Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

macklu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:56
Imię: maciej
Lokalizacja: Poznań

Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: macklu » 13 lis 2020, 19:32

Witam. Kappa 3.0 jak w temacie. Zanim zaczalem demontować to i owo samochod jeżdżący. Nie bral oleju, pod korkiem czysto. Olej czysty. Niedawno postanowilem odswiezyc zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodzacego ktorego nie ubywalo. W zbiorniczku rdzawa oleista zawiesina. W przewodzie do chlodnicy podobnie: sciany tluste, pokryte tym samym. Zrobilem test z plynem reakcyjnym co2 i nie zmienil koloru. Czy ktorys z Szanownych Forumowiczow moze mnie nakierowac gdzie szukać problemu? Czyzby uszczelka glowicy na samym kanale wodnym? Historia auta nie do konca znana. Nie bylo kednak druciarstwa. Dzieki za podpowiedzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: pietrek125 » 13 lis 2020, 20:17

No to sam jestem ciekaw, bo mam podobnie w Thesis-ie 3.0V6... na korku i na górnej części zbiorniczka wyrównawczego takie rude masełko... nie ma tego dużo, ale jest... oleju i paraflu nie ubywa, test CO2 nic nie wykazał...rury do i z chłodnicy, termostat czyste... był wyciek na rurze pomiędzy termostatem a pompą, więc może ktoś próbował jakiś specyfikiem do doszczelniania układu chłodzenia :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: Johnny » 13 lis 2020, 20:18

Ale w czym problem? Że syf? W ponad dwudziestoletnim aucie? Może "kiedyś" była robiona uszczelka tylko ktoś wszystkiego dobrze nie wymył...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: pietrek125 » 13 lis 2020, 20:26

U mnie raczej nikt nic nie ruszał... do czasu robienia rozrządu rok temu... uszczelki pokryw, łączniki baranów, świece, wszystko było fabryczne... jedynie pompa wody, z paskiem była robiona wcześniej, czego pamiątką był silikon na rurze w kominku pompy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

macklu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:56
Imię: maciej
Lokalizacja: Poznań

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: macklu » 13 lis 2020, 20:59

Gdyby bylo tego mało to bym olal. W drugiej Kappie mam czysciutko a podobny rocznik. Patrzac na sruby, spinki i inne raczej nic nie bylo robione.. Poza rozrzadem. Raczej watpie zeby ktos pomylil zbiorniczki i wlal do wody plyn do wspomagania. Bede kopał glebiej. Jakby co piszcie. Dzięki

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: volf » 13 lis 2020, 21:05

Najpierw wypadałoby przepłukać/umyć układ, potem nalać świeżego płynu i obserwować...

Jak będzie źle to dopiero się martwić ale raczej to nie będzie drobnostka :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: pietrek125 » 13 lis 2020, 21:06

Ja jeżdżę i obserwuję, i staram się nie przejmować...(było płukane dwa razy destylką i dalej po jeździe pojawia się masełko na korku, tak ciut ciut, ale tłuste jest)... winne mogą być uszczelki pod głowicami, albo oringi na tulejach, ale też wymienniki woda/olej, ten od skrzyni mam wyeliminowany, więc pozostał ten na silniku... tylko w Kapiszonie chłodnica/e oleju są powietrzne (z tego co wiem), więc raczej zostają uszczelki... jak kolega znajdzie to proszę dać znać , bo pewnie u mnie będzie to samo...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: Jam_Belfegor » 14 lis 2020, 13:01

A jaki w 3.0 jest wymiennik ciepła - chłodnica oliwy. Powietrzna czy wodna? Oliwa w układzie chłodziwa to nie zawsze UPG :D choć przejście na UPG też możne być takie że nie będzie w układzie CO2 w takiej ilości że test coś pokarze. Trzeba się przyjrzeć miejscom gdzie chłodziwo mija się w oliwą. Każda uszczelkę w końcu szlak trafi :lol:

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

Post autor: pietrek125 » 14 lis 2020, 16:45

W Kappie powietrzna, w Thesis wodna...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”