Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: rob_76 » 21 wrz 2014, 23:26

Panowie Kappisti - mam pytanie, po czym rozpoznać, czy mój Kappiszon ma Viscodrive? Pokopałem troszkę w historii, ale nie trafiłem na nic użytecznego...
Wiem, że we wszystkich Turbo-Coupe'tach był to standard, natomiast w 2.4 - opcja. Czy są jakieś cechy charakterystyczne, po których można to poznać in situ - n.p. spod samochodu? Lub/i jakie oznaczenie skrzyni o tym świadczy i gdzie tego szukać?
Z góry dzięki za info!
Pozdrawiam
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: stabraf » 22 wrz 2014, 0:09

Na półosi od strony drivera przy skrzyni jest taka jakby pucha/zgrubienie ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: momo1234/momo11 » 22 wrz 2014, 9:37

Nie od strony drivera :) Na długiej półośce to jest montowane jak dobrze kojarzę a więc od strony pasażera. Jak masz podniesione auto to zakręć kołkiem którymś lekko. Jak się kręcą obydwa w tę samą stronę to jest visco. Jak jedno w tą a drugie w przeciwną to jest zwykła różnicówka.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: volf » 22 wrz 2014, 10:16

Momo-czy to znaczy, że taka skrzynia nie posiada wcale mechanizmu różnicowego i jego rolę przejmuje visco :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: momo1234/momo11 » 22 wrz 2014, 10:54

A na to pytanie niestety Ci nie odpowiem bo nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Michor » 22 wrz 2014, 10:57

Nie do końca tak jest Panowie.

Koło się zakręci samo, tak jak przy otwartym dyfrze:)

Jest normalny mechanizm różnicowy, zaś visko jest po stronie kierowcy, zaraz przy mechanizmie (przy wyjściu długiej półośki ze skrzyni).

działa to tak, że: zewnętrzna część visco jest połączona z korpusem dyfra - a przez to z lewą półośką. Wewnętrzna część visco, jest połączona z prawą półośką. Jak obie zaczną się obracać względem siebie zbyt mocno to olej się grzeje, visco spina temat.

Ogólnie to jest takie 1s (na oko) opóźnienie- decha, jedno koło mieli, i z lekkim opóźnieniem zaczyna łapać drugie i robi się katapulta.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: rob_76 » 22 wrz 2014, 12:45

Ok - dzięki za odpowiedzi - najwyżej w wolnej chwili podniosę furę i sprawdzę ;)
Oczywiście dyfer jest zawsze, bo jest niezbędny przy skręcie (różnica prędkości koła zewnętrznego i wewnętrznego), natomiast visco działa jak "szpera" raczej, czyli przekazuje większą moc na koło dociążone (zewnętrzne). Innymi słowy - ogranicza straty ze względu na uślizg koła odciążonego w zakręcie (wewnętrzne). Podobnie przy ruszaniu - moc jest przekazywana na oba koła niezależnie od ich chwilowej przyczepności...
Tyle teorii ;)
Natomiast w praktyce - mam rozumieć, że ten "klocek" jest umieszczony pomiędzy obudową dyfra, a CV joint'em, czy też między półosią a CV joint'em? Czy jego obecność (bądź brak) jest jakoś uwzględniona w oznaczeniu skrzyni (i gdzie ew. tego oznaczenia szukać na obudowie skrzyni)?
Pzdr.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Michor » 22 wrz 2014, 13:34

rob_13376 pisze:Ok - dzięki za odpowiedzi - najwyżej w wolnej chwili podniosę furę i sprawdzę ;)
nie trzeba podnosić. Latarka i widać to od góry. Znajdź dyfer (mniej więcej za na wysokości przepustnicy/mechanizmu zmiany biegów) i zobaczysz czy jest Visco od góry
Oczywiście dyfer jest zawsze, bo jest niezbędny przy skręcie (różnica prędkości koła zewnętrznego i wewnętrznego), natomiast visco działa jak "szpera" raczej,
Nie raczej. Viscodrive to JEST szpera wiskotyczna (bardziej popularne w FWD są torseny czy płytkowe - ale Visco mimo wszystko - jest szperą - przy maksymalnym spięciu, daje ok 30%)
czyli przekazuje większą moc na koło dociążone (zewnętrzne). Innymi słowy - ogranicza straty ze względu na uślizg koła odciążonego w zakręcie (wewnętrzne). Podobnie przy ruszaniu - moc jest przekazywana na oba koła niezależnie od ich chwilowej przyczepności...
Tyle teorii ;)
Tak, ale tylko i wyłączne w przypadku gdy różnica obrotowa pomiędzy dwoma kołami osiągnie pewien poziom i olej w visco nagrzeje się na tyle żeby zaczęło działać. w 90% sytuacji drogowych visco nic nie robi. Zaczyna działać tylko i wyłącznie jak jedno z kół straci przyczepność (np. zakręt i wewnętrzne koło które traci przyczepność- czy też ruszanie z piskiem/po śniegu)

Natomiast w praktyce - mam rozumieć, że ten "klocek" jest umieszczony pomiędzy obudową dyfra, a CV joint'em, czy też między półosią a CV joint'em? Czy jego obecność (bądź brak) jest jakoś uwzględniona w oznaczeniu skrzyni (i gdzie ew. tego oznaczenia szukać na obudowie skrzyni)?
Pzdr.
Co do oznaczeń - nie sądzę. Skrzynia bez visco/z visco różni się korpusem dyfra i uszczelniaczem od strony visco (który jest większy) - tak to korpus, dekiel dyfra itp itd - jest takie same dla skrzyni z i bez.

Jeszcze raz, w takim razie.
CV jonits (przeguby) zostaw w świetym spokoju.
Visco jest zaraz PRZY DYFRZE. Pod rozrusznikiem.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: rob_76 » 22 wrz 2014, 13:46

No i pięknie! Dzięki Wojtku za wyjaśnienia co i jak - dziś zanurkuję pod maskę i sprawdzę!
Pozdrawiam wszystkich!
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: rob_76 » 30 wrz 2014, 12:40

Sorki za posta pod postem, ale nie da rady edytować... :?
Trochę mały tam od góry prześwit, no i rozrusznik przeszkadza, ale wygląda, że Visco jest "obecne na pokładzie" :D
Jak miło, że niemieccy doktorkowie medycyny są tak dobrze sytułowanii... :lol:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Radek » 26 mar 2015, 20:54

A propo visco,cieknie mi olej ze skrzyni,jesienią też ciekło i wymieniłem po obu stronach simmeringi i zauważyłem, ze na rysunku technicznym widziałem oring na półosi, a wtedy nie było więc dopasowałem i było oki,a teraz znowu : cenzura : :roll: :roll: .ciekawi mnie, czy kwestia zużycia szperki i niszczy ten oring kurcze miał ktoś jakieś przeboje ze szperką?Bo w sumie oprócz tego przecieku działa oki

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Borek » 03 kwie 2016, 12:23

Podepnę się pod tego starocia.

Słuchajcie, czy visco w Kappie i we Fiacie Coupe (20vt oczywiście) to jest identyczne? Bo dowiedziałem się niedawno, że Quaife robi takie fajne mechaniczne LSD ATB do Coupe właśnie i się zastanawiam na przyszłością Kappy... I ten sprzęt naprawdę robi świetną robotę w ograniczaniu poślizgu kół. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 05 kwie 2016, 9:37

A co ma piernik do wiatraka?:)


Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa Coupe 2.4 5.20v - Visco - jak rozpoznać?

Post autor: Borek » 05 kwie 2016, 13:37

Wiatrak napędza młyn, w którym wytwarza się mąkę na piernik ;). Nie rozumiem tak do końca pytania - temat jest o visco to pytam o visco, co prawda przy innym silniku ale w Kappach to chyba był zawsze ten sam model? No i pytanie czy ten sam był też we Fiacie Coupe? Pytam, ponieważ w katalogach Quaife nie ma dedykowanego osprzętu dla Kappy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 05 kwie 2016, 21:34

Patrz na skrzynie ogólnie i korpus dyfra bo to jest istotne.

Powinno być to samo- i niezależnie od tego czy visco jest czy nie- quaife powinien pasować.

Sprawdź nr korpusu dyfra pomiedzy lancia/ fiatem.

Jak masz visco i bedziesz chcial quaifa to imho skrzynia bazowa powinna być bez visco.

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”