Śruba wału korbowego

tomek882
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:12
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Śruba wału korbowego

Post autor: tomek882 » 19 maja 2020, 12:51

Witam. Mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego wału korbowego. Silnik to 2.0 20v 155km. Nie wiem czy to lewy czy prawy gwint. Na śrubie jest oznaczenie 1 2 R L

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: Maniak » 19 maja 2020, 12:59

Lewy, odkręcasz w prawo
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

tomek882
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:12
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: tomek882 » 19 maja 2020, 13:05

Chyba dam sobie z tym spokój. Pękły mi dwie nasadki.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: Jam_Belfegor » 19 maja 2020, 13:21

Śruba na wale ma odwrotny gwint czyli okręcasz zgodnie ze wskazówkami zegara, na udarze jedziesz na wkręcaniu. Ręcznie życzę powiedzenia :) Jedynie co mi się ręcznie udało odkręcić z rozrządu to koła z wałków rozrządu.

P.S: to jakieś słabe te nasadki miałeś bo prędzej objedziesz łeb śrubie niż nasadkę rozwalisz... no chyba ze sprzęt od Topex'a i spółki :D Mam kilka nasadek jeszcze z dawnych czasów i używam tylko do delikatnych prac :lol: ... jeśli już. Boję się że się plastelina z której to ulepili wyrobi.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2020, 13:25 przez Jam_Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek882
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:12
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: tomek882 » 19 maja 2020, 13:25

Próbowałem przez ramię 1.5m ale jedyne co mi się udało to połamać klucze :D Myślę nad palnikiem ale na razie zajmę się czymś innym bo silnik mam na stole wyciągnięty. Jedna nasadka neo druga yato

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: Jam_Belfegor » 19 maja 2020, 13:32

Nie wiem czy Ci tu coś palnik pomorze :( Raczej dobry klucz udarowy. Ja wczoraj wybijałem z łapy śrubę od poduszki. Tak france korozja przytrzymała że 2 kg młot nie pomógł. Grzałem palnikiem łapę, by się trochę rozszerzyła, podlane wcześniej było penetratorem, rozruszane ręcznie na tyle ze się po obwodzie już kręciła. Nic łapa sina od grzania a śruba dalej stoi jak stała. Dopiero poddała się jak ją pneumatem pociągnołem.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Śruba wału korbowego

Post autor: Jam_Belfegor » 19 maja 2020, 13:36

U mnie w Delcie na pierwszym silniku był już jakiś "szpej" bo też była tak dowalona, że dopiero pościła na pneumacie na najwyższym uciągu i to na przekroczonym ciśnieniu. A trza uważać bo łatwo ją omyłkowo dokręcić chcąc wykręcić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”