Kappa - wskazania temperatury
Kappa - wskazania temperatury
Witam
Być może już był poruszany ten temat, ale nie najlepiej radzę sobie z wyszukiwarkami na forumach.
Na rozgrzanym silniku mam 70 stopni C +- 5 stopni.
Czy jest to specyfika tego auta??
Uczono mnie w szkole ze optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni C.
Być może już był poruszany ten temat, ale nie najlepiej radzę sobie z wyszukiwarkami na forumach.
Na rozgrzanym silniku mam 70 stopni C +- 5 stopni.
Czy jest to specyfika tego auta??
Uczono mnie w szkole ze optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni C.
Lancia Kappa LS 2.0 (Power Drive)
146 PS
rok produkcji 1995
146 PS
rok produkcji 1995
Re: Kappa - wskazania temperatury
silnik?"Drac" pisze:Witam
Być może już był poruszany ten temat, ale nie najlepiej radzę sobie z wyszukiwarkami na forumach.
Na rozgrzanym silniku mam 70 stopni C +- 5 stopni.
Czy jest to specyfika tego auta??
Uczono mnie w szkole ze optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni C.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
Kappa - wskazania temperatury
na 99% termostat do wymiany
wskazanie powinno być 90st.
wskazanie powinno być 90st.
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
Kappa - wskazania temperatury
u mła też na godz 11,
wymieniam termostat i zobaczymy,taka opinia mechanika, powinno byc na 90 stopni, przy temacie jaka temperatura, uruchamia wentylator chłodnicy
wymieniam termostat i zobaczymy,taka opinia mechanika, powinno byc na 90 stopni, przy temacie jaka temperatura, uruchamia wentylator chłodnicy
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - wskazania temperatury
W JTD na 100% wskazowka ma byc pionowo - w benzynowych jest roznie."skyblu" pisze:u mła też na godz 11,
wymieniam termostat i zobaczymy,taka opinia mechanika, powinno byc na 90 stopni, przy temacie jaka temperatura, uruchamia wentylator chłodnicy
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa - wskazania temperatury
w benzynie czy stoisz czy jedziesz też ma być 90 stopni.
jak nie to klęknięty termostat, nawiasem, często on siada w naszych włoszkach, duzo jest o tym na forum.
albo czujnik, ale u mnie uszkodzenie czujnika objawiało sie że kilka dni po włączeniu kluczyka wskaźnik wskakiwał na 120stopni, a później pokazywał 70 nie więcej.
jak nie to klęknięty termostat, nawiasem, często on siada w naszych włoszkach, duzo jest o tym na forum.
albo czujnik, ale u mnie uszkodzenie czujnika objawiało sie że kilka dni po włączeniu kluczyka wskaźnik wskakiwał na 120stopni, a później pokazywał 70 nie więcej.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - wskazania temperatury
Na temat temperatury w Kappie było tyle razy że już nie bardzo mi się chce pisać.
Dla potomnych napiszę po raz kolejny. Wskaźnik na desce do wskaźnik a nie precyzyjny termometr. Często w Kappie wskaźnik lubi przekłamywać. Czujnik temperatury i sam układ wskazujący są zupełnie innego typu, rodzaju i sposobu działania jak np w deltach i dedrach i nie należy absolutnie przenosić doświadczeń pomiędzy tym modelami. Praktyka pokazuje że w starszych modelach wskazania pomiędzy 75 a 90 ( licząc te kreseczki na wskaźniku) podczas jazdy w chłodne dni jest normalna i wymiana termostatu wiele nie zmienia. W modelach z końcówki produkcji wskaźnik oscyluje bliżej pionu. Jazda szybsza lub w upalne dni powoduje że wskazówka przechodzi z pionu lekko w prawo. Nie wszystkie silniki mają optymalna temperaturę pracy 90 st.C. Dla przykładu podam dane serwisowe dotyczące Kappy
2.0 i 2,4
Termostat otwiera od 81 StC pełne otwarcie ~100
wentylator 1 bieg włącz 90 wyłącz 85
wentylator 2 bieg włącz 94 wyłącz 89
V6
Termostat otwiera się przy 85-89 max otwarcie około 95
wentylator 1 bieg włącz 86 wyłącz 81
wentylator 2 bieg włącz 90 wyłącz 85
i TD i JTD
termostat otwiera się przy 78-82 a pełne otwarcie przy 86
wiatraki pierwszy zakres włącz 86 wyłacz 81
wiatraki drugi zakres włącz 90 wyłącz 86
Wiatrakami steruje układ w zegarach i w zależności od wersji włącza poszczególne zakresy pracy.
Szczególnie w Dieslach widać że normalna temperatura ich pracy jest dość niska.
Jak ktoś stosuje zamienniki termostatów ( niefabryczne ) to może mieć oczywiście inne wskazania niż większość. Zamienniki najczęściej maja wyższe temperatury otwarcia ale dlaczego to nie mam pojęcia.
Jak tylko auto szybko nagrzewa się w chłodne poranki, nie przegrzewa sie podczas szybkiej jazdy na autostradzie i wleczeniu w korku to nie należy szukać dziury w całym i wskazania pomiędzy 75 a 90 przyjąć jako TTTM.
Dla potomnych napiszę po raz kolejny. Wskaźnik na desce do wskaźnik a nie precyzyjny termometr. Często w Kappie wskaźnik lubi przekłamywać. Czujnik temperatury i sam układ wskazujący są zupełnie innego typu, rodzaju i sposobu działania jak np w deltach i dedrach i nie należy absolutnie przenosić doświadczeń pomiędzy tym modelami. Praktyka pokazuje że w starszych modelach wskazania pomiędzy 75 a 90 ( licząc te kreseczki na wskaźniku) podczas jazdy w chłodne dni jest normalna i wymiana termostatu wiele nie zmienia. W modelach z końcówki produkcji wskaźnik oscyluje bliżej pionu. Jazda szybsza lub w upalne dni powoduje że wskazówka przechodzi z pionu lekko w prawo. Nie wszystkie silniki mają optymalna temperaturę pracy 90 st.C. Dla przykładu podam dane serwisowe dotyczące Kappy
2.0 i 2,4
Termostat otwiera od 81 StC pełne otwarcie ~100
wentylator 1 bieg włącz 90 wyłącz 85
wentylator 2 bieg włącz 94 wyłącz 89
V6
Termostat otwiera się przy 85-89 max otwarcie około 95
wentylator 1 bieg włącz 86 wyłącz 81
wentylator 2 bieg włącz 90 wyłącz 85
i TD i JTD
termostat otwiera się przy 78-82 a pełne otwarcie przy 86
wiatraki pierwszy zakres włącz 86 wyłacz 81
wiatraki drugi zakres włącz 90 wyłącz 86
Wiatrakami steruje układ w zegarach i w zależności od wersji włącza poszczególne zakresy pracy.
Szczególnie w Dieslach widać że normalna temperatura ich pracy jest dość niska.
Jak ktoś stosuje zamienniki termostatów ( niefabryczne ) to może mieć oczywiście inne wskazania niż większość. Zamienniki najczęściej maja wyższe temperatury otwarcia ale dlaczego to nie mam pojęcia.
Jak tylko auto szybko nagrzewa się w chłodne poranki, nie przegrzewa sie podczas szybkiej jazdy na autostradzie i wleczeniu w korku to nie należy szukać dziury w całym i wskazania pomiędzy 75 a 90 przyjąć jako TTTM.
Kappa - wskazania temperatury
I ta wypowiedz to właściwie esencja tematu. Wszyscy co początkiem zimy zjedli siekacze na termostatach w kappie doszli lub właśnie dochodzą do tych oto wniosków.
Kappa - wskazania temperatury
Całkowicie sie zgadzam."mike_d" pisze:I ta wypowiedz to właściwie esencja tematu. Wszyscy co początkiem zimy zjedli siekacze na termostatach w kappie doszli lub właśnie dochodzą do tych oto wniosków.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Kappa - wskazania temperatury
prezesjm: dzięki za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź
Lancia Kappa LS 2.0 (Power Drive)
146 PS
rok produkcji 1995
146 PS
rok produkcji 1995
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - wskazania temperatury
Przeglądałem trochę posty dot. temperatury i załączania wentylatora i się zastanawiam czy u mnie jest ok,trochę już cieplej to i wskaźnik od temp bardziej chce "patrzeć" w prawo.
A jest tak. Wg wskaźnika w kabinie wentylator załącza się przy 105st. Bez klimy. Lampka czerwona się nie zapala,nic się z płynem nie dzieje , po włączeniu wentylatora temp. szybko spada do 90st.
Przy klimie włączonej, na razie mało jej było ale z poprzedniego lata pamiętam,że temp stoi na 90st.
Nie wiem zbytnio jak rozpoznać te dwa biegi wentylatora ,poza tym myślę że 105st do włączenia to chyba sporo??
A jest tak. Wg wskaźnika w kabinie wentylator załącza się przy 105st. Bez klimy. Lampka czerwona się nie zapala,nic się z płynem nie dzieje , po włączeniu wentylatora temp. szybko spada do 90st.
Przy klimie włączonej, na razie mało jej było ale z poprzedniego lata pamiętam,że temp stoi na 90st.
Nie wiem zbytnio jak rozpoznać te dwa biegi wentylatora ,poza tym myślę że 105st do włączenia to chyba sporo??
- dj_tygrys
- Forumowicz/ka
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - wskazania temperatury
U mnie wskaźnik potrafił dojść do końca a auto się nie grzało, wymiana klemy załatwiła sprawę, gdzieś albo z elektryką masz problem albo rzeczywiście coś nie tak, jak włączasz klimę to prawie od razu włącza się wentylator na pierwszy bieg, i nie pozwala się zagrzać silnikowi, natomiast bez klimy wentylator włącza się wtedy gdy naprawdę potrzeba, ale czy to jest przy 90 st czy przy 105 st zabij mnie to nie wiem jak jest w Kappie. U mnie w aucie od zmiany klemy nic się nie dzieje nie dobrego ale to już lato zweryfikuje jak jest na prawdę
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - wskazania temperatury
No w zasadzie w elektryce auta nie szukam problemu bo jest ok,wskaźnik też zachowuje się normalnie , po prostu zapytałem gdyż nie za bardzo wiem przy jakiej temp. na wskaźniku rusza wiatrak a wiem ,że często się psuje ten rezystor więc może i ja mam upsuty.
W sumie to mam tak jak piszesz z klimą temp stoi na 90 i wiatrak rusza od razu a bez to własnie dociąga do 105 i wtedy załącza wiatrak.
Trochę poczytałem postów dot tematu i w zasadzie to chyba kwestia sprawdzenia tego rezystora tylko czekam może ktoś napisze jak to sprawnie i 100% bez problemów zrobić.
W sumie to mam tak jak piszesz z klimą temp stoi na 90 i wiatrak rusza od razu a bez to własnie dociąga do 105 i wtedy załącza wiatrak.
Trochę poczytałem postów dot tematu i w zasadzie to chyba kwestia sprawdzenia tego rezystora tylko czekam może ktoś napisze jak to sprawnie i 100% bez problemów zrobić.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - wskazania temperatury
Czy wystarczy zwykłym miernikiem sprawdzić ciągłość obwodu na stykach kabli wychodzących z rezystora???marceli pisze:Trochę poczytałem postów dot tematu i w zasadzie to chyba kwestia sprawdzenia tego rezystora tylko czekam może ktoś napisze jak to sprawnie i 100% bez problemów zrobić.
Bo tak sprawdziłem u siebie i jest przerwa, czy to znaczy ,że rezystor walnięty?
Wiem ,że post pod postem ale to zamierzone było.