa podepnę się dopiero u kolegi, w piątek.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: Borek » 01 wrz 2016, 18:42

U mnie takie nagłe wahania temperatury były możliwe - dopóki nie poprawiono elektryki, głównie masy na silniku ;). A objawy wyglądały tak że wskazówka potrafiła dolecieć do końca w prawo, potrafiła się zaświecić kontrolka przegrzania i to nawet jak wskazówka już opadła. To już jednak było ekstremum, zaczynało się od małych wahań w różnych warunkach, czasem w korku a czasem podczas jazdy.

U ciebie wygląda to na bardziej uzależnione od warunków jazdy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: rob_76 » 01 wrz 2016, 19:05

Jak dla mnie problemu z chłodzeniem nie masz - tylko z elektryką. Rzeczywiście nie ma możliwości, żeby temperatura cieczy zmieniała się tak szybko - za duża bezwładność systemu i pojemność cieplna...
Myślę, że koledzy dobrze radzą - przetrzepać elektrykę... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: matis1906 » 01 wrz 2016, 19:11

Zacznę od masy, już wstępnie padło na nią moje przypuszczenie ale z innego powodu, każdy odbiornik prądu powoduje skakanie wskaźnika ładowania. Na przykład wskazówka ładowania skacze sobie w rytm działającego kierunkowskazu. Sprawdzę jutro i dam znać :)

Awatar użytkownika
fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Post autor: fugazi55 » 01 wrz 2016, 20:56

A może trzeba sprawdzić korek na zbiorniku wyrównawczym? Czy jest sprawny? Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re:

Post autor: rob_76 » 02 wrz 2016, 0:56

fugazi55 pisze:A może trzeba sprawdzić korek na zbiorniku wyrównawczym? Czy jest sprawny? Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka
Sugerujesz zablokowane pęcherze gazu w układzie chłodzenia...? Oczywiście sprawdzić korek warto, ale wydaje mi się, że wtedy skoki temperatury występowałyby w przypadkowych momentach...? A tu chyba "warunki brzegowe" :) są jednoznaczne...(?)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1536
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

Post autor: bogdan » 02 wrz 2016, 7:45

Witam.
Sprawdź termometrem jaka jest faktycznie temperatura.
Chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem? uruchom zimny silnik i przyłóż rękę do chłodnicy i co się dzieje?
Jaki stan chłodnicy, od kiedy użytkujesz samochód? może ktoś uszczelniał układ i przesadził.
sprawdził bym to.
a ten korek załatwił mi kiedyś chłodnicę w themie 3.0, nie działał prawidłowo i rozerwało.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Post autor: fugazi55 » 03 wrz 2016, 22:33

Przychodzi mi jeszcze do głowy, że skład mieszanki jest ubogi stąd podwyższona temperatura. Miałem przypadek właśnie z podwyższoną temperaturą w tej samej kappie Wymieniliśmy czujnik ciśnienia bezwzględnego i przepływkę i jak ręką odjął. Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”