Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Michal198422 » 06 maja 2011, 15:07

Wiele tematów przeczytałem jednak nic nie wiem nadal. Problem jest taki jak nie jeden raz opisywano czyli po jeździe ze stałą prędkością (np. 80-100km/h) przez minimum 15-20 sekund po dodaniu gazu zero reakcji. Wóz nie zwiększa obrotów ale nie świeci się żaden komunikat o błędzie czy to check czy na infocenter (ecsf czasem się wyświetli ale przy małych prędkościach gdzie brak mocy NIE występuje).Pomaga spuszczenie obrotów na jałowe. Wygląda na niesprawny egr z postów. Rurka metalowa wyczyszczona (cała jest szczelna) jak i gruszka na kolektorze i przewody gumowe - zero poprawy. Egr zaślepiłem - zero zmian czy to na lepsze czy na gorsze. Egr wyjąłem - zero reakcji (nawet żaden komunikat się nie pojawił a chyba coś powinno) :-? Zawór westgate próbowałem ruszyć ręką ale się poruszyć nie dał więc nie wiem czy to dobrze czy źle. Nie próbowałem jeszcze chyba tylko metody z odczepieniem przewodu od westgate..
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa tds brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo ?

Post autor: bargaw3181 » 06 maja 2011, 17:32

Pompa do regulacji - pomoże na 100%.
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Alan

Re: Kappa tds brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo ?

Post autor: Alan » 06 maja 2011, 17:52

Może być jeszcze problem z przepływomierzem nie koniecznie pompa,odepnij dla próby przepływomierz i zobacz co się będzie działo

Kopci na czarno w momencie braku mocy? U mnie jak kopciła był uszkodzony przyśpieszacz kątu wtrysku,świecił ECSF i też pomagało spuszczenie na jałowy. Niemniej odepnij przepływkę i zobacz co będzie. Zaślepienie EGR w tds powoduje właśnie takie objawy

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Kappa tds brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo ?

Post autor: bargaw3181 » 06 maja 2011, 18:40

te objawy to typowa pompa... szukając przyczyny tych objawów u siebie sprawdziłem wszystko... to pompa :D
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Michal198422 » 06 maja 2011, 21:55

Kopci tylko podczas ostrego przyspieszania. W czasie gdy brak mocy kopcenie się nie pojawia. Jutro sprawdzę jak po odpięciu przepływki. Dzięki za zainteresowanie i szybkie podpowiedzi :)


Dziś w końcu ponownie zabrałem się za testy. Bez odślepiania egr ponownie odczepiłem przepływomierz i problem znikł. Jadąc czy to 90km/h czy 100 czy to nawet 150km/h stałą prędkością przez czas po jakim mi problem się pojawiał (około20-30s) po depnięciu wóz szedł jak burza. Teraz szukam przepływomierza do tds-a. Sprawdzę jeszcze co będzie po podłączeniu EGR-a. Efekt końcowy napiszę co by innym pomogło w razie czego..choć oby nie było potrzebne:P
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Zbynek » 08 maja 2011, 18:33

Michal198422 pisze:Kopci tylko podczas ostrego przyspieszania. W czasie gdy brak mocy kopcenie się nie pojawia. Jutro sprawdzę jak po odpięciu przepływki. Dzięki za zainteresowanie i szybkie podpowiedzi :)


Dziś w końcu ponownie zabrałem się za testy. Bez odślepiania egr ponownie odczepiłem przepływomierz i problem znikł. Jadąc czy to 90km/h czy 100 czy to nawet 150km/h stałą prędkością przez czas po jakim mi problem się pojawiał (około20-30s) po depnięciu wóz szedł jak burza. Teraz szukam przepływomierza do tds-a. Sprawdzę jeszcze co będzie po podłączeniu EGR-a. Efekt końcowy napiszę co by innym pomogło w razie czego..choć oby nie było potrzebne:P

Z objawów wynika że to egr. Przepływka nie ma nic do tego. Po prostu po odpięciu przepływomierza komputer pracuje w trybie awaryjnym i stąd pozorne rozwiąznie problemu. Skoro egr na kolektorze jest ok to sprawdź ten element na przegrodzie z którego wychodzą gumowe wężyki, może on nest winowajcą.

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Michal198422 » 08 maja 2011, 19:16

Sprawdzałem i czyściłem wszystko co odpowiada za recyrkulację spalin (membrana w gruszce na kolektorze jest 100% ok w elektrycznym wydaje mi się że też - sprężone powietrze do komputerów się przydało).Po odślepieniu egr nadal z odłączonym przepływomierzem moc jest cały czas. Delikatnie zakopci przy ostrym gazie (tak miał odkąd go kupiłem). Pompa była ustawiana i regulowana w sierpniu zeszłego roku (profesjonalny sprzęt i wiedza) - wóz kompletnie nie miał siły jeździć bo była przestawiona o 3 zęby. Jeśli wymiana przepływomierza nic nie da zajmę się skombinowaniem nowego elektrozaworu na grodzi..
Z objawów wynika że to egr. Przepływka nie ma nic do tego. Po prostu po odpięciu przepływomierza komputer pracuje w trybie awaryjnym i stąd pozorne rozwiąznie problemu. Skoro egr na kolektorze jest ok to sprawdź ten element na przegrodzie z którego wychodzą gumowe wężyki, może on nest winowajcą.
Tylko czy wówczas nie było by reakcji silnika na zaślepienie/kompletne odłączenie EGR(wyjęty z komory silnika) podobnej jak przy odłączeniu przepływomierza?
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Michal198422 » 11 lip 2011, 19:18

Stwierdzam co następuje:

1. Wymiana przepływki bo jednak była uszkodzona (wzięta z allegro od fiata Marea 2,4 td - różni się tym elementem na który dochodzi rura od filtra powietrza więc trzeba było przełożyć).

2.Uszczelnienie przewodu/rury cienkiego odchodzącego od tego grubego dostarczającego powietrze do kolektora dolotowego połączonego z przepływomierzem (pęknięty przy czarnej puszce).

3.Wymiana filtra powietrza (z alfy 166 3,0 3,2 pasuje).

4. Wymiana 3 przewodów gumowych od EGR-a

Obyło się bez regulacji pompy. Zgasła kontrolka CHECK i zniknął komunikat o uszkodzeniu sterowania silnikiem (pojawia się sporadycznie nie mam pojęcia dlaczego - być może gdzieś któraś kostka jest uszkodzona i nie łączy jak powinna ;/ ). Generalnie samochód powoli wraca do sprawności..co jednak zajmie jeszcze z półtora roku z powodu braku na to wszystko kasy tak natychmiast.. Ale zaparłem się i go zrobię :D
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
Spxcompany
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1166
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:47
Skype: gg:3489385
Imię: Marcin
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Kappa tds - brak mocy. EGR, pompa wtryskowa, turbo?

Post autor: Spxcompany » 11 lip 2011, 22:49

Miałem coś podobnego w swojej Lybrze i był to zaworek nadciśnienia (podciśnienia - jakoś tak) a nie pompa a wszyscy tak myśleli, jak podjedziesz na dobrą diagnostykę komputerową to powinno to wyjść w błędach. Mi się tak robiło z mocą jak przekraczałem 120km/h i ni cholery nie chciała wyprzedzać szybko tylko jak żółw się zbierała.
Pozdrawiam - Marcin
Obecnie: Lancia Musa 1,9MTJ 2005 PLATINO
Wcześniej: Lancia Lybra 1,9JTD 2003 Sedan
Ford Mondeo 2,5 V6 1997 Kombi
VW Golf III 1,4 1992 Hatchback

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”