Kappa - dymi na zimno

argenta67

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 28 mar 2010, 18:24

Nie znam sposobu nabycia tej wiedzy w temacie i aby nie motać za bardzo to radzę nie głosić więcej tych wiadomości bo obijają się one o realia ale nie są zgodne tak do końca z rzeczywistością bo aby móc powiedzieć coś więcej to niestety trzeba to na żywo dotknąć. Powiem jedno ani zawory ani turbina ani pierścienie i tłoki nie są zanurzone w oleju tylko pracują smarowane olejem i to przenikanie do komory spalania ma trochę inną drogę.

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 28 mar 2010, 21:30

Nie ulega wątpliwości, że aby naprawić trzeba dotknąć i zbadać. Jednak to forum. Nie da się. Tak samo jak i zaobserwować tych zjawisk. Można tylko polegać na zwykle zniekształconych i niedokładnych opisach użyszkodników. Choć w tym wypadku opis był w miarę dokładny. Chyba, że zwykła kondensacja pary wodnej w spalinach w niskich temp., otoczenia została zinterpretowana przez obserwatora jako"dymienie". Rozumiem też, że ostanie zdanie, jakkolwiek świadczące o braku chęci zrozumienia tych zjawisk (zaczepne "zanurzenie w oleju"), jest wyraźnym znakiem do zakończenia dyskusji. Doceniam to i dla mnie EOT.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: wladakov » 14 maja 2010, 20:33

Witam
mam podobny problem ale doglebniej zdiagnozowany
od razu dodam ze nie wiem ile pali oleju bo po przejechaniu 1000 km musialem latac miske i mam wlany nowy olej od przedwczoraj,
ale do rzeczy
Generalnie Kappa 2.0 20v Turbo 168 tys km kazdego poranka dymi na siwo, objaw jest taki ze jak stoje na swiatlach (przewaznie pierwsze 5 minut stoje w korku) to zaczyna mnie otaczac siwy dymek i zapach oleju.
Dzis doglebniej przeanalizowalem i co nastepuje:
1. Kappa odpalona na 'cieplym' silniku po 2 g przerwy od jazdy na 'emeryta' bez turbo na miescie, rozgrzana na 1-ce do 90 stopni nadal dymi, moze lekko mniej niz po nocy ale widocznie, wyjazd na miasto i Turbo pare razy na maxa - objaw ustal, temp nadal w okolicach 90 (srodek wskazan).
2. Kappa odpalona rano - dym o wiele wiekszy, nie mialem okazji od razu turbnac ale dopiero kolo 60 st C - Turbo pare razy i dym znika.
3. jazda 'rozgrzana' jest bez dymu - dodawanie gazu, turbowanie, hamowanie silnikiem - z tylu caly czas czysto (jadacy za mna to sprawdzal),
4. Jazda poranna na mocnym turbo - 8 g w pracy - odpalenie na zimnym - nie dymi.

Z moich interpratacji powyzszego watku wyglada jakbym mial problem z Turbina, a dokladniej ze szczelnoscia - wyglada jakby przepuszczaly uszczelniacze i dopiero jej rozruszanie ja uszczelnia.
Silnik od zimnego odpalenia pracuje rowno, nie stuka nie puka i utrzymuje kolo 800-900 obrotow, jazda na zimnym charakteryzuje sie tym ze czuc ze jest zimny - przy wcisnieciu gazu na 2 bez sprzegla jest minimalna 'dziura' w przyspieszeniu (do 60 st), ale tak mialem juz w Fiacie SC,
na pracujacym silniku odkrecenie korka oleju nie wywoluje zadnych reakcji - rowniez nie czuc z niego jakiegos powiewu powietrza, wypiecie przewodu od 'odmy'? (waski srednicy 1 cm wchodzacy do gory aluminiowego dolotu od filtra powietrza) tez nie powoduje zadnych zmian i nie wydobywa sie z niego jakikolwiek dymek (jesli w tym momencie kappa dymi).

Z moich obserwacji wygladu dolotu powietrza (moge sie mylic) wynika ze na 99% powietrze do silnika z filtra idzie przez turbo potem przez intercooler i dopiero wchodzi na dolot, czyli nie mam zbytnio jak w prosty sposob ominiac turbo i zweryfikowac czy bez niego tez dymi.
Zastanawia mnie tylko lacznik srednicy 2-3 cm od filtra do dolotu (jest tam chyba jakis zawor po drodze) - co o jest (no chyba ze to wlasciwa odma)?

Turbina nie byla remontowana od nowosci, rowniez nie czuje spadku mocy - niezalenie od predkosci turbo wgniata w fotel
p.s. czy Turbina sie wlacza na biegu jalowym bez obciazenia?
pzdr
wladakov
pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Marco21xx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 06 lis 2009, 14:38
Lokalizacja: Kraków - okolica

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Marco21xx » 29 lip 2011, 9:58

Witam,

Odkopuje ten temat, bo nie chce zakładać nowego wątku. Mam podobne problemy jak mi poprzednicy - z wydechu wydobywa się siwo niebieski dym, z tym że dzieje się to raczej na rozgrzanym silniku i jak się zatrzymam (zauważyłem też że częściej dymi jak stoję z górki niż pod górke ;/ )

Wczoraj byłem sprawdzić turbine - jest szczelna i podobno w bardzo dobrym stanie.
Mój mechanik twierdzi że przepuszczają pierscionki, albo uszczelniacze.....i generalnie trzeba remontować silnik, a koszt jaki mi podał to ok 3000 zł.
Objawy mam bardzo podobnre jak przedmówca, dlatego mam do was pytanie: czy faktycznie konieczny jest remont silnika i jeśli tak to jaki to jest koszt (bo podana kwotya mnie załamała biorąc pod uwage wartość samochodu)?

Dodam, iż człowiek który sprawzał moją turbine zasugerował że problemem może być za mała średnica spustu oleju z turbiny (miałam nie oryginalnego węża) przez co może wytwarzać się podciśnienie (w dolocie było sporo oleju i odma też była nim ubabrana).

Sam już nie wiem co o tym myśleć bo samochód chodzi bez zarzutu, nie ma spadku mocy, a jedyny objaw to ten siwy dym, a z tego co koledzy tutaj piszą to wychodzi że w większości samochodów z tym silnikiem są takie problemy ;/

Z góry dzięki za pomoc
BYŁA: Kappa Turbo 5.20
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 1
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 2

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 29 lip 2011, 10:25

Niech się wypowie Argenta, bo ja się boję, że mi znowu zjebkę zrobi...
;)
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Gros » 29 lip 2011, 13:19

Marco21xx pisze:Witam,

Odkopuje ten temat, bo nie chce zakładać nowego wątku. Mam podobne problemy jak mi poprzednicy - z wydechu wydobywa się siwo niebieski dym, z tym że dzieje się to raczej na rozgrzanym silniku i jak się zatrzymam (zauważyłem też że częściej dymi jak stoję z górki niż pod górke ;/ )

Wczoraj byłem sprawdzić turbine - jest szczelna i podobno w bardzo dobrym stanie.
Mój mechanik twierdzi że przepuszczają pierscionki, albo uszczelniacze.....i generalnie trzeba remontować silnik, a koszt jaki mi podał to ok 3000 zł.
Objawy mam bardzo podobnre jak przedmówca, dlatego mam do was pytanie: czy faktycznie konieczny jest remont silnika i jeśli tak to jaki to jest koszt (bo podana kwotya mnie załamała biorąc pod uwage wartość samochodu)?

Dodam, iż człowiek który sprawzał moją turbine zasugerował że problemem może być za mała średnica spustu oleju z turbiny (miałam nie oryginalnego węża) przez co może wytwarzać się podciśnienie (w dolocie było sporo oleju i odma też była nim ubabrana).

Sam już nie wiem co o tym myśleć bo samochód chodzi bez zarzutu, nie ma spadku mocy, a jedyny objaw to ten siwy dym, a z tego co koledzy tutaj piszą to wychodzi że w większości samochodów z tym silnikiem są takie problemy ;/

Z góry dzięki za pomoc
Według mnie zaczął bym od odmy i sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , a następne jeśli jest ok to wymiana uszczelniaczy,
:lol: : gafa : :bitwa:

Marco21xx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 06 lis 2009, 14:38
Lokalizacja: Kraków - okolica

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Marco21xx » 29 lip 2011, 21:58

Dzięki za odpowiedzi....i tak: Jurku tez mam nadzieje, że Argenta zerknie na ten temat i coś podpowie, ale każda sugestia może być przydatna dlatego poproszę też o twoje zdanie w tym temacie. Gros, jesli możesz to powiedz co masz na myśli mówiąc o odmie?

Co do nowych informacji, to dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i o dziwo chwilowo nie kopci. Turbina nie była regenorowana tylko sprawdzona (wycięgnięta i rozkręcona) i poskładana do kupy. Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale moze kogoś naprowadzi. Z góry dzieki za wszelkie sugerstie.

Pozdrawiam
BYŁA: Kappa Turbo 5.20
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 1
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 2

argenta67

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 29 lip 2011, 22:41

jc406 pisze:Niech się wypowie Argenta, bo ja się boję, że mi znowu zjebkę zrobi...
;)
Nie bawi mnie żadna "zjeb-ka" tylko problemy techniczne z samochodami maja dwojakie podłoże czyli ten sam efekt a rożne przyczyny i nie ma reguły więc zbędne są takie 100% diagnozy przez monitor bo z tego się tworzą zbędne zdania. W przypadku turbo to potrafią się tworzyć turbulencje zasysające odmą olej z silnika i kopcenie gotowe. Taki przypadek można stwierdzić jeśli olej pokaże się na stronie ssącej zimnej części turbo.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Gros » 29 lip 2011, 22:45

argenta67 pisze:
jc406 pisze:Niech się wypowie Argenta, bo ja się boję, że mi znowu zjebkę zrobi...
;)
Nie bawi mnie żadna "zjeb-ka" tylko problemy techniczne z samochodami maja dwojakie podłoże czyli ten sam efekt a rożne przyczyny i nie ma reguły więc zbędne są takie 100% diagnozy przez monitor bo z tego się tworzą zbędne zdania. W przypadku turbo to potrafią się tworzyć turbulencje zasysające odmą olej z silnika i kopcenie gotowe. Taki przypadek można stwierdzić jeśli olej pokaże się na stronie ssącej zimnej części turbo.
Tak i dlatego napisałem odma ja bym od tego zaczął ( NERW cI PRZESZADŁ) ;)
:lol: : gafa : :bitwa:

Marco21xx
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 06 lis 2009, 14:38
Lokalizacja: Kraków - okolica

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Marco21xx » 30 lip 2011, 8:22

Dzięki za podpowiedzi, w tym tygodniu będe testował i napisze co i jak :)
BYŁA: Kappa Turbo 5.20
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 1
JEST: Alfa Romeo 156 1.8 TS - bella 2

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 15 sie 2011, 20:41

argenta67 pisze:
jc406 pisze:Niech się wypowie Argenta, bo ja się boję, że mi znowu zjebkę zrobi...
;)
W przypadku turbo to potrafią się tworzyć turbulencje zasysające odmą olej z silnika i kopcenie gotowe. Taki przypadek można stwierdzić jeśli olej pokaże się na stronie ssącej zimnej części turbo.
Mogę Cię prosić o rozwinięcie tematu?
W jakim przypadku pojawiają się te turbulencje?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

argenta67

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 15 sie 2011, 20:48

jc406 pisze:
argenta67 pisze:
jc406 pisze:Niech się wypowie Argenta, bo ja się boję, że mi znowu zjebkę zrobi...
;)
W przypadku turbo to potrafią się tworzyć turbulencje zasysające odmą olej z silnika i kopcenie gotowe. Taki przypadek można stwierdzić jeśli olej pokaże się na stronie ssącej zimnej części turbo.
Mogę Cię prosić o rozwinięcie tematu?
W jakim przypadku pojawiają się te turbulencje?
Dzieje się tak wtedy gdy łopatki turbiny pod wpływem temperatury zmienią swoja geometrie.

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 16 sie 2011, 8:18

Ale tak sie dzieje w przypadku jej zużycia? Czyli kiedy? Jak rada?
A co powiesz o odmie? Padło puste hasło. I żeby sprawdzić. Ale co? Co może być w odmie co powoduje zwiększone zużycie oleju?
Pytam interesownie, bo mam sporo oleju z dolocie (przed turbo), duże zużycie oleju i... obecnie brak dymienia (przy braku wycieków). Turbina zregenerowana i 2x sprawdzana w ciągu 5 tys km.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

argenta67

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 16 sie 2011, 18:11

jc406 pisze:Ale tak sie dzieje w przypadku jej zużycia? Czyli kiedy? Jak rada?
A co powiesz o odmie? Padło puste hasło. I żeby sprawdzić. Ale co? Co może być w odmie co powoduje zwiększone zużycie oleju?
Pytam interesownie, bo mam sporo oleju z dolocie (przed turbo), duże zużycie oleju i... obecnie brak dymienia (przy braku wycieków). Turbina zregenerowana i 2x sprawdzana w ciągu 5 tys km.
O co ci chodzi chłopie, lubisz znaki zapytania stawiać czy szukasz jakieś zadry, sprawdzają ci turbinę to niech cię uświadamiają fakt jest jeden i na 100% pewny na stronie zimnej nie ma prawa być nawet cienia oleju, a jeśli go tam masz to szukaj przyczyny ja tego nie robiłem, ja za to kasy nie brałem to nie moje zmartwienie i nie będę się tu "przepychał" z tobą.

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 16 sie 2011, 21:41

Nie rozumiem Twojego poirytowania. Mam problem, nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, szukam przyczyn, a Ty się wściekasz osobiście na mnie, w zasadzie nie wiadomo o co. A prosiłem Cię, jako specjalistę, tylko o wyjaśnienie pewnych haseł typu "sprawdzić odmę", które są dla mnie niezrozumiałe.
Dlatego jeszcze raz ponawiam pytanie jakie są inne od przedmuchów ze skrzyni korbowej przyczyny obecności oleju w dolocie po stronie zimnej?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”