Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa

Post autor: grzesiekj23 » 08 wrz 2014, 11:24

Ja przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu nie zdejmowałem pokrywy zaworów. Zdjąłem tylko koło pasowe wałka wydechu i po wszystkim. Tak w ogóle to czujnik obrotów wału(ten przy skrzyni) Jest chyba tylko potrzebny ECU do kontroli. Jak mi Kappka świrowała z wolnymi, odpiąłem ten czujnik i nic zauważalnego się nie zmieniło. Odpalała, chodziła, wkręcała się na obroty normalnie- obrotomierz też pokazywał prawidłowo, natomiast po odpięciu czujnika przy wałku rozrządu- kaplica.

A pokrywę jak odświeżałeś?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
busykarol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 29 kwie 2013, 19:38
Imię: Karol
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa

Post autor: busykarol » 08 wrz 2014, 12:14

Tak czy siak u mnie trzeba wymienić uszczelkę, z każdej strony silnik obrzygany : gafa :
Pokrywa była w opłakanym stanie, później dorzucę zdjęcie "przed". W Liroy Merlin kupiłem spray żaroodporny do pieców itp. do 400*C. Niestety stary lakier łuszczył się i trzeba było zdzierać do gołej blachy, jedynie pokrywka z napisem (5.20 2000 VIS) miała lakier w dobrym stanie więc została tylko oczyszczona przed położeniem nowej warstwy, reszte wyszlifowałem oczyściłem i pokryłem lakierem.
Obrazek

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa

Post autor: grzesiekj23 » 08 wrz 2014, 12:25

: ok2 :

Też chcę to zrobić i zastanawiałem się nad różnymi wariantami- od malowania piecowego, po lakier żaroodporny, ale widzę, że lakier daje radę. Ciekawe jak z wytrzymałością. W każdym razie niedługo też będę musiał zdejmować pokrywę zaworów, bo mi do jednej świecy sączy olej, to sobie wtedy też tak prysnę.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
busykarol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 29 kwie 2013, 19:38
Imię: Karol
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa

Post autor: busykarol » 09 wrz 2014, 20:23

Informacja od kolegi z ostatniej chwili - po wymianie czujnika kappa ożyła :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpa

Post autor: Maniak » 20 wrz 2014, 21:12

W mojej Lancii od kilku dni był taki problem, że potrafiła zgasnąć w czasie jazdy. Po ruszeniu tej brązowej kostki jechała dalej. Dziś nadszedł dzień na wymianę czujnika położenia wału. Od razu lepiej. Przeszedłem do operacji pacjenta... Na foto widać co się tam dzieje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: marceli » 21 sty 2021, 14:56

No i stało się...błąd czujnika fazy kappa umarła pod blokiem....a wczoraj jeszcze śmigała.
Do czujnika faz rozrząd rozpinamy???
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: stefan67 » 22 sty 2021, 8:29

Raczej tak. Z tego co pamiętam, nie da się go wyjąć bez ściągania koła pasowego wałka...
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: kond243 » 22 sty 2021, 12:45

Musisz rozpiąć rozrząd. Czujnik jest na kole wydechowym a koło wchodzi w czujnik od wewnątrz. Nie zdejmiesz inaczej.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: marceli » 22 sty 2021, 19:29

No to działamy...blokady są,zegar na ustawianie gmp też próbujemy zrobić temat profi : yesyes :
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: marceli » 01 lut 2021, 9:41

Temat ogarnięty. MES nie kłamał, po wymianie czujnika auto żyje. Oczywiście wiadomo nowy rozrząd itp. Potwierdzam ,że bez czujnika nie zapali.

Więcej info w moim wątku o kappie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20v VIS - po zgaszeniu na drugi dzień nie odpala

Post autor: piterjas » 18 wrz 2022, 10:51

Z odłączonym / uszkodzonym czujnikiem faz nie zapali, ale jak odpali to można go odpiąć i pluje wtedy komp błędami ale silnik nie gaśnie. Tak przynajmniej jest w roczniku 99 z elektroniczną przepustnicą czyli sterownik razem z przepustnicą.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”