Kappa - pompa sprzęgła
Kappa - pompa sprzęgła
u mnie na szczęście wyciekł tylko płyn przez jakąś nieszczelność (nie padła pompa lub w ogóle całe sprzegło) z czasem mam wymienić wysprzęglik(?) bo sprzęgło łapie od połowy,
mam nadzieje, że jeszcze troszkę pojeżdzę ...
mam nadzieje, że jeszcze troszkę pojeżdzę ...
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT
Kappa - pompa sprzęgła
o kolejny tds, to się zapytam ile Ci pali??
Kappa - pompa sprzęgła
mam ja od sierpnia i na początku (po niefortunnym remoncie silnika(góry) ) paliła ok.12,5 l , teraz chyba sie coś dotarło bo ok.10-11l -mała różnica ale zawsze coś...myślałam, że normalny poziom spalania to ok.8 l i sie przeliczyłam.....
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT
Kappa - pompa sprzęgła
hm ale te 11 to miasto? a w trasie ile?
Kappa - pompa sprzęgła
..... zapomniałam - na samym poczatku paliła 13,5, bo w sierpniu pojechałam do Kazimierza i w trasie spaliła wtedy 12 l a teraz na pewno w przedziale od 10 do 11 l po miescie...( nie jeżdże dużo w trasy bo nie mam takiej potrzeby i niestety czasu-żeby gdzieś wyskoczyć) ...no chyba że wybiore sie pierwszy raz na zlocik...ale to jak zrobi sie cieplej bo niestety ten w styczniu odpada....
a myślisz że za dużo pali?
w ogóle to mam za każdym razem jak odpalam komunikat "avaria impianto controllo mottore"... czyli coś jeszcze tamten nie dopracował chyba z silnikiem ale nikt nie wie co to....( z mechaników)
hmm.....zauważyłam lekkie przedmuchy oleju w przewodzie tym grubym od powietrza, jakby silnik wywalał olej ....coś z pierścieniami..(.?)Nie jestem mechanikiem sporo czytam ale nie wiem ... gośc mnie na poczatku oszukał że zrobił cały remont silnika..a okazało sie, że wziął kase a potem powiedział że tylko górę.... szkoda słów
a myślisz że za dużo pali?
w ogóle to mam za każdym razem jak odpalam komunikat "avaria impianto controllo mottore"... czyli coś jeszcze tamten nie dopracował chyba z silnikiem ale nikt nie wie co to....( z mechaników)
hmm.....zauważyłam lekkie przedmuchy oleju w przewodzie tym grubym od powietrza, jakby silnik wywalał olej ....coś z pierścieniami..(.?)Nie jestem mechanikiem sporo czytam ale nie wiem ... gośc mnie na poczatku oszukał że zrobił cały remont silnika..a okazało sie, że wziął kase a potem powiedział że tylko górę.... szkoda słów
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT
Kappa - pompa sprzęgła
10 do 11 po miescie to tak jak mój , zobacz ile w trasie, z tym komunikatem to sprawdź świece żarowe jak któras nie grzeje to wyskakuje taki komunikat (jedna z możliwosci, ale warto sprawdzic)
aha jeszcze o tym przewodzie?? jak to zauważyłas ??
aha jeszcze o tym przewodzie?? jak to zauważyłas ??
Kappa - pompa sprzęgła
sprawdze, dzięki
mam nadzieje że to one....
a "check" jak sie pali to tez od tego komunikatu?....pali sie na początku a za jakieś 2-3 min gaśnie
mam nadzieje że to one....
a "check" jak sie pali to tez od tego komunikatu?....pali sie na początku a za jakieś 2-3 min gaśnie
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT
Kappa - pompa sprzęgła
tak od tego a ten olej to chyba w intercoolerze? może byc ze sprężarki
Kappa - pompa sprzęgła
ok. to mam "pracę domową' sprawdze to
dzięki
pozdrawiam
dzięki
pozdrawiam
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT
Kappa - pompa sprzęgła
do reanimacji uzylem po jednej z uszczelek z takich zestawow"Luckyy" pisze:w pompie wymienilem uszczelki - zobacze jak bedzie dalej,
http://img109.imageshack.us/img109/6378 ... qc4.th.jpg[/img]
http://img109.imageshack.us/img109/9525 ... nb0.th.jpg[/img]
http://img228.imageshack.us/img228/1235 ... al0.th.jpg[/img]
do dzis jest wszystko OK.
Re: Kappa - pompa sprzęgła
Minęło 5 lat i 70000km i ponownie wymieniałem uszczelki w pompie sprzęgła ale tym razem znalazłem odpowiedni zestaw naprawczy AutoFren D1199 jest on niby do Alfy 166 ale moja pompa jest taka jak w alfie. ePER podaje ze od 06-1998 były zmienione pedały właśnie na takie jak w AR 166.
Po wymianie uszczelek sprzęgło:
- wymaga dużo mniejszej siły do obsługi
- łatwiej jest je dozować
- znów mogę ruszyć bez dodawania gazu
tak wygląda stary typ
a tak nowy:
Po wymianie uszczelek sprzęgło:
- wymaga dużo mniejszej siły do obsługi
- łatwiej jest je dozować
- znów mogę ruszyć bez dodawania gazu
tak wygląda stary typ
a tak nowy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 505
- Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Koźmin Wlkp.
Re: Kappa - pompa sprzęgła
A gdzie to zanabyłeś i ile Cię to kosztowało ??
Pozdrawiam. Maciej.
Pozdrawiam. Maciej.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.
Re: Kappa - pompa sprzęgła
zestawy naprawcze do układów hamulcowych czy sprzęgła tej firmy są bardzo popularne i prawie każdy sklep motoryzacyjne je ma. Ja kupiłem u użytkownika tego forum o nicku QLO, CENA 35zł.
Sama wymiana jest dość prosta ale mało wygodna.
Ja robiłem to tak:
- akumulator - OUT
- blacha na której jest AKU - OUT (4 śruby klucz 13, 2 śruby klucz 10, najlepszy nasadowy z długą przedłużką)
- założyłem wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, poluzowałem go (płaska i wypompowałem tyle płynu ile się dało co by nie wylało się wszystko na dywanik przy demontażu pompy.
- obie osłony pod kierownicą - OUT
- popychacz tłoka z pedałem sprzęgła jest zabezpieczony małą zawleczka (przydatne małe szczypce albo silne palce )
- 'wyjście' z pompy jest chyba na klucz 11
- od góry zasilanie miało (kiedyś) fabryczną opaskę którą zmasakrowałem więc musiałem użyć nowej. Wężyk jak jest zimno twardnieje na tyle że przydaje się suszarka do włosów aby go zdjąć.
- sama pompa jest przykręcona na dwoma nakrętkami na klucz 13 (przydatna długa przedłużka ~25cm)
- do 'otwarcia' pompy przydaje się imadło lub druga osoba, zabezpieczeniem jest seger wewnętrzny; trzeba uważać bo sprzężna jest dość mocna i tłok może sam wypaść.
- trzeba uważać żeby nie założyć nowych uszczelek odwrotnie!!
- ja miałem duży problem żeby wymienić uszczelka obok tego plastikowego zasilania ale jakoś się udało najpierw wyjąć uszczelkę wraz z tym plastikiem z pompy a później plastik z uszczelki, później nowa uszczelka do pompy i na końcu plastik do uszczelki
Jak już pompa była zamontowana trzeba się trochę 'pobawić' z odpowietrzeniem. Najlepiej wlać płynu po sam korek tak żeby przypadkiem nie złapał powietrza no i pomoc 2 osoby niezbędna
Sama wymiana jest dość prosta ale mało wygodna.
Ja robiłem to tak:
- akumulator - OUT
- blacha na której jest AKU - OUT (4 śruby klucz 13, 2 śruby klucz 10, najlepszy nasadowy z długą przedłużką)
- założyłem wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, poluzowałem go (płaska i wypompowałem tyle płynu ile się dało co by nie wylało się wszystko na dywanik przy demontażu pompy.
- obie osłony pod kierownicą - OUT
- popychacz tłoka z pedałem sprzęgła jest zabezpieczony małą zawleczka (przydatne małe szczypce albo silne palce )
- 'wyjście' z pompy jest chyba na klucz 11
- od góry zasilanie miało (kiedyś) fabryczną opaskę którą zmasakrowałem więc musiałem użyć nowej. Wężyk jak jest zimno twardnieje na tyle że przydaje się suszarka do włosów aby go zdjąć.
- sama pompa jest przykręcona na dwoma nakrętkami na klucz 13 (przydatna długa przedłużka ~25cm)
- do 'otwarcia' pompy przydaje się imadło lub druga osoba, zabezpieczeniem jest seger wewnętrzny; trzeba uważać bo sprzężna jest dość mocna i tłok może sam wypaść.
- trzeba uważać żeby nie założyć nowych uszczelek odwrotnie!!
- ja miałem duży problem żeby wymienić uszczelka obok tego plastikowego zasilania ale jakoś się udało najpierw wyjąć uszczelkę wraz z tym plastikiem z pompy a później plastik z uszczelki, później nowa uszczelka do pompy i na końcu plastik do uszczelki
Jak już pompa była zamontowana trzeba się trochę 'pobawić' z odpowietrzeniem. Najlepiej wlać płynu po sam korek tak żeby przypadkiem nie złapał powietrza no i pomoc 2 osoby niezbędna
Re: Kappa - pompa sprzęgła
No i stało się - po 2 regeneracjach (wymiana elementów gumowych z zestawu AutoFren) oryginalna pompa BOSCHa poszła do kosza.
Nie mam zaufania do SAMKO wiec wybrałem pompę BREMBO zakupioną w AS24 za 270zł (po rabacie 243 zł).
Pudełko jest z logo Brembo ale już na pompie nie ma żadnych napisów.
Po wymianie (3 dni temu) działa poprawnie, bardziej płynnie i lżej, muszę się przyzwyczaić bo chyba punkt zadziałania jest trochę w innym miejscu.
Nie mam zaufania do SAMKO wiec wybrałem pompę BREMBO zakupioną w AS24 za 270zł (po rabacie 243 zł).
Pudełko jest z logo Brembo ale już na pompie nie ma żadnych napisów.
Po wymianie (3 dni temu) działa poprawnie, bardziej płynnie i lżej, muszę się przyzwyczaić bo chyba punkt zadziałania jest trochę w innym miejscu.
Re: Kappa - pompa sprzęgła
Po 2 latach pompa BREMBO zdechła.
Przez ok tydzień pedał sprzęgła nie wracał całkowicie do pozycji wyjściowej i z każdym dniem opadał bardziej.
Podejrzenie padło na wysprzęglik (który ma ponad 5 lat) bo pompa była sucha, że może jest nieszczelny i się zapowietrza układ.
Po próbie odpowietrzenia było tylko gorzej, płyn wyciekł a pompa nie pobierała nowego, więc pompa do wyjęcia.
Okazało się, że złamała się sprężyna wewnątrz pompy!!!
Powodowało to że tłok nie wracał do końca i nie zasysało płynu.
Tłok i sprężyna w pompie BREMBO jest inny niż w oryginalnej pompie BOSCH!!
Mimo wszystko włożyłem sprężynę ze starej cieknącej pompy BOSCH do Brembo i jakoś to działa.
Natomiast mam już nową oryginalną pompę BOSCH zakupioną w AS24 na zapas.
Mają kilka sztuk w MEGA dobrej cenie w porównaniu do 700zł jakie chcą w ASO!
PS. Jeśli ktoś odpowietrza układ sprzęgła to przy wciśniętym pedale sprzęgła spuszczamy powietrze/płyn z wysprzęglika, dokręcamy odpowietrznik a następnie bardzo powoli podnosimy pedał sprzęgła i czekamy 5-10 sekund aby nowy płyn dotarł do pompy i dopiero powtarzamy pompowanie.
Przez ok tydzień pedał sprzęgła nie wracał całkowicie do pozycji wyjściowej i z każdym dniem opadał bardziej.
Podejrzenie padło na wysprzęglik (który ma ponad 5 lat) bo pompa była sucha, że może jest nieszczelny i się zapowietrza układ.
Po próbie odpowietrzenia było tylko gorzej, płyn wyciekł a pompa nie pobierała nowego, więc pompa do wyjęcia.
Okazało się, że złamała się sprężyna wewnątrz pompy!!!
Powodowało to że tłok nie wracał do końca i nie zasysało płynu.
Tłok i sprężyna w pompie BREMBO jest inny niż w oryginalnej pompie BOSCH!!
Mimo wszystko włożyłem sprężynę ze starej cieknącej pompy BOSCH do Brembo i jakoś to działa.
Natomiast mam już nową oryginalną pompę BOSCH zakupioną w AS24 na zapas.
Mają kilka sztuk w MEGA dobrej cenie w porównaniu do 700zł jakie chcą w ASO!
PS. Jeśli ktoś odpowietrza układ sprzęgła to przy wciśniętym pedale sprzęgła spuszczamy powietrze/płyn z wysprzęglika, dokręcamy odpowietrznik a następnie bardzo powoli podnosimy pedał sprzęgła i czekamy 5-10 sekund aby nowy płyn dotarł do pompy i dopiero powtarzamy pompowanie.