Kappa - servotronik

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: kappa - servotronik

Post autor: Rapeek » 02 maja 2016, 17:30

Różnica jest dość spora, wcześniej w 2.4 miałem serwotronik i jak przesiadłem się do 20 vT w której nie było, to nie mogłem się przyzwyczaić, dużo ciężej kieruje się na postoju. Możesz to sprawdzić wyjmując sterownik w bagażniku , odpal samochód i pokręć kierą, mniej więcej tak kieruje się ze zwykłym maglem. Nie chcę cię martwić, ale jak zakładałem do 20vT maglownice z serwotronikim której oryginalnie tam nie było, to z tego co pamiętam miałem problem z przewodami, inne śrubunki lub pod innym kątem wygięte przewody. Ale mogło też się różnić dlatego, że maglownica była z Kappy z 95r. a ja zakładałem do 99r.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - servotronik

Post autor: volf » 02 maja 2016, 17:54

A ja zawsze myślałem, że serwotronic zmniejsza siłę wspomagania przy wyższych prędkościach a na postoju jest tak samo z serwotronikiem jak i bez niego...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Bichoń » 02 maja 2016, 18:38

No dobra, namówiliście mnie do zamontowania oryginalnej maglownicy, z servotronikiem. Wolę nie kombinować, tzn. wolę, żeby mechanicy nie kombinowali, bo nie wiadomo jaką rzeźbę tam zrobią.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Bartek-Lodz » 02 maja 2016, 20:49

Różnica jest i to duża - moja stara Kappa ma servotronic - na postoju kiera kręci się prawie sama :lol: a jak się jedzie to auto prowadzi się pewnie i kiera jest sztywna - w drugiej tej nowszej z 99 ktoś wymienił magiel na zwykły - no lipa, że nie idzie się przestawić, kierownik chodzi ciężej na postoju a jak się jedzie to auto nie prowadzi się tak pewnie jak z servotronic.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - servotronik

Post autor: mrn » 16 sie 2016, 20:14

Odświeżę temat. Miałem problem z wyciekiem z przekładni, mechanik wymontował ją i wysłał do regeneracji a po zregenerowaniu zamontował z powrotem. Zauważyłem, że siła wspomagania na postoju się zmniejszyła po tym remoncie, ale uznałem, że albo to fałszywe wrażenie albo kwestia zmiany charakterystyki pracy przekładni po regeneracji. Po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się czy to nie kwestia servotronica. Dlatego mam parę pytań:
1. Czy w kappie 2.0 20v był montowany servotronic?
2. Czy regeneracja przekładni mogła pozbawić ją jakichś elementów koniecznych do pracy servotronica?
3. Czy sądzicie że może być to po prostu kwestia nie podłączenia servotronica po regeneracji przekładni?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Maniak » 16 sie 2016, 20:43

Jestem przekonany, że do 2.0 20V nie turbo servotronik jest zbyteczny i nie był montowany. Przynajmniej w tych autach które rozebrałem na drobne, a było ich : gafa : nawet 2.4 20V są bez : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kappa - servotronik

Post autor: brygadzista1 » 16 sie 2016, 21:59

Ja mam z 99roku 2.0 20V bez turbo i raczej servotronik jest bo na postoju kręci się mega lekko.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Maniak » 16 sie 2016, 22:13

brygadzista1 pisze:Ja mam z 99roku 2.0 20V bez turbo i raczej servotronik jest bo na postoju kręci się mega lekko.
A ja natknąłem się na taki wpis......
argenta67
Temat postu: Odp: kappa - servotronikPostWysłany: 04 Sty 2010, 07:23
To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik a licznik jest po to uwidoczniony na tym schemacie bo servotronik działa przy odpowiedniej prędkości, usztywnia prace maglownicy aby przy większej prędkości nie wykonać zbyt gwałtownych skrętów.
Co można na ten temat sądzić :?:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - servotronik

Post autor: faraon » 16 sie 2016, 22:24

W mojej kappie 3,0 jest serwotronic. Ta 3 o którą pytaja w pierwszym poście to czujnik zamontowany do przekładni.
Mam także dylemat :)
Mam nófkę przekładnię bez serwotronica i swoją cieknącą z serwotronikiem. Mogę ją zregenerować, choć mam przykre doswiadczenia z kompleksową regeneracją w byłej kappieSW :(
Którą założyć :?: :?: przy prawie kompletnej renowacji auta :?: :?:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Maniak » 16 sie 2016, 22:35

Na obecny czas mam chyba 2 lub 3 magle z servo a na pewno 1 :D
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Bichoń » 17 sie 2016, 0:11

Maniak pisze: A ja natknąłem się na taki wpis......
argenta67
Temat postu: Odp: kappa - servotronikPostWysłany: 04 Sty 2010, 07:23
To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik
No nie, ja mam w 2.0 16vT servotronic. Nikt nie jest nieomylny.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - servotronik

Post autor: stabraf » 21 sie 2016, 4:43

Bichoń pisze:... Nikt nie jest nieomylny.
Ano...tak się mnie przypomniało:

Obrazek

:lol:

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - servotronik

Post autor: mrn » 27 sie 2016, 11:03

Sprawdziłem - według serwisu Fiata - auto z moim VIN-em servotronica nie ma ;)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Wilkin » 28 sie 2016, 2:18

faraon pisze:W mojej kappie 3,0 jest serwotronic. Ta 3 o którą pytaja w pierwszym poście to czujnik zamontowany do przekładni.
Mam także dylemat :)
Mam nófkę przekładnię bez serwotronica i swoją cieknącą z serwotronikiem. Mogę ją zregenerować, choć mam przykre doswiadczenia z kompleksową regeneracją w byłej kappieSW :(
Którą założyć :?: :?: przy prawie kompletnej renowacji auta :?: :?:
Ja bym regenerował.
Bo po prostu uwielbiam ten mechanizm ;)
Kappa bez servotronica jest bee ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - servotronik

Post autor: Borek » 28 sie 2016, 9:47

A to widać np. w Eperze i w jaki sposób jest to oznaczone? Bo ja nie wiem czy mam, ale na postoju kręci się lekko a im szybciej jadę tym większy jest opór. :P
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”