Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: marceli » 09 kwie 2016, 19:38

stabraf pisze:Na półosi od strony drivera przy skrzyni jest taka jakby pucha/zgrubienie ;)

Kurka po 6-ciu latach użytkowania dziś tam zajrzałem jakoś przypadkiem patrzę a ja mam takie coś.... identyko jak na zdjęciu co Endrju wrzucił.

Znaczy mam Visco??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: stabraf » 09 kwie 2016, 19:57

Dooookładnie ;)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: marceli » 09 kwie 2016, 19:59

A to mnie zawsze zastanawiało ,że tak sobie spoko radzi np na śliskim itp.

Myślałem ,że dobra opona +waga auta to tego zasługa a tu jeszcze taki patencik.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: stabraf » 09 kwie 2016, 19:59

: ok2 : :zjezdzam:

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: rob_76 » 22 kwie 2016, 23:30

Dla zainteresowanych, a nie wiedzących, Visco wygląda tak (widok na zdjęciu od strony skrzyni):
003resized 19.12.15..jpg
Ta "koronka" to część łącząca się (rodzaj sprzęgła) z dyferencjałem (a raczej z przekładnią główną) na wcisk:
015resized 19.12.15..jpg
W Visco od drugiej strony wchodzi wałek pośredni - również na wcisk...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 23 kwie 2016, 12:21

W duzym skrócie: Koronka obraca sie z lewym kolem, prawa półoś przechodzi przez środek ustrojstwa do dyfra.

W środku są tarczki i olej.

Jak jedziemy prosto obie czesci kreca się z +/- tą samą prędkością.

Jedno koło zaczyna tracić przyczepność, powstaje różnica, olej się grzeje i gęstnieje i zaczyna napędzać drugą półoś.

Czuć lekkie opóźnienie w reakcji.

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Borek » 23 kwie 2016, 19:43

Myślałem, że w LSD lepkościowych to nie grzanie powoduje gęstnienie oleju tylko siły ścinające (powstające pomiędzy obracającymi się z różną prędkością płytkami). Ale ja tylko fizyk jestem a nie inżynier mechaniki motoryzacyjnej, nie wiem co tam siedzi. :P

EDIT: notabene ten olej w visco nie jest wieczny i podobno po ok. 100 tys. przejechanych km taki dyferencjał traci swoje własności, staje się zwykłym otwartym dyfrem. O ile dobrze kojarzę te nieliczne przypadki kiedy powinien zadziałać to u mnie po pół milionie nadal jakoś działa...
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Piszczyk » 14 paź 2016, 23:29

a pytanie jeszcze
z ePERa wynika że samo visco (element we wnętrzu skrzyni + puszka) jest identyczne w kappie (2,0T/2,4/3,0) i delcie II2,0T
nie mogę jednak dojść co ze sztywną półosią do podpory
są różne w kappach w zależności od silnika? inna dla kappy/delty 2,0T16v inna dla 2,4/2,0T20v a inna dla 3,0?
potrzebuję skompletować visco + podporę żeby wsadzić do skrzyni alfy 166 spiętej z busso v6
a na quaifa albo q2 na razie brak funduszy... a kompletu skrzynia z 3.0 + półoś na razie nawet na alledrogo nie ma (są bez półosiek...)
(pomijam że pewnie będą i do wymiany przewody olejowe do chłodnicy bo chyba są inaczej ułożone obok visco)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Michor » 26 paź 2016, 12:10

Obudowa dyfra jest ta sama.

Obstawiałbym ze w związku z różnymi blokami R5/R4/V6 wałek pośredni (długa półoś i podpora) będą inne.

Szukaj torsena :) korpus dyfra powinien pasować i będziesz miał prawdziwą szperę a nie "protezę" :P


W Visco może się człowiekowi nie tylko olej zagrzać - ale i krew w żyłach - jak na zakręcie najpierw ładnie sklei i wciągnie a potem zerwie obydwoma kołami.

Wtedy idea podsterowności nabiera innego kształtu :D
(szczególnie na mokrym/śniegu - przód wtedy leci strasznie)
(swoją drogą każdej szpery to dotyczy)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: fugazi55 » 23 gru 2019, 4:51

Witam,
Dołączę się do tematu. Co jest nie tak z dyferencjałem czy visco? Już drugie visco umarło. Fakt drugie było używane nie wiadomo jak długo. Ale żeby po 100 km jazdy padło. Chyba że za ciężka noga? Tylko że pierwsze przetrwało od nowości a trochę pojeździło. Fakt jest taki że tarczki w visco się ślizgają auto nie jedzie. Olej był zmieniany 75W90 i odpowiedni staw w skrzyni. Może ktoś może pomóc co zaradzić. Jedna zo opcji to wymiana na dyferencjał klasyczny.
Pozdrowienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”