Strona 1 z 3

Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 30 sie 2016, 19:21
autor: matis1906
Witajcie.
Pacjent to Kappa 2.0 20VT + LPG V gen JTG ICOM.
Auto nagrzewa się podczas spokojnej jazdy do 90 stopni i trzyma ładnie temperaturę, wentylator się załącza w odpowiednim momencie.
Występuje mały problem przy dynamicznej jeździe, otóż przy energicznej jeździe tj. kręcenie pod 6 tys. obr auto potrafi bardzo szybko się zagrzać. W kilka sekund temperatura potrafi wskoczyć na 100-110 stopni ( 110 stopni złapałem tylko raz przy ok. 180km/h, odpuściłem gaz i szybko wróciło na 90 stopni ).
Przy spokojnej jeździe do 4 tys. obr problem w ogóle nie występuje. Nie ma różnicy czy na PB czy LPG, grzeje się na obu paliwach.
Może to nie istotne ale silnik po 20km dynamicznej trasy jest tak mocno nagrzany że nie da się dotknąć nawet pasa przedniego co nigdy się nie zdarzało w mojej 2.4 20V.
Miał ktoś podobny problem ?
Pozdrawiam

Re: Kappa 2.0 20VT grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 30 sie 2016, 20:16
autor: Wilkin
A powiedzmy w korku też ci to występuje ?

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 30 sie 2016, 21:22
autor: volf
Na pierwszy "rzut oka" wygląda na niedrożną/za mało wydajną chłodnicę :?:

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 31 sie 2016, 0:51
autor: matis1906
W korku trzyma "pion". Wskazówka wskoczy na przedział między 90-95 stopni i od razu załącza się wentylator. Tak myślę sobie o temperaturze oleju, może przy "pałowaniu" mocno się nagrzewa i w pewnym momencie chłodzenie przestaje wyrabiać, tylko gdzie tu się wpiąć z takim czujnikiem... przy korpusie z chłodniczką oleju nie ma nawet milimetra miejsca.

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 31 sie 2016, 14:00
autor: kond243
Witam. Olej przez chłodnice oleju w20vt przepływa cały czas termostat w podstawce filtra oleju reguluje tylko jego przepływ. Pełne otwarcie jest przy 90stopniach oleju początek otwarcia przy 80stopniach. I uwierz ze na seryjnej chłodnicy ciężko przekroczyć 70stopni chyba że chłodnica jest mocno zabrudzona lub brak kierownicy powietrza na chłodnice. Przy pałowaniu złapie góra 90stopni w korku maks 100stopni. Jeszcze jedna sprawa wydech biegnie w tunelu miski olejowej i też go dogrzewa. Ja owinĄłem wydech od turbo po katalizator bandażem termoizolacyjnym, Jeśli w korku jest ok to podczas szybkiej jazdy bez problemu powinna się wychłodzić. Termostat może wariować. Druga sprawa nie wyrabia układ paliwowy i pb i lpi podwyższona temp Egt też da objaw przegrzania się. Podepnij pod kompa i sprawdź podczas jazdy co mówi czujnik w ecu i porównaj wskazania ecu,Czujnik możesz mieć jeden trzy pinowy lub dwa jeden dwu pinowy drugi jedno pionowy taki jak w fc20vt. I wskaźnik. Jeśli chcesz się wpiąć czujnikiem temp oleju to kup wskaźnik i przewierć korek spustowy oleju i tam wkręć czujnik. Najmniej inwazyjne metoda. A czy podczas szybkiej jazdy Klima włączona? Lamelki chłodnic czyste? Sprawdź co pokazuje sonda lambda przy dużym obciążeniu.

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 13:53
autor: matis1906
Edit problemu, zrobiłem wczoraj 200km i trochę więcej się dowiedziałem.
Ogólnie to auto nagrzewa się bardzo ładnie, zapalę zimny silnik i po 2km trasy mam 90 stopni.
Zagadkowo robi się dopiero gdy uzyskam optymalną temperaturę pracy silnika, czyli po jakichś 10km.
Więc tak: temperatura podczas jazdy takiej zupełnie w miarę dynamicznej jest okej, wskazówka jest w pionie cały czas, następnie zatrzymuję się na światłach i silnik trzyma 90 stopni, wentylator nie chodzi po czym załącza się wentylator (od razu na drugi bieg bo wypiąłem rezystor z obiegu) i w momencie załączenia się wentylatora na postoju wskazówka dość dynamicznie wędruje pod 100 stopni ( w ciągu powiedzmy 8 sekund), następnie przez jakieś 5 sekund trzyma się na poziomie 100 stopni ,w tym momencie przestaje pracować wentylator i równocześnie z zaprzestaniem pracy wentylatora temperatura na wskaźniku spada do 90 stopni w ciągu kilku sekund. Sytuacja się powtarza za każdym załączeniem się wentylatora.??
Wygląda to tak jakby te gorące masy powietrza pod wpływem pracy wentylatora przepływały gdzieś w okolicy czujnika i go dogrzewały ? Brzmi to dość zagadkowo.

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 15:06
autor: kond243
Spradzaleś wskazania z zegarów z wskazaniem komputera? Dziwne bo w tak szybkim tempie to nie jest możliwy wzrost i spadek temperatury. Który rok auta? Czujniki są w termostacie. W tym czasie klimatyzacja włączona??

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 15:15
autor: matis1906
Rocznik 1999, klima bez wpływu, z wyłączoną jak i włączoną problem występuje.
Pod kompa podepnę się dopiero u kolegi, w piątek.

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 18:42
autor: Borek
U mnie takie nagłe wahania temperatury były możliwe - dopóki nie poprawiono elektryki, głównie masy na silniku ;). A objawy wyglądały tak że wskazówka potrafiła dolecieć do końca w prawo, potrafiła się zaświecić kontrolka przegrzania i to nawet jak wskazówka już opadła. To już jednak było ekstremum, zaczynało się od małych wahań w różnych warunkach, czasem w korku a czasem podczas jazdy.

U ciebie wygląda to na bardziej uzależnione od warunków jazdy.

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 19:05
autor: rob_76
Jak dla mnie problemu z chłodzeniem nie masz - tylko z elektryką. Rzeczywiście nie ma możliwości, żeby temperatura cieczy zmieniała się tak szybko - za duża bezwładność systemu i pojemność cieplna...
Myślę, że koledzy dobrze radzą - przetrzepać elektrykę... ;)

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 01 wrz 2016, 19:11
autor: matis1906
Zacznę od masy, już wstępnie padło na nią moje przypuszczenie ale z innego powodu, każdy odbiornik prądu powoduje skakanie wskaźnika ładowania. Na przykład wskazówka ładowania skacze sobie w rytm działającego kierunkowskazu. Sprawdzę jutro i dam znać :)

: 01 wrz 2016, 20:56
autor: fugazi55
A może trzeba sprawdzić korek na zbiorniku wyrównawczym? Czy jest sprawny? Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka

Re:

: 02 wrz 2016, 0:56
autor: rob_76
fugazi55 pisze:A może trzeba sprawdzić korek na zbiorniku wyrównawczym? Czy jest sprawny? Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka
Sugerujesz zablokowane pęcherze gazu w układzie chłodzenia...? Oczywiście sprawdzić korek warto, ale wydaje mi się, że wtedy skoki temperatury występowałyby w przypadkowych momentach...? A tu chyba "warunki brzegowe" :) są jednoznaczne...(?)

Re: Kappa 2.0 20vT - grzeje się przy dynamicznej jeździe

: 02 wrz 2016, 7:45
autor: bogdan
Witam.
Sprawdź termometrem jaka jest faktycznie temperatura.
Chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem? uruchom zimny silnik i przyłóż rękę do chłodnicy i co się dzieje?
Jaki stan chłodnicy, od kiedy użytkujesz samochód? może ktoś uszczelniał układ i przesadził.
sprawdził bym to.
a ten korek załatwił mi kiedyś chłodnicę w themie 3.0, nie działał prawidłowo i rozerwało.
Pozdrawiam.

: 03 wrz 2016, 22:33
autor: fugazi55
Przychodzi mi jeszcze do głowy, że skład mieszanki jest ubogi stąd podwyższona temperatura. Miałem przypadek właśnie z podwyższoną temperaturą w tej samej kappie Wymieniliśmy czujnik ciśnienia bezwzględnego i przepływkę i jak ręką odjął. Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka