Pytanie zagadka
Podmiana skrzyni biegów
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Podmiana skrzyni biegów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Podmiana skrzyni biegów
Johnny niestety jest zonk inne sprzęgło inny wysprzęglik oraz mocowana jest od gory. A w Kappie z boku i do dołu. Można by kombinować bo sprzęgło by podeszło z Thesis wysprzęglik tez. Tylko trzeba dorabiać mocowanie. I problem będzie z visco. Trzeba by dyfer przerabiać. Skrzynia C530 więc i dyfer powinien pasować pług&play. Lub włożyć Torsena i po kłopocie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podmiana skrzyni biegów
Ponownie witam,
myślałem ,że jestem wśród fachowców ,miłośników marki.
myślałem ,że jestem wśród fachowców ,miłośników marki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Podmiana skrzyni biegów
Przecież pisałem że oto chodzi.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podmiana skrzyni biegów
Jak to było? Jedna jaskółka nie czyni wiosny?
Nie chcę nikogo obrazić, ale wracając do meritum - ma ktoś?
Nie chcę nikogo obrazić, ale wracając do meritum - ma ktoś?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Podmiana skrzyni biegów
Nowe te wleczone rurowe
Jaka cena za oba
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Podmiana skrzyni biegów
On chce kupić a nie sprzedać, chyba
I pewnie niekoniecznie nowe ale lepiej kupić ten starszy typ-większa pewność, ze nie odpadną z powodu korozji
I pewnie niekoniecznie nowe ale lepiej kupić ten starszy typ-większa pewność, ze nie odpadną z powodu korozji
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podmiana skrzyni biegów
Potrzebne na już.
Starszy zamienny z rurowymi?
Starszy zamienny z rurowymi?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Podmiana skrzyni biegów
Tak. Jedyna różnica tulejka w wahaczu jest mniejsza ale w niczym to nie przeszkadza. Zgadzam się te starsze są ocynkowane. I nie gniją od środka.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2019, 22:39 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Powód: ortografia
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Podmiana skrzyni biegów
Dzięki za info.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 54
- Rejestracja: 31 paź 2008, 0:00
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Podmiana skrzyni biegów
Witam Kolegów po dłuższej nieobecności. Znalazłem trochę czasu i 2 dni temu podmieniłem skrzynkę biegów. Tak jak obiecałem zakończę temat z opisem.
Skrzynię zakupiłem od Kolegi z Forum od 2.0Turbo 20V. Tak jak opisał była to skrzynia poliftowa - bez impulsatora, widełki na łożysko wyciągane, wybierak biegów na linki oraz z wyjściem z dyfra na VISCO.
Moja skrzynka - napęd na linki, impulsator, łożysko pchane.
Żeby wszystko zgrało do mojego motoru musieliśmy:
1) Przełożyć widełki - problem z wybiciem górnej tulejki. Rozwiązanie - średniej wielkości młotek.
2) Napędzić impulsator - bez problemu aczkolwiek trzeba było namieszać. Z tego powodu do "nowej" skrzynki poszła moja obudowa dyfra, mój mechanizm różnicowy z przełożonym kołem talerzowym.
Wymieniłem to koło, żeby nie uszkodzić napędu impulsatora przy zbijaniu łożyska.
3) Wymienić obudowę łożyska na dyfrze ze względu na obecność u dawcy VISCO.
Z ciekawostek wymienię, że szabelki od poziomu oleju w skrzynkach mają naniesione różne wysokości stanu oleju.
A teraz po teście drogowym:
1) Źle wchodziła "5" - regulacja linki i jest
2) Parametry z jazdy na "nowej":
"4"-3 tys./102 km/h
"5"-3 tys./122 km/h
Na "starej":
"5"-3 tys. 98 km/h
Strzał w "10".
Temat uważam za wyczerpany. W razie pytań w tym temacie, proszę pisać.
Skrzynię zakupiłem od Kolegi z Forum od 2.0Turbo 20V. Tak jak opisał była to skrzynia poliftowa - bez impulsatora, widełki na łożysko wyciągane, wybierak biegów na linki oraz z wyjściem z dyfra na VISCO.
Moja skrzynka - napęd na linki, impulsator, łożysko pchane.
Żeby wszystko zgrało do mojego motoru musieliśmy:
1) Przełożyć widełki - problem z wybiciem górnej tulejki. Rozwiązanie - średniej wielkości młotek.
2) Napędzić impulsator - bez problemu aczkolwiek trzeba było namieszać. Z tego powodu do "nowej" skrzynki poszła moja obudowa dyfra, mój mechanizm różnicowy z przełożonym kołem talerzowym.
Wymieniłem to koło, żeby nie uszkodzić napędu impulsatora przy zbijaniu łożyska.
3) Wymienić obudowę łożyska na dyfrze ze względu na obecność u dawcy VISCO.
Z ciekawostek wymienię, że szabelki od poziomu oleju w skrzynkach mają naniesione różne wysokości stanu oleju.
A teraz po teście drogowym:
1) Źle wchodziła "5" - regulacja linki i jest
2) Parametry z jazdy na "nowej":
"4"-3 tys./102 km/h
"5"-3 tys./122 km/h
Na "starej":
"5"-3 tys. 98 km/h
Strzał w "10".
Temat uważam za wyczerpany. W razie pytań w tym temacie, proszę pisać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Podmiana skrzyni biegów
A czy bebechy skrzyni są te same w 16vt? Jeśli będzie trzeba tylko przełożyć do obudowy 20V to fajna opcja na zrobienie sobie comfortasamul2 pisze: ↑03 sty 2019, 18:47 Apropos skrzyni 16VT to nie jest bezproblemowa opcja do 20V. Trochę inaczej usytuowany rozrusznik i blacha pod skrzynią nie spasuje, sterowanie drążkiem (nawet jak założymy ją do wersji z drążkiem to też wychodzi trochę w innym miejscu przez co pręt trze idealnie o centralkę airbag), kolejna rzecz to brak możliwości skręcenia z miską (16VT ma blaszaną) no i obecność Visco.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V