Kappa - dymi na zimno

Awatar użytkownika
TomaszWawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - dymi na zimno

Post autor: TomaszWawa » 23 mar 2010, 19:13

Mam problem ze swoją Kappą. Po remoncie silnika występuje dziwny obiaw polegający na tym, że jak auto postoi dzień lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak się trochę zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochę oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym może być spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.
Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: topcio » 23 mar 2010, 19:18

W pierwszej kolejności zapraszam do lektury :link: .


Na jaki kolor dymi? Jaki silnik?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 23 mar 2010, 20:05

TomaszWawa pisze:Mam problem ze swoją Kappą. Po remoncie silnika występuje dziwny obiaw polegający na tym, że jak auto postoi dzień lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak się trochę zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochę oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym może być spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.
Takie pytania to do tego co robił ten silnik.

Awatar użytkownika
TomaszWawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: TomaszWawa » 23 mar 2010, 20:13

Silnik 2.0 20V Turbo. Dymi na niebiesko, po chwili na biało, ale tylko po dłuższym postoju ( 1-2 dni). Po przejechaniu kilkuset metrów jest wszystko ok.
Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: topcio » 23 mar 2010, 20:23

stawiam na Tolka banana : hahaha : albo uszczelniacze zaworów. Raczej to drugie :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
TomaszWawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: TomaszWawa » 23 mar 2010, 20:31

no właśnie to samo powiedział mi mechanik, tzn. że olej się gromadzi i musi się potem wypalić.
Czy wymiana uszczelniaczy to skomplikowana naprawa w tym silniku i jaki mógłby być orientacyjny koszt??
Czy wszystkie Kappy turbo biorą olej??
Dzięki za pomoc
Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: topcio » 23 mar 2010, 20:42

nie, nie wszystkie.
koszt wymiany? Zasadniczo :hmmm: uszczelniacze to kilkanaście pln, ale wypada zdjąć głowicę. Bez zdejmowania można też wymienić ale mechanicy nie chcą się w to bawić.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Pingvin » 23 mar 2010, 20:45

TomaszWawa pisze:Czy wszystkie Kappy turbo biorą olej??
Jak się nie dmucha w turbinę to nie biorą ;)
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: Daro_wawa » 23 mar 2010, 21:00

TomaszWawa pisze:Mam problem ze swoją Kappą. Po remoncie silnika występuje dziwny obiaw polegający na tym, że jak auto postoi dzień lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak się trochę zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochę oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym może być spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.
Podobna jak u mnie sytuacja tylko tyle że jak jechałem to ludzie musieli włączać światła przeciw mgielne.
Przez około 10-15 min samochód tak dymił że szok.
Wymieniłem
uszczelkę pod głowicą,
planowanie głowicy + sprawdzenie płaszcza wodnego
dotarcie zaworów
wymiana uszczelniaczy
i wszystko jak na chwilę obecną oki dymienie ustało a na dodatek silnik nie bierze już oleju jak przed w/w naprawami a dolewałem sporo bo litr oleju na 500-600km. a po tygodniu od naprawy sprawdziłem stan i szok był pełny stan :)
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

argenta67

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 23 mar 2010, 21:07

To kto tu w W-wie robił ci taki remont, że teraz są takie problemy :?:
Ostatnio zmieniony 26 mar 2010, 18:21 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: wujekp » 23 mar 2010, 22:28

TomaszWawa pisze:Czy wszystkie Kappy turbo biorą olej??
Moja nie żre oleju. Tzn dolewam niewielkie ilości między wymianami, żeby był odpowiedni stan, ale jest to mniej niż 1l na 10 kkm. Jak się używa turbinki czasem to IMHO przyzwoita wartość.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: lulu85 » 23 mar 2010, 22:45

Mi turbo 20v jadło równo z benzyną ale ten silnik był w agonii .. trza było dokonać eutanazji przez zabicie panewek :lol:
JTD o dziwo pozytyw : ok2 : , 9 tyś. temu wymieniany olej i nie muszę dolewać bo ubytek na bagnecie może ze 2 milimetry : ok2 :
Jak turbina była padnięta to znikał niesamowicie - potem spokój a jeżdżę 95% miasto/5% trasa
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 26 mar 2010, 11:56

TomaszWawa pisze:Mam problem ze swoją Kappą. Po remoncie silnika występuje dziwny obiaw polegający na tym, że jak auto postoi dzień lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak się trochę zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochę oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym może być spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.
Tzw. "poranny bąk" jest typowy dla puszczającego olej turbodmychadla (nie oznacza automatycznie to jego padu, tylko zużycie uszczelniaczy) - olej spływa sobie do kolektora ssącego. Bąk się nie pojawia od razu tylko po 5-10s pracy.
Może być też wynikiem zużycia uszczelniaczy zaworowych, ale tam wchodzą inne typowe objawy jak niebieski bąk (na ciepło) przy zmianie obciążenia silnika (przejście z hamowania silnikiem na przyspieszanie = bo olej jest zasysany z trzonków zaworów przez podciśnienie do komory spalania, gromadzi się, ale spaleniu ulega dopiero jak dostanie dawkę paliwa
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

argenta67

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: argenta67 » 26 mar 2010, 18:41

jc406 pisze:
TomaszWawa pisze:Mam problem ze swoją Kappą. Po remoncie silnika występuje dziwny obiaw polegający na tym, że jak auto postoi dzień lub dwa to na zimnym silniku dymi po odpaleniu. Jak się trochę zozgrzeje to dymienie znika. Ogólnie silnik pracuje równo, cicho i bardzo dynamicznie.
Bierze trochę oleju, ale podobno w tym modelu to normalne.
Czym może być spowodowane takie dymienie na zimno??
Pozdrawiam.
Tzw. "poranny bąk" jest typowy dla puszczającego olej turbodmychadla (nie oznacza automatycznie to jego padu, tylko zużycie uszczelniaczy) - olej spływa sobie do kolektora ssącego. Bąk się nie pojawia od razu tylko po 5-10s pracy.
Może być też wynikiem zużycia uszczelniaczy zaworowych, ale tam wchodzą inne typowe objawy jak niebieski bąk (na ciepło) przy zmianie obciążenia silnika (przejście z hamowania silnikiem na przyspieszanie = bo olej jest zasysany z trzonków zaworów przez podciśnienie do komory spalania, gromadzi się, ale spaleniu ulega dopiero jak dostanie dawkę paliwa
Słuchaj no, Jurku, może ja już za stary jestem bo choć od 25lat grzebie w silnikach to za hu.. : cenzura : nie rozumiem twojej tezy, gdzie w silniku benzynowym w dodatku po remoncie silnika, czeka ten olej na dawkę paliwa? z tego co widziałem taki silnik "w proszku" to jakoś tej komory wstępnej gdzie to ma się ten olej gromadzić i czekać na paliwo nie widziałem. :hmmm:

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - dymi na zimno

Post autor: jc406 » 28 mar 2010, 15:31

argenta67 pisze: Słuchaj no, Jurku, może ja już za stary jestem bo choć od 25lat grzebie w silnikach to za hu.. : cenzura : nie rozumiem twojej tezy, gdzie w silniku benzynowym w dodatku po remoncie silnika, czeka ten olej na dawkę paliwa? z tego co widziałem taki silnik "w proszku" to jakoś tej komory wstępnej gdzie to ma się ten olej gromadzić i czekać na paliwo nie widziałem. :hmmm:
Nie bardzo rozumiem Twego uniesienia, tym bardziej, że cienię Twą wiedzę i czasem (jak widać) duża dosadność w opiniach.
Po pierwsze odniosłem się do możliwych przyczyn chwilowego dymienia na niebiesko po zimnym rozruchu (a taki został podany objaw, a nie stałe dymienie, czy bardzo wysokie zużycie oleju). W silniku turbodoładowanym prawdopodobną przyczyną takiego zjawiska jest nagromadzenie oleju, który spłynął z turbosprężarki do kolektora ssącego. Typowe jest pojawienie się dymienia po kilku-kilkunastu sekundach (czas potrzebny na zassanie) i trwa max kilkadziesiąt sekund do czasu zassania i wypalenia nadmiaru.
Po drugie odniosłem się do mniej prawdopodobnej przyczyny takiego zjawiska, jakim jest zużycie uszczelniaczy zaworowych. Podałem także wyjaśnienie charakterystycznych objawów zużycia uszczelniaczy. Typowy tu jest chwilowy kłąb niebieskiego dymu w pełni nagrzanego silnika (niska lepkość oleju) po pracy na biegu jałowym lub zmianie ociążenia (przejście z hamowania na gaz). Gdzie się olej gromadzi? W komorze spalania. Brak paliwa w komorze w czasie hamowania silnikiem, czy niewielka dawka i uboga mieszanka na biegu jałowym uniemozliwiają jego spalenie. Dopiero obciążenie silnika umożliwi jego spalenie w ciagu klikunastu-kilkudziesięciu suwów pracy stąd chwilowy kłąb dymu. Duże zużycie uszczelniaczy może nawet doprowadzić do zaolejenia świecy w czasie długotrwałego hamowania silnikiem np.: w górach. Dodatkowo w czasie zamkniętej przepustnicy podciśnienie w czasie suwu ssania jest większe co dodatkowo zwiększa ilość zasysanego oleju przez trzonek otwartego zaworu ssącego do komory spalania. Dlatego widzimy wówczas intensywny, ale chwilowy, kłąb dymu.
3. Złe spasowanie tłok-cylinder powodowałoby ciągłe dymienie, zwiekszające się w miarę nagrzewania oleju.

Ciekawy jestem Twojej interpretacji w/w objawów.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”